Noldo Boli sme radi, že sme vyšli
ale v snehu to šlo prekvapivo dobre, samozrejme v strmších stúpaniach to bolo na hrane ale šli sme. Veľa záležalo na podklade, keď sme sa dostali do rozmočeného alebo blatistého podkladu tak to nešlo skoro vôbec, to by už ale chcelo minimálne AT pneumatiky. Ale celkovo som bol prekvapený ako to šlo
Inak aj na diaľnici to celkom ide, určite sú aj pohodlnejšie autá ale s tými sa nedá vyšantit v blate, hehe. Staršie Grand Vitary ročníky do roku 2005, mali trvalý pohon zadku, pripojiteľný predok ale len v teréne a redukciu, výnimočne mali samosvor na zadku. Od roku 2005 Grand Vitary vraj mali samosvorný medzidif len krátke verzie s motorm 1,6, ktoré nemali uzávierku a redukciu, ale to nemám overené v praxi
chmeliak Presne ako píše papatulo, toto je ešte poctivý pohon 4x4. Táto generácia (od roku 2005) Grand Vitary má medzinápravový diferenciál takže sa jedná o stály pohon 4x4 (o tom svedčí aj spotreba - priemer 8l nafty), v teréne sa medzidif uzamkne a v prípade potreby sa priradí redukovaný prevod.Teraz Suzuki ponúka pre Vitaru a S-Cross Allgrip systém, čo je elektronické pripájanie zadku, má to režimy Auto, Sport, Snow a Lock. Suzuki nezaprie skúsenosti so 4x4 takže aj keď medzidif nahradila el. mag. lamelová spojka je to funkčné, rozdiel v režimoch cítiť a len tak ľahko sa to nevzdá aj v náročnejších podmienkach ale do ťažkého terénu to určite nie je. Potom ostáva už len Jimny, ktorý stále má riadny pohon 4x4 s redukciou.