gáluskový ventil=rýchlo dostaneš defekt ale nízka váha
auto ventil=je menej náchzlný na defekt ale vyššia váha
Nejakých 100 gramov naviac ma nezabije,takže u mna vyhral auto ventil
Maraton nejazdím tak sem tam tých pár gramov znesiem
Můj názor
No, to by aj mna zaujimalo accipiter, ake vsetky neuveritelne rozdiely dokazes najst / vymysliet pri porovnani tej istej
duse len s roznym prevedenim ventilu... Dufam, ze sa to tu nezacne v kazdej teme zvrhavat na sutaz o nejaky "naj" vyrok ako sa to uz podarilo par ludom v tejto.
Nic v zlom, ale myslim si, ze netreba az tak nahanat pocet prispevkov do statistiky a co najrychlejsie sa vdaka tomu stat nejakym super vyznamnym clenom. Skor sa oplati zamysliet nad tym, ci viem k danej teme napisat nieco rozumne alebo nie a podla toho iba citat alebo aj pisat (a to sa tyka viacerych).
K teme (udaje z katalogu Schwalbe 2006, ceny z
http://www.bikemania.sk):
Schwalbe 26x1,5/2,1 95g Presta 305 Sk
Schwalbe 26x1,5/2,1 95g Schrader 300 Sk
Jediny rozdiel, co vidim ja je 5 Sk v prospech Schrader ventilu... Nevidim nikde definiciu, ze
dusa s Prestou ma väcsiu nachylnost na defekt, ani ze ma nizsiu hmotnost. Mozno zle pozeram... (snad sem nemam vkladat katalog vyrobcu aby niekto zistil, ze aj dusa so Schraderom aj s Prestou vazi rovnako). Btw. kedze uz tu par ludi tvrdilo, ze Schrader je tazsi, tak by ma zaujimalo ci skusili tie ventily z dusi vyrezat, ocistit od gumy a odvazit samostatne - ja som to sice nevazil, ale dovolim si tvrdit, ze ak tam rozdiel v hmotnosti vobec bude meratelny, tak bude maximalne 2-3g, co nijako neovplyvnuje obvodovu rotacnu hnmotnost kolesa...
Zaver: Kazdy nech zostane pri tom type ventilov, ktore mu vyhovuju, ved aj tak kazdy uprednostnuje tie vyhody, ktore su prenho dolezite... (ani jeden ventil nie je jednoznacne lepsi).