Najprv k tým nábojom, neviem aké sú dnešné konusy/gulky. Ja si len spomínam niekoľko rokov dozadu počas mojich študentskych čias ked som šetril každým centom a tak som živil jeden bike s takými ložiskami. Teda dosť som sa natrápil kým som to namazal , poskladal nastavil... a po pár mesiacoch sa to zas zanieslo špinou a už bolo citiť trochu odpor. Teraz čo mám kolesá s nábojmi na priemyselných, to je uplna paráda. Jedni kolesá s Novatec nábojmi mám od 2010 a stále sa točia uplne hladko. 4 roky som jazdil kolesá s nábojmi American Classic, stále šli ako nové. Aktuálne mám Novatec náboje 1,5 roka s kvalitnými japonskými ložiskami, to je parada, raz rozbehnem a zotrvačnosť je neskutočná. Konkrétne Bontrager náboje som mal na mojom predošlom bajku, Superfly AL 2012. Tie boli velmi dobré, ľahké a perfektne točili, porovnatelne s Novatec. Ja jednoznačne odporúčam zapúzdrené ložiská.
Prevodníky, to celkom nesúhlasím. Ano, je to iné na 26" a 29", tu sa bavíme o 29". Ten môj predošlí bike mal pôvodný drivetrain ešte po starom 3x10 a prevodníky 24-32-42 a
kazetu 11-36. Prevodový pomer 24-36 uplne stačil na najvačšie strmáky. Inak to už nemá zmysel, to rýchlejšie tlačíš bike ako ťaháš na nom za 10x vačšieho úsilia. Ak by som mal mať najvačší
prevodník len 36, na presuny po cestách by som sa asi zbláznil. To je všetko len môj názor a skúsenosť. Nech najprv vyskúša to čo je "stock" a potom sa môže meniť podla potreby.