mno a ako roztlacim platnicky? Miesto tam je, vidis na obrazku (pre ilustraciu a lepsie pochopenie problemu :) ), ze piesty su vysunute. Ale pri snahe o ich zatlacenie sa vzdy vratia do povodnej polohy. Ci treba tak, ze otvorit nazdrzku, vytlacit piesty, zatvorit nadrzku? Pomoze to?
21.03.2006 - 22:17:59
00
nie to s tym otvaranim nadrzky nema podla mna zmysel. ale ak sa po zatlaceni do zakladnej polohy vratia sami naspat, nieco je zle. a ak pri otvorenej nadobke pri zatlaceni piestov kvapalina vyteka, tak by som povedal ze jej je v systeme vela. totiz. kvapaliny ma byt tolko aby pri piestoch v zakladnej polohe bol rezervoar plny. nie viac, to by potom viedlo k tomu ze sa piesty nemozu dostat do zakl.polohy.
21.03.2006 - 22:40:46
00
no ja teda o hydrach nic neviem, ale ak je kvapaliny v systeme vela, tak to s tym otvaranim nadrzky ma zmysel nie? to si potom robo odporujes sam sebe :)
21.03.2006 - 22:44:25
00
mno, troska zle som sa vyjadril, vratia sa po niekolkonasobnom stlaceni packy. Oleja tam teraz v ziadnom pripade nie je vela; je ho tam malo, lebo mi asi 2 ml vytiekli. Cize budem musiet doplnit. Ale aj tak sa piesty vracaju do povodnej pozicie, nezavisiac od hladiny oleja. Divne...
21.03.2006 - 22:44:38
00
tak mas tazky olej a vytlaca ti piesty uz len vlastnou vahou :) no dobre trepem....fakt o tom nic neviem, aj ked mi tu mnoho veci objasnujete a casom to snad pochopim...
21.03.2006 - 22:46:40
00
takze aby sme si to ujasnili bo uz som nejaky zmateny. ked roztlacis platnicky tak je krok dlhy (resp. v poriadku) a po opakovanom stlaceni paky sa zase skrati?
21.03.2006 - 22:55:44
00
tak tak...
21.03.2006 - 22:56:06
00
no ak si teda nevymienal kvapalinu a nedal jej tam vela, tak je to trochu zaujimave. ale uprimne pojazdi to. malo by sa to urovnat po prvych par zahriatiach brzd. heh ale teraz v tychto podmienkach to moze chvilu trvat,ze? :)
21.03.2006 - 23:01:23
00
Robo, uz somto niekde pisal, vysvetli mi prosim ta, ako moze byt vo vyrovnavacej nadrzke vela kvapaliny ked je proste plna? to co je za volovinu, ved sa nad tym zamysli...

Cervo: po prvom stlaceni paky je krok dlhy a po opatovnych stlaceniach sa skracuje?

Ak ano, tak to je zavdusnene, ale nejde mi do hlavy ako sa to mohlo stat, ked si nevymienal kvapalinu...
22.03.2006 - 08:35:28
00
to root: vela kvapaliny tam moze byt velmi jednoducho. staci aby si naplnil kavapalinou system a mal trochu povystrcene piestiky. potom ked sa ich snazis zasunut tak skratka nieje kde (teda ono trochu je lebo ten gumova sranda ma trochu rezervu pod kritkou, ale to sa natlaci naspat do systemu po par stlaceni paky).
to cervo: no a to zavzdusnenie je mozne. ak mas teda makku paku tak je to jasne.
22.03.2006 - 10:38:46
00
robo, dobre, to je ale specificky pripad a myslim, ze ked mas otovrenu nadrzku, tak tu paku aj stlacas, takze tie piestiky sa ti aj vracaju na mieste, ci nie? A presne ako si napisal, preto je tam to gumenne "trojufolnikove" tesnenie, ktore je pruzne a tieto minimalne rozdiely vie eliminovat.
22.03.2006 - 11:11:35
00
Je to otvoreny system (vzdialenost platniciek od kotuca je vzdy viacmenej konstantna = automaticky sa dorovnava opotrebenie platniciek) a preto sa vzdialenost platniciek od kotuca zmenit neda a je dana konstrukciou brzdy.
http://cycle.shimano-eu.com/publish/con ... brake.html

Sh 755 maju tuto vzdialenost pomerne malu a je umenie ich nastavit tak, aby to neskrtalo.
Ale da sa to. Mne sa to podarilo. V kazdom pripade musis dat kotuc presne do stredu strbiny.

Teoreticky to mozes trosku upravit tym, ze ten pruzny pliesok co sa dava medzi platnicky trosku roztiahnes kliestami, aby viac pruzil.
22.03.2006 - 11:54:13
00
ked mas otovrenu nadrzku, tak tu paku aj stlacas, takze tie piestiky sa ti aj vracaju na mieste


tak toto som vazne nepochopil. pomoze mi niekto? :)
22.03.2006 - 15:02:16
00
ja tiez nie takze nic.
22.03.2006 - 16:04:15
00
Palo TT: dik za radu, resp. ujasnenie. Neslo mi do hlavy, ako by mohla pri tomto systeme zmena hladiny oleja ovplyvnit chod packy (jedine, ze by bola nadrzka vzduchotesna a vakuum by nasavalo olej naspat - ale to by potom bol vlastne zatvoreny system). Nicmenej, vypodlozkoval som to poriadne a dostal do stredu ten kotuc + tie pruzinky medzi platnickami som ohol, nech oddaluju platnicky s vacsou silou. Je to o poznanie lepsie, ale problem je niekde inde :(. Jedna strana piestikov sa hybe lahsie a skor ako druha. Lava strana vybehne aj o 0.5 cm, prava strana o 0.1 cm. Skusal som to nejako rozbehat, ale bez lepsieho vysledku. Ked som to namontoval tak, aby lava strana nemala miesto na vysunutie, tak piestiky na lavej strane ohli kotuc smerom doprava, cize ziadna zmena. Tlak v kvapaline je konstatny, takze tam moze byt len mechanicky problem; drhnu alebo co. Ale rozoberat sa mi to nechce... Mate nejaky napad ako ich rozbehat?

A este jedna vec; rezervoir musi byt vzdy plny az po okraj? Doplnit to fritolom asi nebude najlepsi napad, ze? :)
22.03.2006 - 16:33:02
00
keyboard_arrow_up