Aby sme zabránili dohadom, postujem staroslávnu Auroru a jednu takú lepšiu baterečku. Dokopy 200 g (mám aj o 20 g ľahšiu verziu). Tá masa kovu má, samozrejme, svoju funkciu (aj u tej sprepadenej čínskej pomsty) - odvod tepla. Keď si uvedomíme, že v Lezyne sú také akumulátory dva (a že, mimochodom, aj vyrážajúc s Aurorou som ešte min. jednu 18650 niesol), fakt nevidím v tej hmotnosti problém.
Prázdny Fenix BC30 má udávanú hmotnosť 161 g (takže plus 100 g baterky), Nitenumen X8 má udávanú hmotnosť 240 g a napr. BC21R, čo je taká moderná náhrada Aurora shitu, má 67 g (čo otvára otázku, ako je na tom s odvodom tepla , hoci jeho reálnych 750 lm napovedá, že málo matrošu na radiátor rieši "podtaktovaním").

Prílohy:

aurora.jpg
aurora.jpg 46.85 KiB thumb_up0thumb_down

baterka.jpg
baterka.jpg 76.42 KiB thumb_up0thumb_down


Naposledy upravil tulenik dňa 28.11.2017 - 11:53:38, celkovo upravené 1 krát.

27.11.2017 - 21:50:48
00
Odvod svetla je rieseny prostrednictvom reflektora. :D
27.11.2017 - 22:20:13
00
Odvod svetla? :lol: .. ale inak sa uz treba fakt zamysliet nad tymto. Po hradzi sa uz pomaly v noci neda jazdit, ak clovek nezavrie oci /nie raz ma blikacka oslepi uz za dna!/. Preboha, uvedomte sa .. 1400 lumenov su dialkove svetla auta! /ale je to fajn na nevodicov, ked si myslia, ze v aute sa im nemoze nic stat :lol: .. to rozhodne som za!/ .. 200lumenov je nadbytok svetla v terene na normalne jazdenie, na hradzi staci aj 100, ak zanedbam psov skakajucich zakerne zboku pod koleso. Ale za blikanie (hlavne predneho) by som strielal bez vystrahy :x ...
27.11.2017 - 22:29:35
00
Tak pridám niečo z tých svetiel :)
Poradie:
a) Trustfire 2400 mAh akumulátor (kedysi populárny)
b) Ultrafire "3000" mAh akumulátor (zdarma k nejakému svetlu bol, samostatne by som ho nebral)
c) Trustfire 2500 mAh akumulátor (kedysi populárny)
d) Sanyo 2600 mAh unprotected akumulátor (podľa mňa jedna za naj možností, lacné, dostupné a spoľahlivé)
e) Trustfire F15 (ma bike by som to nebral)
f) Convoy M1 (na bike môžem odporúčať, za fajn cenu poskytne veľa, recenzia napr. http://budgetlightforum.com/node/19202)

Prílohy:

20171127_222649.jpg
20171127_222649.jpg 401.68 KiB thumb_up0thumb_down

20171127_222513.jpg
20171127_222513.jpg 422.06 KiB thumb_up0thumb_down

20171127_222436.jpg
20171127_222436.jpg 424.74 KiB thumb_up0thumb_down

20171127_222310.jpg
20171127_222310.jpg 494.87 KiB thumb_up0thumb_down

20171127_222256.jpg
20171127_222256.jpg 507.19 KiB thumb_up0thumb_down

20171127_222245.jpg
20171127_222245.jpg 514.78 KiB thumb_up0thumb_down

27.11.2017 - 22:39:50
00
odvod tepla, samozrejme :D sa podarilo :D
lto so strieľaním za predný blik plne súhlasím :D
v teréne v závislosti na rýchlosti je 1000 úplne noumáuních, aj viac sa uživí, ale keď minule išlo proti mne od Vysokej k Denver Lake nejaké hovado s vypeckovanou tisíckou, na v podstate rovnom asfalte, aj keď, no, trošken miestami zvrásnenom, to bolo, nazvime to diplomaticky, trochen neadekvátne :D
200 nadbytok? moja čelovka má defaultne 250 a to je na chôdzu primerané, na bike fakt trochu málo (ak sa bavíme o jazde v teréne, nie o prdkaní sa osvetlenou Bratislavou); na dobrej ceste je to povedzme že použiteľné (toľko je práve ten nižší režim 1500i v Overdrive režime)
27.11.2017 - 23:23:44
01
Podľa mňa ideálna kombinácia je 400lm na riadítkach a v teréne navyše 200lm na hlave. Dostatočná svietivosť a aj primeraná výdrž...
28.11.2017 - 11:41:28
00
Moze byt. Odjazil som pojazdy aj s jednou celovkou 160+160lm len sa nedalo ist moc rychlo koli kratkemu dosvitu. Tych 600lm uz staci.
28.11.2017 - 11:54:46
00
Ešte závisí aj na kvalite beamu. Je rozdiel moja Spark SD6-460NW svietiaca prakticky do takmer 180° a kde 200 lm stačí na normálnu chôdzu (videnie pod nohy a tak 20 m pred seba) celkom dobre, ale pri hľadaní značky ma ani boost (460 lm) nezachráni a nejaký Aurora shit s proklamatívnymi 900 lm, reálne možno tiež 460, ale v úzkom lúči.
Takisto sa terén lepšie číta s teplejším svetlom, takže tá 460NW je vo výsledku lepšia ako 500CW, hoci tá má formálne o 10 % vyšší svetelný tok. Sranda ale je, že na prvý dojem vždy tipujem tým studenším LEDkám vyšší jas (čo je +/- pravda), len keď príde na to, koľko a čoho vlastne vidím, tie teplejšie to prevalcujú vo viditeľnosti prkotín (o ktoré sa dá prípadne rozbiť) a aj rozlišovaní farieb.
28.11.2017 - 12:21:07
00
Samozrejme, ja mám Fenix BTR20, širší kužeľ, prejasnený stred, "teplá" farba svetla (neutral white), bežne jazdím tých 400lm. V teréne by bolo 800lm tiež fajn, keďže to zvláda, len potom prudko klesá výdrž. No a pri 400lm mi chýba v teréne niečo na hlave, kedy by som si mohol presvietiť kam potrebujem aj do diaľky.
28.11.2017 - 12:56:04
00
Ja mam fenix bc 30 a ked chcem ist bez obmedzeni pouzivam v lese 1200lm. Avsak ten slabsi rezim 500lm je tiez dostatocne svetlo, avsak pri nom uz nemam taku istotu vo velkych rýchlostiach. Vyhoda do lesa je, aspon podla mna, ze ma teplu farbu svetla. Chcem kupit este nejake svetlo na prilbu okolo cca 500-1000lm co ma vydrz aspon 2 hod. Poradte. Dik
28.11.2017 - 19:29:42
00
Síce sme v blbej téme, ale na toto sa špecializujú Exposure. Drahé, dobré, teraz boli na Wiggli v 30% zľave. Konkrétne napr.
http://www.wiggle.co.uk/exposure-joystick-mk12-with-helmet-hb-mounts/
(zjavne už je po zľave...)
28.11.2017 - 20:49:35
00
na bike používam celovku HP30 stale svieti 500kou... pack do vrecka na zimu a vydrží skoro 4h na plno.... packom s 2x 18150 (3400mAh)dobijem aj mobil a vsetko na USB.
28.11.2017 - 20:52:06
00
ja aktuálne nosím na prilbe Lezyne Super Drive 1200XL, cca štvrť kila a keď je vypnuté, ani neviem, že ho mám. ak prilba dobre sedí, nemá zmysel šetriť na hmotnosti na úkor výkonu a výdrže.
28.11.2017 - 21:51:21
00
To je +/- to isté ako keby som si na prilbu ***** tú 1500i :D to už je cez čiaru u mňa. Lupine Piko niečo cez 90 g (a accu samozrejme do vrecka) - bol by sa vozil aj na rajdoch, anforčnetli nemá mount na aero rajdy.
28.11.2017 - 21:59:03
00
Lupine Piko vozím na prilbe aj s batériou.
28.11.2017 - 22:42:17
00
keyboard_arrow_up