Kedze sa tu vela o tom hovori a pneu na akych jazdime je velmi dolezity faktor, zakladam tuto novu temu, ktora tu doteraz este nebola, ako som sa radsej dopredu aj presvedcil cez vyhladavanie. Takze ake galusky, plaste, alebo plastovky pouzivate na treningy a kto chodi na preteky, tak aj na pretekoch?
Tak ci onak, mne osobne brzdenie do karbonovych rafikov s principu vadi a tych par gramov za kotuce rad obetujem perfktnemu brzdnemu ucinku
Este sa vratim k predoslej teme... nedalo mi a tak som odvazil moj stroj... a na pretekarskej kolobezke urobila zmena z celustovej na kotucovu brzdu iba 30 gramov.
Dovodov je hned niekolko a to:
- mam iba prednu brzdu (aj preto potrebujem sto precent ucinnu brzdu)
- povodny stred kolesa bol tazsi nez Novatec na kotuc
- hydraulicka Magura na rafiky vazi viacej nez Magura na kotuc.
Takze navysila to pravdepodobne len vidlica...
Prosím Vás, potrebujem poradiť a nenašiel som zatiaľ odpoveď. Dá sa galuska Tufo nalepená páskou odlepiť a znovu nalepiť. Potrebujem vycentrovať koleso a ide to len zvnútra. Poprosím odpoveď skúsených, nie dohady.
Jestli máš slabé prsty jako já tak to bude boj páska drží silně
Má cenu investovať, do karbónových kolies? Nie som síce profi-pretekár, ale prečo si nedopriať, že? Páči sa mi celkom vzhľad, tých karbónových kolies! Ale, čo je podstatnejšie, mali by byť ľahšie, ako Alu a keď sú na karbónových kolesách galusky, tak by mal byť aj valivý odpor vraj menší!
Má cenu investovať, do karbónových kolies? Nie som síce profi-pretekár, ale prečo si nedopriať, že? Páči sa mi celkom vzhľad, tých karbónových kolies! Ale, čo je podstatnejšie, mali by byť ľahšie, ako Alu a keď sú na karbónových kolesách galusky, tak by mal byť aj valivý odpor vraj menší!
Ano ma cenu investovat...hlavne ked chces:
- ultra lahke koles do kopcov - tak karbon
- aerodynamcke kolesa s vysokym profilom (60 -80mm) s este prijatelnou hmotnostou - tak karbon
- univerzalne, cca 50 mm profil s dobrou aerodynamikou a zaroven aj s rozumnou hmotnostou zase ten karbon...
a ked chces mat dokonalu kombinaciu, tak nevahaj investovat aj do kotucovych brzd, lebo karbonova plocha nie je stavana na brzdenie celustovymi brzdami. Nechcem tu zase vyvolavat off topic a flame, ale cisto z technickeho hladiska kombinaciu karbon a spaliky nebrat... ... mier vsetkym ktori maju iny nazor...
a ked na karbon s kotucmi supnes galusku s nizkym valivym odporom, pojdes ako gula a zjazdy budes mat plne pod kontrolou...
Ano ma cenu investovat...hlavne ked chces:
- ultra lahke koles do kopcov - tak karbon
- aerodynamcke kolesa s vysokym profilom (60 -80mm) s este prijatelnou hmotnostou - tak karbon
- univerzalne, cca 50 mm profil s dobrou aerodynamikou a zaroven aj s rozumnou hmotnostou zase ten karbon...
a ked chces mat dokonalu kombinaciu, tak nevahaj investovat aj do kotucovych brzd, lebo karbonova plocha nie je stavana na brzdenie celustovymi brzdami. Nechcem tu zase vyvolavat off topic a flame, ale cisto z technickeho hladiska kombinaciu karbon a spaliky nebrat... ... mier vsetkym ktori maju iny nazor...
a ked na karbon s kotucmi supnes galusku s nizkym valivym odporom, pojdes ako gula a zjazdy budes mat plne pod kontrolou...
Fajn potom.
Ale veď aj profi cyklisti majú špalíkové brzdy, nie?
A keby som chcel kotúčové brzdy, tak musím mať inú vidlicu aj rám, ne?!
Áno musíš. Majú. Jazdia, žijú. Tento rok mám cca 15000km na karbonoch, klasických, bezdušovyćh či galuskových, žiaden problém.
Pokiaľ vieš brzdiť nie je s tým problém.
Samozrejme kotúčové brzdy ak je možnosť sú lepšie. Ak nie je, rozhodne by som sa toho nebál, jazdí to spoľahlivo a rozhodne lepšie ako hliník.
Ano ma cenu investovat...hlavne ked chces:
- ultra lahke koles do kopcov - tak karbon
- aerodynamcke kolesa s vysokym profilom (60 -80mm) s este prijatelnou hmotnostou - tak karbon
- univerzalne, cca 50 mm profil s dobrou aerodynamikou a zaroven aj s rozumnou hmotnostou zase ten karbon...
a ked chces mat dokonalu kombinaciu, tak nevahaj investovat aj do kotucovych brzd, lebo karbonova plocha nie je stavana na brzdenie celustovymi brzdami. Nechcem tu zase vyvolavat off topic a flame, ale cisto z technickeho hladiska kombinaciu karbon a spaliky nebrat... ... mier vsetkym ktori maju iny nazor...
a ked na karbon s kotucmi supnes galusku s nizkym valivym odporom, pojdes ako gula a zjazdy budes mat plne pod kontrolou...
A keď karbónové kolesá, tak čo tam obuť! Vyslovene galusky, ktoré sa lepia, alebo plášťovky?
HD - zalezi od brzd. Ak zostavas pri celustovych tak rozhodne galusky. Kombinacia karbonove plastovky (s tlakom zvnutra) a spalky (s tlakom zvonka) nie je dobra... potazmo zla a nevhodna. Ja viem ... argumenty typu : vsak brzdi to ako tak, da sa na to zvyknut, profici jazdia len so spalkami... ale treba si uvedomit ze profik ked prebrzdi rafik, koleso vyradia a on dostane druhe.
A este k tej vymene brzd a ramu a vidle... Co hovorite na kombinaciu povodny ram, karbon rafiky, galusky a predna kotucovka (vymenit vidlu nie je az tak financne narocne) a zadnu klasiku celustovu.... (vsak aj tak predna brzda berie vacsinu brzdnej sily). Ci to uz by zasahovala modna cyklopolicia voci takejto hybridnej zostave???
a este video od cloveka ktory co takto sledujem videa o karbone naozaj tomu rozumie (Australia- 25 rokov sa venuje karbonu a jeho opravam)...
pre ortodoxnych spalkobrzdicov pustit od 3:00... a takisto 16:57... myslienky toho cloveka vyryt do mramoru.. https://www.youtube.com/watch?v=ET1jRVynOBA
a diel dva este nieco dalsie o kolesach https://www.youtube.com/watch?v=bFdG2NgIc7s&t=363s
... a keď sú na karbónových kolesách galusky, tak by mal byť aj valivý odpor vraj menší!
No a presne toto nie je pravda. Feeling je iný, ale valivý odpor klesá v poradí galusky -> duša+plášť -> bezdušáky. Galusky majú, nazvime to, "iné výhody" (ale aj nevýhody, je to niečo za niečo). Ide spravidla o rozdiely v jednotkách wattov, to zadrbaná vs očistená reťaz urobí väčší rozdiel.
No a pri plášti+duši je rozdiel, aká je duša. Latexová výrazne znižuje odpor (no, výrazne, zas sa bavíme o jednotkách wattov), pričom podobný rozdiel je aj medzi galuskou s butylovou vs galuskou s latexovou dušou (ak je zvyšok konštrukcie rovnaký). A latexová duša. to je zas niečo za niečo, napr. nedá sa povedať, že by zrovna držala tlak.
Potom pre mňa, ako jazdca rekreačného, by bola vhodná plášťovka, zrejme?! Samozrejme si musím kúpiť také karbónové kolesa, ktoré sú určené na plášťovky, koré majú drážky na ráfikoch, kde vlastne zapadne plášťovka! Síce mám už 48 rokov, ale prečo si nedopriať, samozrejme aj vizuálne, karbónové ráfiky, že? Niekde som čítal, že plášťovka má také jazdné vlastnosti, ako galuska! Ale zase tá galuska sa musí lepiť! Samozrejme váhový rozdiel medzi galuskou a plášťovkou tam je!
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Este sa vratim k predoslej teme... nedalo mi a tak som odvazil moj stroj... a na pretekarskej kolobezke urobila zmena z celustovej na kotucovu brzdu iba 30 gramov.
Dovodov je hned niekolko a to:
- mam iba prednu brzdu (aj preto potrebujem sto precent ucinnu brzdu)
- povodny stred kolesa bol tazsi nez Novatec na kotuc
- hydraulicka Magura na rafiky vazi viacej nez Magura na kotuc.
Takze navysila to pravdepodobne len vidlica...
Jestli máš slabé prsty jako já tak to bude boj páska drží silně
Ano ma cenu investovat...hlavne ked chces:
- ultra lahke koles do kopcov - tak karbon
- aerodynamcke kolesa s vysokym profilom (60 -80mm) s este prijatelnou hmotnostou - tak karbon
- univerzalne, cca 50 mm profil s dobrou aerodynamikou a zaroven aj s rozumnou hmotnostou zase ten karbon...
a ked chces mat dokonalu kombinaciu, tak nevahaj investovat aj do kotucovych brzd, lebo karbonova plocha nie je stavana na brzdenie celustovymi brzdami. Nechcem tu zase vyvolavat off topic a flame, ale cisto z technickeho hladiska kombinaciu karbon a spaliky nebrat...
a ked na karbon s kotucmi supnes galusku s nizkym valivym odporom, pojdes ako gula a zjazdy budes mat plne pod kontrolou...
- ultra lahke koles do kopcov - tak karbon
- aerodynamcke kolesa s vysokym profilom (60 -80mm) s este prijatelnou hmotnostou - tak karbon
- univerzalne, cca 50 mm profil s dobrou aerodynamikou a zaroven aj s rozumnou hmotnostou zase ten karbon...
a ked chces mat dokonalu kombinaciu, tak nevahaj investovat aj do kotucovych brzd, lebo karbonova plocha nie je stavana na brzdenie celustovymi brzdami. Nechcem tu zase vyvolavat off topic a flame, ale cisto z technickeho hladiska kombinaciu karbon a spaliky nebrat...
a ked na karbon s kotucmi supnes galusku s nizkym valivym odporom, pojdes ako gula a zjazdy budes mat plne pod kontrolou...
Fajn potom.
Ale veď aj profi cyklisti majú špalíkové brzdy, nie?
A keby som chcel kotúčové brzdy, tak musím mať inú vidlicu aj rám, ne?!
Pokiaľ vieš brzdiť nie je s tým problém.
Samozrejme kotúčové brzdy ak je možnosť sú lepšie. Ak nie je, rozhodne by som sa toho nebál, jazdí to spoľahlivo a rozhodne lepšie ako hliník.
- ultra lahke koles do kopcov - tak karbon
- aerodynamcke kolesa s vysokym profilom (60 -80mm) s este prijatelnou hmotnostou - tak karbon
- univerzalne, cca 50 mm profil s dobrou aerodynamikou a zaroven aj s rozumnou hmotnostou zase ten karbon...
a ked chces mat dokonalu kombinaciu, tak nevahaj investovat aj do kotucovych brzd, lebo karbonova plocha nie je stavana na brzdenie celustovymi brzdami. Nechcem tu zase vyvolavat off topic a flame, ale cisto z technickeho hladiska kombinaciu karbon a spaliky nebrat...
a ked na karbon s kotucmi supnes galusku s nizkym valivym odporom, pojdes ako gula a zjazdy budes mat plne pod kontrolou...
A keď karbónové kolesá, tak čo tam obuť! Vyslovene galusky, ktoré sa lepia, alebo plášťovky?
PS: na karbónové kolesá si musím najprv našetriť, tak sa rozhoduje práve aké? Či tie galusky, ktoré sa lepia, alebo plášťovky?
A este k tej vymene brzd a ramu a vidle... Co hovorite na kombinaciu povodny ram, karbon rafiky, galusky a predna kotucovka (vymenit vidlu nie je az tak financne narocne) a zadnu klasiku celustovu.... (vsak aj tak predna brzda berie vacsinu brzdnej sily). Ci to uz by zasahovala modna cyklopolicia voci takejto hybridnej zostave???
a este video od cloveka ktory co takto sledujem videa o karbone naozaj tomu rozumie (Australia- 25 rokov sa venuje karbonu a jeho opravam)...
pre ortodoxnych spalkobrzdicov pustit od 3:00...
https://www.youtube.com/watch?v=ET1jRVynOBA
a diel dva este nieco dalsie o kolesach
https://www.youtube.com/watch?v=bFdG2NgIc7s&t=363s
No a presne toto nie je pravda. Feeling je iný, ale valivý odpor klesá v poradí galusky -> duša+plášť -> bezdušáky. Galusky majú, nazvime to, "iné výhody" (ale aj nevýhody, je to niečo za niečo). Ide spravidla o rozdiely v jednotkách wattov, to zadrbaná vs očistená reťaz urobí väčší rozdiel.
No a pri plášti+duši je rozdiel, aká je duša. Latexová výrazne znižuje odpor (no, výrazne, zas sa bavíme o jednotkách wattov), pričom podobný rozdiel je aj medzi galuskou s butylovou vs galuskou s latexovou dušou (ak je zvyšok konštrukcie rovnaký). A latexová duša. to je zas niečo za niečo, napr. nedá sa povedať, že by zrovna držala tlak.
Ved sú: plášť+duša
plášť bez duše (ktorá zapadne do ráfika)
galuska bez duše (ktorá sa lepí)
...či?