Staci tam dat lastovicky a je to normalny celopevny HT
Alebo naopak, ak si zoberiem celopevny HT a nasadim nan barany (v minulosti casty jav) , mam zrazu gravel
...
Zabudol si trochu na malý detail. MTB HT a gravel majú uplne odlišnú geometriu a rozmery. Keď namontuješ na gravel rovne riadidlá budeš mať vysoký a krátky bajk s ostrým hlavovým uhlom. A opačne, namontuj barany na 17" MTB rám a vznikne nízky bajk pre 190cm vysokého bajkera
860 Eur na Alu s karbonovou vidlou s clarisom (nová sada claris R2000 - to je ine kafe ako predchádzajúce clarisy, aj po vizuálnej stránke) nieje tak veľa.
Je to moderný rám, zoslabované trubky, slopping, vnútorné vedenie laniek..pred piatimi rokmi také boli len v tých high-endových, teraz dostupné aj pre masy, čo je dobre.
Stačí aby si po kúpe vymenil sedlovku za karbónovú (cca 30 - 50 Eur) a táto malá investícia ti posunie celý bike na inú úroveň.
a čo sa týka prevodov, tak 2x8 STAČÍ - na bežné používanie. Ja som jazdil cesťák na SORE (2x9) compact, kazetu som mal 11-25 a nikdy som nemal pocit že by mi chýbali prevody. Tiež sa mi tam nikdy nič nepokazilo išlo to hladko, iba som to čistil a mazal cele roky.
Dokúpiš ešte jednu "čistokrvnú" cestnú kazetu napr 12-23 (cca 15 Eur) a sadu cestných plášťov 700x25c (cca 30 Eur) máš jeden jediný bike, takmer na všetko, asfaltové cesty, šotolinu, aj nespevnené lesné a poľné cestičky. podla toho na aký výjazd sa chystáš, prehodíš kazetu a plášte a ideš.
Ideálna voľba pre tých čo bývajú v paneláku a nemajú doma miesto pre viac bicyklov.
Rieši sa to prehodenim celej sady kolies a nie prehadzovaním plášťov , kazety ...ten setup čo si tu dal v žiadnom prípade nepokryje všetky možnosti biku . Prudšie a tiahlejšie stúpania v kontexte kilometrového nájazdu na jednom výjazde budeš trpieť ... samozrejme na pivko , hrádzu a rovinky postačuje , ináč nie
keby som mal zakazdym prezuvat gumy na cestaku keby som siel inu trasu by som sa na to vykaslal a nesiel nikam
urcite druhe kolesa len tam zas byva problem ze nemusi sediet presne nastavene brzdy a teda bude treba dostelovavat prasa
Zbytočne to riešite ... ja to mám zostelovane za jednu minútu na koleso . Nasadím koleso , povolím prasa , stlačím brzdu a dotiahnem . Sh 105 hydraulika , Cdale Super X
Samozrejme , ideálnejšie je maž druhu sadu kolies, ale to je už finančne náročnejšie, som dal príklad, za málo peňazí, veľa muziky. Tiež by som išiel do druhej sady kolies.
A Ramon, ja som chlapec z BA, (Terazky už 10 rokov) , inak som z južnej Moravy, takže nikdy som sa nejakými desnými kopcami ako niekde v strede slovenska nemusel konfrontovať.
Ja na pivko na dunajskej pekne asfaltovej hrádzi chodím 60% výjazdov, ak chcem les a menšie kopce tak malé Karpaty a občas rakúsko Burgenland. K by som išiel na nejakú Bike dovolenku do ozajstných kopcov (napr Alpy) tak by som si za tým účelom určite kúpil jednorazovo inú kazetu, čo by mala 32 zubové koleso.
Zbytočne to riešite ... ja to mám zostelovane za jednu minútu na koleso . Nasadím koleso , povolím prasa , stlačím brzdu a dotiahnem . Sh 105 hydraulika , Cdale Super X
presne tak to za minútu robím tiež
a sa čudujem, že gramhonička Kristína si bike zaťažuje podložkami navyše
Alebo vybrať bicykel s jednoprevodníkom (40-42) a vzadu veľká kazeta, napr. 11-42 a bude pokrytý rekreačný rozsah použitia takéhoto bicykla, v kopcoch dostatočne a na rovine do 40-45 km/h... možností je veľa...
Mne jednoprevodník na gravel nejak nepasuje. opticky, a tak "celkovo" pocitovo. Ani inak. ja som zástanca dvoch placiek vpredu, na cestaku aj horskom. Môžno je to už oldschool, ale to mi neva. Tiež nie som zástanca 10,11,12 pastorkov vzadu z dôvodu velkeho kríženia reťaze. Už len reťaz je tak drahá na tie systémy (v porovnaní s reťazou na 9 pastorkov) že si na ňu musíš zobrať pomaly hypotéku, o kazete ani nehovorím. A reťaz a kazeta, to je spotrebný materiál, to proste meniť musíš ak dosť jazdíš. Proste dve placky a 8 - 9 pastorkov v zadu.
keby mi mal gravel slúžiť ako jediný bike domácnosti, tak idem rozhodne do karbónu, jedine tak to bude pohodlné aj mimo cesty, alebo aspon železo, skrátka niečo čo vie pružiť, lebo to hliníku moc nejde... AL rám, len za účelom trebárs lacného zimáka... inak samotné gravel pneu sú podľa mňa dosť univerzálne že na 90% si vystačia... o tom je tá univerzálnosť, že aj pneu majú byť univerzálne.. jasné, ísť na čisto cestný švih 100+ km tak na 25mm cestných to pôjde lepšie, ale tak z vlastnej skúsenosti viem, že gravel to skrátka sám ťahá niekde mimo asfalt aj teraz mi ruky trhá pri rôznych skratkách... ale tak rozum prevažne vyhrá, keď vidím tie tony blata
desertfremen Ale no tak, normalny clovek s dvojprevodnikom a 10/11s kazetou krizne neradi minimalne posledne dva pastorky, na 8/9s zas minimalne jeden A su aj ludia, ktori potrebuju pri kompakte viac nez 25, 28 zubov a na 8s kazete su tie skoky potom dost velke.
ja som u gravela skončil so setupom 34/50 a vzadu 11-34 a už ďalej nešpekulujem, využívam oba krajné rozsahy. krížiť na malej placke do ťažkých prevodov nemá zmysel, ale španiela občas jazdím, reťaz má 3000 km a veľa krát v mokre a blate, že až škrípe piesok v nej a ešte mierka neprepadá.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
https://www.kellysbike.com/sk/gravel-c603/soot-30-p53896
-8% Kellys SOOT 30 28 bicykel, modrá
od 969 € -8%
MOC 1 099 €Alebo naopak, ak si zoberiem celopevny HT a nasadim nan barany (v minulosti casty jav) , mam zrazu gravel
...
Zabudol si trochu na malý detail. MTB HT a gravel majú uplne odlišnú geometriu a rozmery. Keď namontuješ na gravel rovne riadidlá budeš mať vysoký a krátky bajk s ostrým hlavovým uhlom. A opačne, namontuj barany na 17" MTB rám a vznikne nízky bajk pre 190cm vysokého bajkera
https://www.kellysbike.com/sk/gravel-c603/soot-30-p53896
s karbonovou vidlou
-8% Kellys SOOT 30 28 bicykel, modrá
od 969 € -8%
MOC 1 099 €Je to moderný rám, zoslabované trubky, slopping, vnútorné vedenie laniek..pred piatimi rokmi také boli len v tých high-endových, teraz dostupné aj pre masy, čo je dobre.
Stačí aby si po kúpe vymenil sedlovku za karbónovú (cca 30 - 50 Eur) a táto malá investícia ti posunie celý bike na inú úroveň.
a čo sa týka prevodov, tak 2x8 STAČÍ - na bežné používanie. Ja som jazdil cesťák na SORE (2x9) compact, kazetu som mal 11-25 a nikdy som nemal pocit že by mi chýbali prevody. Tiež sa mi tam nikdy nič nepokazilo išlo to hladko, iba som to čistil a mazal cele roky.
Dokúpiš ešte jednu "čistokrvnú" cestnú kazetu napr 12-23 (cca 15 Eur) a sadu cestných plášťov 700x25c (cca 30 Eur) máš jeden jediný bike, takmer na všetko, asfaltové cesty, šotolinu, aj nespevnené lesné a poľné cestičky. podla toho na aký výjazd sa chystáš, prehodíš kazetu a plášte a ideš.
Ideálna voľba pre tých čo bývajú v paneláku a nemajú doma miesto pre viac bicyklov.
urcite druhe kolesa len tam zas byva problem ze nemusi sediet presne nastavene brzdy a teda bude treba dostelovavat prasa
rád si pozriem ako o tie desatiny mm nastavuješ osadenie kotúča na náboji
A Ramon, ja som chlapec z BA, (Terazky už 10 rokov) , inak som z južnej Moravy, takže nikdy som sa nejakými desnými kopcami ako niekde v strede slovenska nemusel konfrontovať.
Ja na pivko na dunajskej pekne asfaltovej hrádzi chodím 60% výjazdov, ak chcem les a menšie kopce tak malé Karpaty a občas rakúsko Burgenland. K by som išiel na nejakú Bike dovolenku do ozajstných kopcov (napr Alpy) tak by som si za tým účelom určite kúpil jednorazovo inú kazetu, čo by mala 32 zubové koleso.
presne tak to za minútu robím tiež
a sa čudujem, že gramhonička Kristína si bike zaťažuje podložkami navyše