Super citanie, vela som sa naucil a aj som sa pobavil.
Podla mna by sa porovnat
bicykle dalo a aj odmerat prinos jednotlivych komponentov (v urcitej urovni presnosti).
Jedine co potrebujeme standardizovat je jazdec aby to bolo objektivne. Ako na to? Urcilo by sa ,ze jazdec ma 70 kg (lahsich by sme dovazili tehlamy) a ma vysku 175 cm (+/- 2 cm). Takych cyklistov je dost a ak by sme to chceli mat presnejsie, tak urcime aj ostatne rozmery v nejakych toleranciach.
Klucova je vykonnost - a tu by sme obisli elegantne pouzitim elektromotora. Ten vieme standardizovat uplne - vykon, hmotnost, tvar a aj ostatne parametre.
Testujuci jazdec by bol vlastne motorkar - len by sa vozil na
biku pohananom elektromotorom.
Potom uz len zvolime vhodne profily trate - rovina, kopce, zvlneny profil (kludne standardizovany okruh) a mozme testovat. Tak ako v atletike si dame tolerancie na pocasie (vietor do x m/s, teplota, co ja viem co) aby vysledky boli porovnatelne.
A potom uz len testujeme a meriame - nie len celkovy cas, ale kludne aj akceleracie, brzdenia a co ja viem co este.
Vysledky by neboli 100% presne, ale verim ze po nejakom tom skusani a kalibracii by sme sa dostali na vysoku uroven relevantnosti a porovnatelnosti.
Uz len kto by to robil - mozno velky
bike casopis/portal, popripade velky predajca roznych znaciek bikov ma na to prostriedky a motivaciu objektivne porovnavat biky.
Alebo urobit start-up, presvedcit investorov, ze sa to stane tak doveryhodnym zdrojom info, ze neskor za to budu vyrobcovia sami a ochotne platit a pustit sa do toho