Na základe toho, že čo sa používa, to sa opotrebúva. A rozdiel medzi mech. a Di2, čo sa týka doletu kladiek, je viacmenej nulový.
A je to asi jediná user serviceable vec, čo tam ešte zostáva (ak nerátame updaty firmwaru - nepredpokladám že má na to divajs) a ktorá spadá do kategórie, že sa servisuje kvôli opotrebovaniu, nie demolácii.
Prípadne ešte, a tiež iba možno, bude jedného pekného dňa meniť baterku. Tá tiež vydrží kľudne 10 rokov, ak sa k nej bude slušne správať.
Pokiaľ si z toho, čo som napísal, negetol, že v zásade hovorím, že údržba Di2 je skoro nulová a ak, tak dosť výnimočná, tak asi hovoríme inými jazykmi (čo je, vzhľadom na space between us, celkom možné - neovládam významové odtienky pospisovnenej košičtiny, napríklad čo v pospisovnenej košičtine znamená "možno", čo je tu asi hlavný kameň úrazu).
U mňa je hlavným dôvodom pre Di2 práve to, že konečne netreba v pravidelne nepravidelných intervaloch nič nastavovať kvôli vyťahávaniu laniek a meniť
bovdeny kvôli zasieraniu, teda že na to nemusím šahať. Čiže práve ten virtuálne žiadny servis.