To bolo len na ilustraciu toho, ze
bike som nesetril, ani seba, ani chranice...
Hlinikova zliatina straca pevnost - ano, ale keby to bolo take hrozne ako sa po bike forach traduje, tak by nam tie 30rocne Boeingy a Airbusy padali z oblohy kazdy den, resp by sa rozpadali same od seba na stojanke
Ono skor dojde k oslabeniu hydroformovanych stensovanych oblasti vplyvom nadmerneho dynamickeho namahania (v tych casoch bol hydroforming na bikovych ramoch este stale v plienkach), pripadne tomu pomoze nejaky kamen, co odstreli koleso... staci pozriet na zjazdove Treky z toho obdobia, co praskali na spodnej ramovej trubke (a po celnych narazoch sa drtili ako plechovky, doslova)...
Na tych Stinkynach odchadzali
ramy ked tam ludia drbli dvojkorunky (ehm, presne to som spravil aj ja), vyrubali sa poriadne a gumene dorazy z
vidlice sice ochranili vidlu pred kontaktom s ramom, ale spravili dieru do ramu - spodna ramova trubka je v oblasti hlavy masivne hydroformovana/stensena a neratalo sa s tym, ze bude dostavat supy od vidlice z boku - tam tych 3.5mm rozhodne nie je, nech tvrdi kto chce co chce. Staci nastavit dorazy na oblast zvaru/hornu trubku a problem zazehnany, aspon v 2008cke rocniku. Ale v tom rame je fakt hliniku jak nasrateho, ono bola to predsalen doba, kedy kazdy centi zdvihu zodpovedal kilu hmotnosti (20kilove zjazdaky a 15 kilove endura).
Jasne ze ten ram uz nema 100% povodnej pevnosti, ale nebojim sa, ze by to bolo len vekom - skor tym, co vsetko dostal nazrat za svoj zivot - no aj tak tomu ramu verim viac nez nejakemu nedovarenemu tripplebutted ramu co zvaral Ray Charles nohami (pozdravujem nemenovanych slovenskych vyrobcov co prdia na kvalitu, lebo cena, lebo hmotnost). Teraz doziva ako univerzal bike do lesa (#26aintdead), kym nebude novy enduro/trailbike - predsalen, geometria je dnes uz inde, hmotnosti tiez, po zraneniach ma uz fakt 10metrove gapy nelakaju... ale zase je to kua dobre na kondicku