Zdravim,
chcem kupit novy bike do 1000e. Zatial som si vyhliadol tieto dva.http://www.kaktusbike.sk/29kolesa/cube-attention-sl 42039/ a http://www.probike.sk/bicykel-trek-x-caliber-9-blue---2017.
Chcel by som vediet vas nazor na pomer vykon/ cena. Mozte dat aj navrch na iny bike.
30.05.2017 - 16:29:07
00
Tie bicykle su vybavou takmer identicke. Skus si pozriet este Canyony a Radony. Ja sam mam ten X-Caliber 9, ale ak by som mal kupovat znovu, asi by som siel do niecoho ineho.
31.05.2017 - 07:15:23
00
čo sa týka výbavy tých dvoch, v prvom rade treba spomenúť kolesá, predovšetkým od nich závisí ako ľahko sa na bajku ide. Ten CUBE (link ktorý si poslal nefunguje, našiel som si ho inde, dúfam, že správny) má deore náboje - guličky, konusy... Ten TREK X-Caliber 9 má Bontrager náboje, ktoré majú priemyselné ložiská čo je výrazný rozdiel. Cube má 3x10 drivetrain, čo sa už moc nerobí, ten X-Cal má 2x10. Na nom by som akurát kluky (prevodníky) vymenil, sú zbytočne malé. Prevodový pomer 22-36 je zbytočný, to sa ledva hýbeš. Dal by som tam 24-38 prevodníky. Vidlice RS Recom gold a silver, to je malý rozdiel a ostatné komponenty sú +-rovnaké. Čo je podstatné, píšem to vždy, ked sa niekto rozhoduje pre nyvý bike, geometria rámu. Podla toho akú máš postavu. Rámy TREK 29" HT (Superfly a X-Caliber) patria medzi tie najdlhšie. Vhodné pre tých, ktorí majú kratšie nohy v pomere k celkovej výške. CUBE 29" HT je zas dobrý príklad krátkeho rámu. Rám TREK HT istej veľkosti bude približne rovnako dlhý ako Rám Cube o číslo vačší. TREK má výhodu vačšieho standing clearance (vzdialenosť od hornej trubky po rozkrok, ktorý má optymálne byť cca 4 cm). Cube je vhodnejší pre dlhonohých. Pri výbere bajku sa treba podla toho rozhodovať. Komponenty si pomeníš ako chceš, ale rám musí sadnúť!
02.06.2017 - 12:18:47
02
Ja len k tomu vyraznemu rozdielu v nabojoch. Moze to byt aj tak ze ten rozdiel bude v tom ze shimano vydrzia vecnost ked ich raz za rok namazes a priemyselne budes kazdy rok menit za nove lebo budu vysypane. Ono totizto ta gulicka v konusoch je naozaj podstatne vacsia ako malinke gulicky v zapuzdrenych loziskach. A to ze nie kazdy vie vymedzit volu v konuse, dotiahne to viac a potom mu vymele gulicky nieje chyba naboja. Konus vydrzi mnoho 1000 km, Takze ano kvalitne naboje na priemysloch su urcite plus ale s lacnymi moze byt viac roboty ako s konusom.

Myslim ze aj shimano dobre vie preco ich high end XT a XTR naboje su konusove, pretoze su v podstate neznicitelne.
02.06.2017 - 14:00:06
01
drifter_00 tie prevody su tam nastavene optimalne, pri kazete 11-36 som vyuzil aj 22zubovy prevodnik, nakolko bicykel samotny je celkom tazky. Samozrejme zalezi od kondicie. Ak by som menil, tak mozno len vacsi prevodnik, 22zubovy by som tam urcite nechal. Momentalne jazdim 36-26, ale pri kazete 11-40 (11s), to mi pride optimalne.
A suhlasim, musi hlavne sadnut ram...skusaj.
02.06.2017 - 14:09:15
00
No zalezi od rozmerov kolies, lebo na 26ke 24-36 je to iste co na 29ke 22-36. koli vacsiemu obvodu kolesa. Tj na 26 a 27" by som osobne nechal 24-36 , ale na 29ke by som urcite chcel 22-36. A tak sa to aj standarne robi ze na 29ky sa dava o 2 zuby mensi prevodnik.
02.06.2017 - 14:58:39
01
Najprv k tým nábojom, neviem aké sú dnešné konusy/gulky. Ja si len spomínam niekoľko rokov dozadu počas mojich študentskych čias ked som šetril každým centom a tak som živil jeden bike s takými ložiskami. Teda dosť som sa natrápil kým som to namazal , poskladal nastavil... a po pár mesiacoch sa to zas zanieslo špinou a už bolo citiť trochu odpor. Teraz čo mám kolesá s nábojmi na priemyselných, to je uplna paráda. Jedni kolesá s Novatec nábojmi mám od 2010 a stále sa točia uplne hladko. 4 roky som jazdil kolesá s nábojmi American Classic, stále šli ako nové. Aktuálne mám Novatec náboje 1,5 roka s kvalitnými japonskými ložiskami, to je parada, raz rozbehnem a zotrvačnosť je neskutočná. Konkrétne Bontrager náboje som mal na mojom predošlom bajku, Superfly AL 2012. Tie boli velmi dobré, ľahké a perfektne točili, porovnatelne s Novatec. Ja jednoznačne odporúčam zapúzdrené ložiská.
Prevodníky, to celkom nesúhlasím. Ano, je to iné na 26" a 29", tu sa bavíme o 29". Ten môj predošlí bike mal pôvodný drivetrain ešte po starom 3x10 a prevodníky 24-32-42 a kazetu 11-36. Prevodový pomer 24-36 uplne stačil na najvačšie strmáky. Inak to už nemá zmysel, to rýchlejšie tlačíš bike ako ťaháš na nom za 10x vačšieho úsilia. Ak by som mal mať najvačší prevodník len 36, na presuny po cestách by som sa asi zbláznil. To je všetko len môj názor a skúsenosť. Nech najprv vyskúša to čo je "stock" a potom sa môže meniť podla potreby.
02.06.2017 - 23:03:19
00
Mám X-Caliber 9 asi 2 týždne, najazdené asi 100km po kopcoch...predtým som mal 2 roky Karbónový Ghost Lector HTX3...obidva veľkosť L...Ghosť bol tuhý a úžasne rýchly po rovine, hrozne tvrdý v zjazdoch...Trek je dlhý a teda do strmých kopcov oveľa oveľa lepší, aj zjazdy sú zábavnejšie a dovolím si viac bez brzdenia...predný kotúč som musel vymeniť na 180 XT...oproti Ghostu je asi o 1,5 kg ťahší a nemá taký záber keď chcem šprintovať s chalanmi..predtým som vždy vyhral krátke šprinty po hrádzi na Ghoste, Trek je akýsi žuvačkový, pripisujem to pneu, ktoré majú dobrú trakciu v teréne a na šotoline, avšak na asfalte akoby sa žuli...na šlapanie do strmého kopca stabilnou rýchlosťou je Trek oveľa lepší...samozrejme je to len môj osobný názor, porovnávam dva bajky úplne iných cien...za jeden Ghost Lector je možné kúpiť skoro dva Calibre...takže pomer cena/výkon určite víťaz Caliber...bez zohľadnenia ceny podľa toho čo jazdíte...ak terén, tak Trek, ak viac cestu a dlhšie trasy po rovine tak Lector HTX
02.07.2017 - 10:53:51
00
keyboard_arrow_up