Ake cinske rafiky vozis? Lightbicycles, Nextie alebo nebodaj z Aliho?
12.09.2017 - 07:45:01
00
Karbonový ráfik môžeš zničiť už iba tým, že použiješ neoriginál brzdové gumičky, respektíve nepoužiješ také aké odporúča výrobca.
12.09.2017 - 07:52:16
00
Rafiky mi dodal v sete kolies este pred asi 4-5 rokmi Tomas Hauser. Pri havarii som predny zlomil a nahradzal obdobnym z PlanetX - su na chlp rovnake a na tom z PlanetX som nasiel oznacenie co pouziva Gigantex / Equinox. Aj pribalene spalky boli Equinox (btw. priserne smejdy - zjazdil som ich do nuly za 3 dni pod Monte Grappa..).
Kristina jj, tak ako pises - avsak pokial ma pamat neklame tak mal original spalky co boli pribalovane ku kolesam.

Aby nedoslo k nedorozumeniu - ja tu teraz nejdem robit Don Quixot-a a snazit sa presviedcat, ze lacne / cinske diely su lepsie ako drahe znackove. Zdielam skusenosti moje a mojich znamych + vyjadrujem svoj nazor, ze znackove firmy nie su zdaleka tak casto zarukou kvality ako sa tu velakrat spomina. Sam mam vsak v hlave natlacene marketingove kaleraby a k cinskym veciam pristupujem s davkou predpojatosti. No zatial som ani raz nemusel priznat, ze by sa nieco z toho naplnilo. Zato uz som videl viacero vad a zlyhani znackovych produktov. Preto to beriem tak nejak 50:50 a isto nebudem tvrdit, ze cinske veci su srot alebo znackove veci su srot.
12.09.2017 - 08:33:11
011
Pomaličky tie nové kolesá začnem skladať...

Prílohy:

IMG_5356.jpg
IMG_5356.jpg 416.06 KiB thumb_up0thumb_down

12.09.2017 - 10:30:40
00
Nie vsetko z Ciny je smejd a dokonca vela znackovych veci je robenych v Cine (resp skor na Taiwane). A suhlasim, ze Cinania su velmi sikovni a dokazu vyrobit velmi kvalitne veci. No kto v Cine podnikal alebo si dal nieco vyrobit, ti potvrdi, ze kontrola klvality je velmi dolezita, lebo Cinania si radi ulahcuju veci. A casto je nutnostou mat vlastneho kontrolora priamo vo fabrike kym sa to naucia dobre robit.
No najvacsi rozdiel oproti EU je vystupna kontrola a hlavne normy, ktore musi vyrobok splnit. V EU nemozes predavat len tak hocico a vacsina vyrobkov musi splnat urcite normy (ci uz bezpecnostne alebo vyrobne postupy) a vyrobca povacsine musi niest zodpobednost za sposobene skody. V Cine nic take nie je, resp. sa to moc nedodrzuje pokial to neodobera nejaka renomovana firma.
Takze pre bezneho kupujuceho (par kusov, ako sukromna osoba) je najvacsi problem, ze vzdy kupujes macku vo vreci. Kedze vyrobok nevidis osobne a nemas ziadnu zaruku, ze to splna normy. Pri niektorych veciach to nevadi (napriklad ten zvoncek) ale pri karbonovych ramoch, riaditkach, sedlovkach a kolesach...je to velky risk. Vobec nevies aky typ a kolko karbonovej tkaniny tam je, aky je pomer k zivici a podobne. Lighbycycles sem vobec neradim, je to zabehnuta firma, s dobrym renome a velkym mnozstvom recenzii a ich produkty nie su za sialene nizke ceny. Ale no name "karbonove" rajdy za cc 10- 15 EUR by som urcite neriskoval a osobne si myslim, ze to je cisto plast, bez tkaniny.
Ak by som uz z nejakeho dovodu bol odkazany na taketo rajdy, tak by som kupil dvoje a jedny dal otestovat a rozrezat.


Naposledy upravil Filip80 dňa 12.09.2017 - 11:16:38, celkovo upravené 1 krát.

12.09.2017 - 11:08:43
02
Pali65 Este by to chcelo aj presny typ naboja. Popis ziadny a ani z foto to nie je patrne.
12.09.2017 - 11:11:20
00
Iba by som dodal k tomu testovaniu v EU atd. - pracujem v automotive uz nejaky cas a viem ako sa zatial v kazdej firme v tomto segmente ofajcievaju testy - nemyslim interne testy ale homologacne testy bezpecnostnych vlastnosti produktu. Preto som relativne ciltivy na nazory o tom ako EU, SAE, CCC a pod. testy nieco garantuju. Z mojho pohladu vacsinou garantuju iba to, ze vyrobcovia su motivovani dosiahnut OK vysledok ale isto to neznamena, ze finalny vyrobok, ktory si kupis tieto parametre nutne splna. A to plati takmer celoplosne.
Je to jednoduche - ludska vlastnost zaplatit najmenej (alebo nic) a dostat co najviac vyustuje do toho, ze sa robia absurdne cenove ponuky na projekty kde potom uz nie su prostriedky / know how na to aby sa v danom rozpocte dalo spravit dostatocne robustny produkt. Na homologacne a podobne skusky sa posle specialne zbastlena vzorka a hotovo. Ked sa nieco poserie u finalneho zakaznika tak si napr. samotna automobilka rozmysli ci urobi recall lebo aj ked by si mohla komplet skody narokovat u dodavatela tak je to pre nich taka strata mena, ze sa to radsej ututla. Keby sa jednalo o ojedinele pripady tak to ani nespominam ale je to zial "standard" napriec koncernami a je jedno ci ide o osobaky alebo nakladaky a tym padom ked sa toto deje v automotive tak testovanie sportoveho tovaru bude predpokladam asi iba formalita. Je z toho cloveku na bliti.
Pardon za decent OT.
12.09.2017 - 11:18:20
04
jachmel Pohľadaj tento: Novatec XD612SB-11S, zadný, 32-dierový. Našiel som ho na dema.sk za cenu pod 77€.
12.09.2017 - 11:19:37
00
Filip80 keby si aj jedny dal rozrezat,to neznamena ze tie druhe budu take iste,aj ked sa tak mozu tvarit.Do tohto by som nesiel za ziadnych okolnosti!
12.09.2017 - 11:20:55
00
No ja tiez nie, ale tak je to kazdeho vec, co si kupi.
12.09.2017 - 11:29:01
00
Pali65 Chcel som tym napisat, ze ked uz davas foto komponentu na vahe, bolo by fajn dat popis o aky komponent sa jedna.
12.09.2017 - 11:29:53
00
je tu niekto aj taký čo rozmýšľa aj tak , že nie Čína a nie značka ale hlavne aby to bolo slovenské resp. aspon predajcu zo Slovenska podporit:)
12.09.2017 - 11:35:24
05
Napr cube a toyota :D
12.09.2017 - 11:44:41
03
rajdy z vytvrdenej zincice priamo zo salasa! sice sa nezlomia, ale ak si neumyjes ruky, tak sa poseries z ecoli alebo listerie :)
12.09.2017 - 11:46:32
07
Su vobec nejake slovenske komponenty ?
12.09.2017 - 11:50:04
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Komponenty)
keyboard_arrow_up