Mám Cmaxa s 1,6i 74 kw. Malý mestský
bicykel sa do auta zmestí bez dávania dole
kolesa len tak tak, resp. ak sedačky nielen preklopíš dopredu, ale úplne vyberieš sa zmestí pohodlne. Predpokladám, že máš ale dospelácky bicykel, ten bez toho aby si dal dole predné koleso nedáš na dĺžku a ak máš moc veľký bicykel a sám si moc veľký je možné ho tam nedáš ani bez predného kolesa, je to dosť krátke auto. S tým
bicyklom bez predného kolesa na výšku by to ale nemal byť problém.
Inak Cmax je fajn auto, ale interier je brutálne plastový a pri horšej ceste je auto hlučné ako do podvozka, tak od rezonovania plastov. Bojím sa, že focus na tom nebude o moc lepšie. Ak však pozeráš kusy po facelifte, tak tam sa kvalita materialov zlepšila a pevne verím, že je to lepšie. Pri skušobnej jazde si na to daj pozor.
K výberu motorizácie. Ideálny je 2,0i alebo 1,8i (tuším iba v Cmaxoch), vďaka lepšie poskladanej prevodovke spotreba častokrát ani nie je horšia ako pri 1,6ke.
Cmax aj Focus sú pomerne ťažké autá, aj keď sa nezdajú (ono stačí si buchnúť dvermi a je jasné, že materialom šetrené nebolo). Takže benzínová 1,6 je fajn ak jazdíš sám a nestretávaš kopce. Keď je to naložené, tak proti kopcu je to tragédia pod 100 km/h to 5ku neudrží(asi 3000 ot.). Rovnako tragédia je to na dialnici, kde to pri 130 točí skoro 4000 otáčok a je to hlučné a žere to. Spotreba mesto 8-9, mimo bez dialnice 6, takže sa drží techničáku. Jazdím dlhé trasy a priemerku mám 6,5. Menej sa už ale asi ani nedá.
Výhodou je ukážková spolahlivosť, nízka cena náhradných dielov a to, že to štartuje aj v zime a je jedno kde tankuješ.
Ja osobne mám problémy s hlučným interierom, hlučnou prevodovkou medzi 1400-2200 otáčkami, spojka ťahá z posledného,
svetlá sú matné a naprd to svieti, prebrúsenie pomôže asi na rok. Najazdených 250 tisíc, spotreba oleja nulová.
Výrazne odporúčam kus po facelifte, či Cmax, alebo focus je asi jedno. Tortúra do zahraničia by mohla mať zmysel, pretože u nás akosi niet benzínových aut, všetko nafťáky. Ak nie si náročný a nájdeš peknú 1,6ku, tak ju kľudne zober, dá sa to, len treba občas byť trpezlivejší, báť sa nemusíš ani silnejšej(85 kw tuším ?), pri 2,0i pozor na dvojhmotový zotrvačník a dávnejšie bol problém aj Swirl klapky, to sa ale myslím, že focusu už netýka. Inak aj do mondea sa zmestí dosť bicykla a tiež nie sú drahé, s 1,8 alebo 2,0 dobrá voľba.
Nemáte niekto skúsenosť s naftovými focusmi po FL? Nie je to hlučné ? Pozerám do budúcna po nejakom kombíku 1,8 alebo 2,0 tdci.