Mam presne to isté po dlhom hľadaní :y: Zo 14 sedadiel zatial najlepšie. :)
01.03.2018 - 18:59:20
00
Neuveriteľné kam to speje. 265g ráfky GrigioCarbonio HardWheel RS-L. Carbon Toray T1000. Je to rozmer 29", clincher a vnútorná šírka ráfku 26mm!!! Cena je tiež brutálna :) 1.099Eur za kus ;)

Prílohy:

28516633_1884685618271252_6956264464357750960_o.jpg
28516633_1884685618271252_6956264464357750960_o.jpg 124.32 KiB thumb_up0thumb_down

03.03.2018 - 21:06:40
02
Aka je max vaha jazdca?
03.03.2018 - 21:38:06
00
Čiže pred kúpou takého ráfu načim tak pol roka pracovať v umeleckej skupine Pičendejlz.
03.03.2018 - 22:09:45
00
Hack3r - vraj "unlimited" :)
03.03.2018 - 23:05:39
00
Bike Jewellery je to správne pomenovanie. Šperky sú na ozdobu. Iné, myslím praktické použitie nemajú.
04.03.2018 - 08:28:11
00
ešte ako investícia - diamonds are forever...
04.03.2018 - 10:47:23
00
Kristina napísal:
Neuveriteľné kam to speje. 265g ráfky GrigioCarbonio HardWheel RS-L. Carbon Toray T1000. Je to rozmer 29", clincher a vnútorná šírka ráfku 26mm!!! Cena je tiež brutálna :) 1.099Eur za kus ;)

Tak to su uz skutocne TOP parametre... na siroky MTB rafik... podoba sa trochu na moje cestne, kde komplet vypletene a neobute koleso malo 415 gr. (Taiwan, tubular, tretinova cena...), len trocha mi unika pointa takejto netopierej vahy na MTB. Tie moje som specialne kupoval na "Uphill" kriterium - vynikajuce zrychlenie, do kopca neunavuju... ale na druhej strane v jazde dolu kopcom idu skutocne pomaly. Preto sa mi zda takyto rafik na MTB, kde sa ide raz dole raz hore nepouzitelny. Predsa len ta (primerana) zotrvacna hmota v kolese je na nieco dobra...

Prílohy:

DSC_4688.JPG
DSC_4688.JPG 727.4 KiB thumb_up0thumb_down

04.03.2018 - 11:16:16
02
ddemo napísal:
... vynikajuce zrychlenie, do kopca neunavuju... ale na druhej strane v jazde dolu kopcom idu skutocne pomaly.

skúsil by si prosím aj mne (menej chápavému) vysvetliť, aký (nezanedbateľný) vplyv má hmotnosť kolies na rýchlosť v zjazde??
04.03.2018 - 14:47:24
05
Zotrvacnost,aerodynamika....uz len vdaka fyzike bude bez slapania cisto gravitaciou dole kopcom rychlejsi tazsi jazdec ;)
04.03.2018 - 16:23:16
01
Tak to tú fyziku veľmi neovládaš, gravitačné zrýchlenie je akosi na hmotnosti nezávislé. Ak zarátame vplyv odstredivej sily pri rotácii planéty, tak by si bol v zjazde rýchlejší, resp. ľubovoľný predmet by padal rýchlejšie na póle (g = 9,832 m/s^2^) ako na rovníku (g = 9,780 m/s^2^). Mimochodom, učivo základnej školy.
Vplyv zotrvačnosti viacmenej nula. O tej aerodynamike by sa dalo baviť.
04.03.2018 - 16:34:00
03
ddemo napísal:
Tak to su uz skutocne TOP parametre... na siroky MTB rafik... podoba sa trochu na moje cestne, kde komplet vypletene a neobute koleso malo 415 gr. (Taiwan, tubular, tretinova cena...), len trocha mi unika pointa takejto netopierej vahy na MTB. Tie moje som specialne kupoval na "Uphill" kriterium - vynikajuce zrychlenie, do kopca neunavuju... ale na druhej strane v jazde dolu kopcom idu skutocne pomaly. Preto sa mi zda takyto rafik na MTB, kde sa ide raz dole raz hore nepouzitelny. Predsa len ta (primerana) zotrvacna hmota v kolese je na nieco dobra...

Práve že na XCO potrebuješ čo najľahšiu rotačnú/obvodovú hmotnosť. Tam nemáš dlhé rovné zjazdy kde by si využil zotrvačnosť. Zjazdy sú väčšinou technické a plné zákrut a skokov. Jazda je dynamická. Neustále zrýchľuješ a hneď zase brzdíš do ostrých zákrut a single trakov. Čo najnižšia hmotnosť je do strmých stúpaní kde jazdíš pomaly oveľa výhodnejšia. Na ceste sa často nejazdia 25% výjazdy a dropy kde musíš za sedlo.
04.03.2018 - 17:21:29
06
Kristina napísal:
Práve že na XCO potrebuješ čo najľahšiu rotačnú/obvodovú hmotnosť. Tam nemáš dlhé rovné zjazdy kde by si využil zotrvačnosť. Zjazdy sú väčšinou technické a plné zákrut a skokov. Jazda je dynamická. Neustále zrýchľuješ a hneď zase brzdíš do ostrých zákrut a single trakov. Čo najnižšia hmotnosť je do strmých stúpaní kde jazdíš pomaly oveľa výhodnejšia. Na ceste sa často nejazdia 25% výjazdy a dropy kde musíš za sedlo.

Ak to je technicky komplikovany zjazd s mnozstvom brzdenia a zase zrychlovania, tak potom to samozrejme ma vyznam ist aj do takychto superlahkych...vsak ono aj ta siroka pneumatika ma svoju hmotnost...:)
Ja mam dost trpko odskusane na ceste ako ma v dlhom tiahlom zjazde s tymi superlahkymi kolesami vsetci predbiehali (24 hodinovka na 10 km okruhu). Stacilo vymenit stroj s tazsimi kolesami a uz som drzal krok aj s najrychlejsimi. Neviem to nijak matematicky ci fyzikalne dokazat, ale priemerna rychlost bola v tom zjazde s lahkymi kolesmi vzdy o cca 8 - 10 km nizsia nez s tazsimi. A to som masiny vystriedal viacejkrat...
04.03.2018 - 19:07:24
00
Však, ale ty hovoríš o dlhom a hladkom zjazde kde je hlavnou prioritou vyvinúť a udržať čo najvyššiu rýchlosť čo najdlhší čas. Na kolobežke. To je úplne iná disciplína. Presne z toho istého dôvodu bude triatlonista voliť radšej ťažšie vysoké aerodynamické ráfky. Pretože oni sa rozbehnú a držia konštantnú čo najvyššiu rýchlosť. Tie trate čo jazdia, alebo čo jazdíš ty na kolobežke asi nie sú o brzdení a zrýchľovaní niekde v úzkych uličkách? Oprav ma ak sa mýlim, na takejto kolobežke som nikdy nejazdila :) jazda v teréne ako napr. XCO alebo dokonca ani XCM nie je o držaní konštantnej rýchlosti. :)
04.03.2018 - 19:18:43
00
Kristina napísal:
Však, ale ty hovoríš o dlhom a hladkom zjazde kde je hlavnou prioritou vyvinúť a udržať čo najvyššiu rýchlosť čo najdlhší čas. Na kolobežke. To je úplne iná disciplína. Presne z toho istého dôvodu bude triatlonista voliť radšej ťažšie vysoké aerodynamické ráfky. Pretože oni sa rozbehnú a držia konštantnú čo najvyššiu rýchlosť. Tie trate čo jazdia, alebo čo jazdíš ty na kolobežke asi nie sú o brzdení a zrýchľovaní niekde v úzkych uličkách? Oprav ma ak sa mýlim, na takejto kolobežke som nikdy nejazdila :) jazda v teréne ako napr. XCO alebo dokonca ani XCM nie je o držaní konštantnej rýchlosti. :)

Presne tak ako pises... vacsinou na kolobezke jazdime okruh, a to co zidem dole si musim aj odkopat hore, takze idealne su aero kolesa s profilom tak cca 4 - 5 cm. Idu aj dole dobre, ale nebrania sa ani kopcom ci poridanemu zrychleniu. sorry za oftopic... Ale este ma zaujima.... na kolko sa da ist dole s hmotnosotu MtB kolesa, ak sa skombinuje co najlahsi (ale este dostupny rafik) s nejkou lahuckou bezdusovkou... Kolko mate hmotnostny "osobak" dajme tomu na prednom kolese na svojich spickovych XC masinach.._
04.03.2018 - 19:43:01
00
keyboard_arrow_up