misopetrovic : nejazdil, ale o dieslakoch platí bez rozdielu značky, že ked sa poserie tak to stojí groše. Tá výkonnejšia 110kW 1.9JTD alebo mJet či jak to označujú trpí na výrivé klapky v saní - oprava drahá, každý to zaslepuje a žiadnemu modernému dieslu sa nevyhýbajú poruchy ako opletačky s turbom , vstrekmi, DPF, EGR, núdzové režimy, dvojhmota...
Ja sa na to pozerám takto: dieslom síce jazdíš za lacnejšie, ale ked príde na
servis tak v tom lahko zahučí naraz kopec prachov. Na benzíne jazdíš s vyššou spotrebou, ale ked príde na servis tak riešiš prkotiny po pár €€€ (sviečky, káble, lambdu)
A určite viem že pri benzíne mi je lahšie obetovať mesačne o 30-50 € viac na palivo ako mať diesel a z ničoho nič buchnúť 700€ na šupu
Brat mal tú Fiaťácku 1.9 v Astre, - tam mal 88kW, vo Vectre C mal 110kW a teraz má zasa Saab 9-3 kde je zasa 1.9 110kW
PS: ja diesel nevidím vôbec ako výhru, ked tak nový, kde je záruka, ale jazdenka čo má +- 200tkm si jednoducho svoje vypýta