Takze sumar mojich postrehov / skusenosti s iGS20 za cca tristvrte roka pouzivania (viaceri sa ma pytali na skusenosti).
Vyhody:
- dobra vydrz na jedno nabitie (20 hodin urcite)
- rychle nabitie z plne vybiteho do plne nabiteho stavu (1 h)
- slusna presnost trackingu a z toho sa odvijajuca aj celkova slusna presnost zaznamenanej dlzky trasy (na cestnych vyjazdoch s dobrou viditelnostou na oblohu odchylka mozno 1-2 %, v lese pod stromami v zavislosti od typu trasy odchylka mozno 5-6 %)
- velmi rychla odozva na zmenu rychlosti s minimalnym oneskorenim
- jednoduchost ovladania (jedno tlacidlo spusta a pauzuje zaznam, druhe prepina obrazovky)
- automaticka autopauza, tzn. zobrazuje sa realny cas jazdy / pohybu a nie celkovy cas od spustenia do zastavenia zaznamu (na Strave sa ale zobrazi aj celkovy cas zaznamu)
- barometricky vyskomer
Nevyhody:
- nemoznost stiahnut data z tachaca bezdrotovo, tzn. upload na Stravu a pod. jedine po pripojeni cez microUSB kabel - toto mi fakt vadi, lebo sa snazim
baterie v mobilnych zariadeniach nenicit zbytocne castym pripajanim ku kablu a tym padom cakam kym sa tachac vybije a kedze vydrzi dost dlho, tak z neho stahujem vyjazdy tak raz za tyzden, niekedy aj dva podla situacie
- automaticke podsvietenie sa zapne hodinu pred zotmenim a vypne hodinu po svitani (neda sa vypnut) a naviac je na moj vkus aj prilis silne - toto mi tiez velmi vadi, ale nasiel som na tom aj dve pozitiva:
1. ked sa rozsvieti displej, tak je to pre mna upozornenie, ze uz treba pomaly mysliet na navrat domov
2. ked je tachac nahodeny na rajdach a nie na predstavci a uz padne sero / tma a nemam svetlo, tak ho staci natocit displejom dopredu (uchyt na gumickach to bez problemov umoznuje) a zarucene ma nikto z protismeru neprehliadne (napr. na hradzi kde jazdia neosvetleni duchovia), dokonca v uplnej tme v lese sa da aj orientovat podla toho
svetla pri pomalsej jazde
- nemoznost manualnej kalibracie vysky, tzn. pri vypinani si len zapamäta nejaku poslednu hodnotu tlaku vzduchu voci aktualnej vyske a podla toho pri dalsom zapnuti zobrazi aktualnu vysku, cize moze byt dost nepresna s odchylkou desiatok metrov (oproti realite som zazil za ten cas odchylku asi od -90 do +40 metrov), avsak samotna presnost vyskomera je velmi dobra a potom cely vyjazd ukazuje realne data, len posunute o tu odchylku pri starte
- priamo v tachometri sa daju prezerat udaje ako aktualna rychlost, maximalna rychlost, priemerna rychlost, denna vzdialenost, celkova vzdialenost, aktualna teplota, aktualna vyska, aktualny cas, aktualny datum, ale pocet nastupanych metrov na vyjazde sa v tachometri pozriet neda, tzn. ten sa da pozriet az po uploade do nejakeho programu v PC (ja konkretne na archivaciu vyjazdov pouzivam Stravu a ta ma problem v tom, ze data z barometrickeho vyskomera z tachometra ignoruje, lebo tento model zatial nemaju v databaze a tym padom ich nahradzaju vlastnymi nepresnymi datami z nejakej svojej zakladnej
mapy - aktualne mam na to vypisany na Strave ticket uz od 20. 6. a cakam, kym k tomu daju nejake stanovisko)
- nemoznost resetovania a nastavovania ODO (celkovy pocet km), jednoducho ODO pocas celej zivotnosti tachaca len narasta a nic sa s tym neda spravit (jedine mozno rozobrat a odpojit
bateriu alebo editovat zdrojove subory po pripojeni cez USB, ale to moze skusat jedine niekto kto sa velmi nudi a aj tomu naozaj rozumie a nie BFU)
Celkovo je to spolahlivy jednoduchy tachac s dobrou vydrzou a presnostou trackingu, takze ak clovek chce len trackovat vyjazdy a nic dalsie nevyzaduje, tak posluzi dobre. Ak je teda prioritou co najnizsia cena a vydrz na jedno nabitie, tak moze byt. Ale tym, co su ochotni obetovat par € naviac, davam do pozornosti
http://www.brytonsport.com/#/R10. Podla mna lepsia volba kedze vyjazd sa da stiahnut z tachaca bezdrotovo cez BT (aj ked to pri celodenke trva vecnost), podsvietenie je mozne vypnut, nastupane a naklesane metre je mozne zobrazit v tachaci a aj Strava akceptuje data z jeho barometra a nenahradza ich svojimi shitovymi podkladmi. Takze dobre zvazte co je pre vas dolezite.