Tak aký ventil?
Autoventil 55% [ 224 ]
Galuskový ventil 45% [ 185 ]
Celkový počet hlasov : 409
Accipiter, my sme sa bavili o vahe celej duse, nie o ventilku...
20.03.2006 - 08:50:39
00
No ale ja som myslel celú dušu-Ved medzi gáluskom a autoventilom máš váhový rozdiel,aj náchylnosti na defekt.
20.03.2006 - 12:30:48
00
A aky je rozdiel v nachylnosti na defekt pri dusi s autoventilkom a galuskovym ventilkom? V com sa tie duse lisia? A aky je tam vahovy rozdiel?
20.03.2006 - 13:34:42
00
A aky je rozdiel v nachylnosti na defekt pri dusi s autoventilkom a galuskovym ventilkom? V com sa tie duse lisia? A aky je tam vahovy rozdiel?

No jazdil som gálus aj autoventil,z vlastnej skúseností tvrdím že autoventil je ovela menej náchylný na defekt ako gálus.Myslím že rozdiel medzi nimi je v pridanej zmesi-Už len na omak je gálusák jemnejší a je určený skorej na maratony(počul som :!: ),stou váhoj som to asi prehnal ale tých pár gramíkov tam je :oops:
Ked som ich zmeral šublerou tak tam bol rozdiel v stotinkách mm(ale aj tak je tam rozdiel)
PS gálusák sa lahšie dofukuje ako autoventil a už to svedčí o ich rozdiely 8)
No a možete sa do mna pustit :cry:
20.03.2006 - 22:06:58
00
gáluskový ventil=rýchlo dostaneš defekt ale nízka váha
auto ventil=je menej náchzlný na defekt ale vyššia váha
Nejakých 100 gramov naviac ma nezabije,takže u mna vyhral auto ventil 8)
Maraton nejazdím tak sem tam tých pár gramov znesiem
Můj názor 8)


No, to by aj mna zaujimalo accipiter, ake vsetky neuveritelne rozdiely dokazes najst / vymysliet pri porovnani tej istej duse len s roznym prevedenim ventilu... Dufam, ze sa to tu nezacne v kazdej teme zvrhavat na sutaz o nejaky "naj" vyrok ako sa to uz podarilo par ludom v tejto. :? Nic v zlom, ale myslim si, ze netreba az tak nahanat pocet prispevkov do statistiky a co najrychlejsie sa vdaka tomu stat nejakym super vyznamnym clenom. Skor sa oplati zamysliet nad tym, ci viem k danej teme napisat nieco rozumne alebo nie a podla toho iba citat alebo aj pisat (a to sa tyka viacerych). :)

K teme (udaje z katalogu Schwalbe 2006, ceny z http://www.bikemania.sk):
Schwalbe 26x1,5/2,1 95g Presta 305 Sk
Schwalbe 26x1,5/2,1 95g Schrader 300 Sk

Jediny rozdiel, co vidim ja je 5 Sk v prospech Schrader ventilu... Nevidim nikde definiciu, ze dusa s Prestou ma väcsiu nachylnost na defekt, ani ze ma nizsiu hmotnost. Mozno zle pozeram... (snad sem nemam vkladat katalog vyrobcu aby niekto zistil, ze aj dusa so Schraderom aj s Prestou vazi rovnako). Btw. kedze uz tu par ludi tvrdilo, ze Schrader je tazsi, tak by ma zaujimalo ci skusili tie ventily z dusi vyrezat, ocistit od gumy a odvazit samostatne - ja som to sice nevazil, ale dovolim si tvrdit, ze ak tam rozdiel v hmotnosti vobec bude meratelny, tak bude maximalne 2-3g, co nijako neovplyvnuje obvodovu rotacnu hnmotnost kolesa...

Zaver: Kazdy nech zostane pri tom type ventilov, ktore mu vyhovuju, ved aj tak kazdy uprednostnuje tie vyhody, ktore su prenho dolezite... (ani jeden ventil nie je jednoznacne lepsi).
20.03.2006 - 22:36:30
00
Asi (inak si to neviem vysvetlit) vladne nejake mylne presvedcenie u niektorych, ze ked je na dusi autoventil, ma dusa hrubu "stenu" a ked je tam galuskovy, tak ma automaticky tenku "stenu". Ale nie je to tak, ako som pisal vyssie, aj ultralight duse sa robia s oboma typmi ventilkov, tak isto ako normalne.
21.03.2006 - 08:07:40
00
Tak som si vzpomenul na jeden argument. Mal som jeden cas "V"ckove rafky Remerx. Tam treba predlzeny ventil. Taky galuskovy som nevidel, len autoventil. V tom pripade niet co debatovat. Inak asi podla vkusu.
21.03.2006 - 08:15:16
00
A ja som zase este nevidel predlzeny autoventil, iba galuskovy :-)
21.03.2006 - 08:19:36
00
Keď sa tu bavíme o tých dlhých a krátkych, stačí si pozrieť vyššieuvedený katalóg Schwalbe a v ňom je vidno, že duše s autoventilkom majú iba s ventilkom o dĺžke 40mm, kdežto galuskový ponúkajú v dĺžkach 40/60/80mm.
21.03.2006 - 10:11:45
00
nemam rad sice značku kenda (fuj) ale oni chlapci čínski robia moto ventil dlhy 48 mm aj galuskovy 48 takze kto chce si vyberie ale ja by som si teda kendu nikdy? na bike nedal.
21.03.2006 - 10:17:42
00
Preco nie? Ja mam kendy na zimu 2,35 a su fajn, chcel som co najlacnejsie, na vahe mi az tak nezalezalo, a su celkom fajn... aj v blate aj na snehu... Ale je pravda, ze v sezone davam prednost inym znackam...
21.03.2006 - 11:23:55
00
ja som si to tu čekol len kôlil tomu že neviem poriadne dofakať svoje duše na pozadovaný tlak 4,1 (podla výrobcu) - pre upresnenie cesťák a galuskový ventil.. problém s ventilom nieje len problém je v nikde ich neviem dofúkať petože ručnou pumopu neviem dosiahnúť taký tlak.. a na benzíkach je prolbém s tým že nikde nepasujú na galuskové ventily..
ako vyzerá tá redukcia?

a to či auto či galuskový? jednoznačne podla toho kde chcete jazdiť.. cesta = galuska ,,,, ´hora = auto ventil..
29.06.2008 - 19:42:41
00
tak si kup normalnu velku pumpu:)
29.06.2008 - 20:38:18
00
Mam na mtb galusk. Vraj tie lahunke mtb rafiky maju vsetky dzurku na galusk. ventil kvoli tomu ze vacsia diera by znizovala tuhost.
29.06.2008 - 20:39:18
00
pfuu tak to už neviem..
29.06.2008 - 20:59:58
00
keyboard_arrow_up