Tak pridám sa aj ja a vynechám to úplne ranné detstvo,vozenie na 3kolke a bicykli s pomocnými kolieskami,pretože na to si už veľmi nepamätám.
Ale čo sa mi vybavuje jasne,tak to bol prvý
bicykel zn. Pionier modrej farby.Na ňom som sa učil najskôr s pomocou rodičov udržiavať rovnováhu a potom už samostatne jazdiť.Nejaké rozbité kolená,alebo narazená držka ma neodradila.Potom som od strýka dostal na birmovku modrý Favorit,s 5-kolom vzadu.Bolo to v roku 1985 a stál 1420kčs.Staršie ročníky,aj moji rovesníci potvrdia,že k týmto
bicyklom sa nedalo dostať len tak,človek potreboval mať ,,určité známosti" pretože ako sa tomu hovorilo za komančov-bol to úzkoprofilový tovar.Potom prvé nesmelé ,,výjazdy" po okolí, keď sme s kamošmi najazdili 20-30km,to už bola brutálna vzdialenosť.No už vtedy som zistil,že toto je pre mňa to pravé orechové.V rokoch 1989-1991 som jazdil na Favorite do 30km vzdialených Bánoviec nad Bebravou,kde som sa vtedy učil a zároveň chodil do práce.Pondelok tam a v piatok naspäť.Následne v októbri 1991 prišiel povolávací rozkaz na ZVS a na 18 mesiacov som bicykel musel odložiť. .Po vojne (marec 1993) som si kúpil oceľový
rám zn.Rozzo,krásna bordová metalíza+chromovaná
vidlica a poskladal som svoj prvý bicykel na sade Shimano RX100.To už bol iný level oproti Favoritu.Na tomto oceľovom ráme som odjazdil 14 rokov.Každoročne v lete sme s partiou kamošov jazdili po Slovensku a susedných krajinách-nezabudnuteľný bol najmä rok 1998,keď sme na 15 dní trvajúcom výlete, prešli postupne cez Moravu,Poľsko,Ukrajinu,Maďarsko,Rakúsko až domov.Za rok 1998 som si spravil aj osobný rekord,čo sa týka nájazdu km,ktorý sa mi odvtedy nikdy nepodarilo prekonať- 13 460km.Potom som si kúpil noname hliníkový rámový set + sadu Ultegra 6500.To som prvýkrát pozeral na dualy,ako bager na tvrdú hlinu.A to som ešte netušil,aká maturita budú nášlapné pedále,ktoré som po dlhom váhaní namontoval tiež.Ale tie pocity poznajú všetci,ktorí prešli z klasických na nášlapné.Vydržal mi krásnych 5 rokov.V 2012-tom,som našiel v jednom e-shope ponuku od českého výrobcu (Šírer),kde bol hliníkový rám s karbónovou vidlou, za výbornú cenu.Ten som si už poskladal na mojej obľúbenej FSA SL-K sade.Bicykel som po 4 rokoch predal a od jari 2017 už sedlám celokarbonového tátoša.Sadu,ktorá mi najviac pocitovo aj dizajnovo vyhovuje, som nezmenil.Vyskúšal som dualy od všetkých výrobcov,ale najviac mi vyhovuje Sram,preto pohon na mojom bicykli(dualy,prešmyk,kazetu a prehadzovačku) obsluhuje sada Sram Force.Chcem ešte napísať,že okrem prvého bicykla ktorým bol Favorit,som nikdy nekúpil sériovku,všetky
bicykle som si skladal po súčiastkách sám.Keďže mňa toto skladanie
bicyklov vždy bavilo a fascinovalo a hlavne som mal všetko potrebné vybavenie a náradie,tak som fungoval ako taký osobný amatérsky servis pre rodinu a kamošov.Skúšal som jednu sezónu jazdiť aj mtb,ale toto bol krok úplne vedľa,vôbec ma to nenadchlo,skôr naopak.Ostal som verný výhradne ceste a táto sezóna,bola už mojou 27 v sedle bicykla.Postupne som si založil rodinu,narodila sa nám dcéra,ale aj vďaka mojej max.tolerantnej manželke, sa môžem mojej celoživotnej záľube stále venovať.Pochopiteľne, počet km najazdených za rok sa skresal na cca 1/3,ale vzhľadom na to,že som len jazdec, ktorý systematicky netrénuje,v zime nejazdí a nepreteká,tak o to viac si užívam najmä dlhšie výjazdy v pohodovom tempe.Ani ten brutálny nárast hustoty premávky+množstvo arogantných vodičov, ma neodradil a z cesty nevyhnal.Možno aj preto,že som za 27 rokov nemal na ceste žiadny vážnejší incident,pád alebo úraz,ktorý by si vyžadoval PN-ku.Počas svojho života,som hrával aktívne futbal,nohejbal,tenis,ale cestná cyklistika mi učarovala najviac a dúfam,že aj s pribúdajúcimi rokmi,(kým mi bude zdravíčko slúžiť) budem mať stále rovnaký pôžitok z jazdenia,tak ako doteraz.