Po dohode s moderátorom zakladám túto tému.Možno to niekomu pomože pri skladní biku.Sem môžete dávať fotky a reálne váhy komponentov ktoré máte,poznáte a tak podobne.
Neuveriteľné kam to speje. 265g ráfky GrigioCarbonio HardWheel RS-L. Carbon Toray T1000. Je to rozmer 29", clincher a vnútorná šírka ráfku 26mm!!! Cena je tiež brutálna 1.099Eur za kus
Tak to su uz skutocne TOP parametre... na siroky MTB rafik... podoba sa trochu na moje cestne, kde komplet vypletene a neobute koleso malo 415 gr. (Taiwan, tubular, tretinova cena...), len trocha mi unika pointa takejto netopierej vahy na MTB. Tie moje som specialne kupoval na "Uphill" kriterium - vynikajuce zrychlenie, do kopca neunavuju... ale na druhej strane v jazde dolu kopcom idu skutocne pomaly. Preto sa mi zda takyto rafik na MTB, kde sa ide raz dole raz hore nepouzitelny. Predsa len ta (primerana) zotrvacna hmota v kolese je na nieco dobra...
Tak to tú fyziku veľmi neovládaš, gravitačné zrýchlenie je akosi na hmotnosti nezávislé. Ak zarátame vplyv odstredivej sily pri rotácii planéty, tak by si bol v zjazde rýchlejší, resp. ľubovoľný predmet by padal rýchlejšie na póle (g = 9,832 m/s^2^) ako na rovníku (g = 9,780 m/s^2^). Mimochodom, učivo základnej školy.
Vplyv zotrvačnosti viacmenej nula. O tej aerodynamike by sa dalo baviť.
Tak to su uz skutocne TOP parametre... na siroky MTB rafik... podoba sa trochu na moje cestne, kde komplet vypletene a neobute koleso malo 415 gr. (Taiwan, tubular, tretinova cena...), len trocha mi unika pointa takejto netopierej vahy na MTB. Tie moje som specialne kupoval na "Uphill" kriterium - vynikajuce zrychlenie, do kopca neunavuju... ale na druhej strane v jazde dolu kopcom idu skutocne pomaly. Preto sa mi zda takyto rafik na MTB, kde sa ide raz dole raz hore nepouzitelny. Predsa len ta (primerana) zotrvacna hmota v kolese je na nieco dobra...
Práve že na XCO potrebuješ čo najľahšiu rotačnú/obvodovú hmotnosť. Tam nemáš dlhé rovné zjazdy kde by si využil zotrvačnosť. Zjazdy sú väčšinou technické a plné zákrut a skokov. Jazda je dynamická. Neustále zrýchľuješ a hneď zase brzdíš do ostrých zákrut a single trakov. Čo najnižšia hmotnosť je do strmých stúpaní kde jazdíš pomaly oveľa výhodnejšia. Na ceste sa často nejazdia 25% výjazdy a dropy kde musíš za sedlo.
Práve že na XCO potrebuješ čo najľahšiu rotačnú/obvodovú hmotnosť. Tam nemáš dlhé rovné zjazdy kde by si využil zotrvačnosť. Zjazdy sú väčšinou technické a plné zákrut a skokov. Jazda je dynamická. Neustále zrýchľuješ a hneď zase brzdíš do ostrých zákrut a single trakov. Čo najnižšia hmotnosť je do strmých stúpaní kde jazdíš pomaly oveľa výhodnejšia. Na ceste sa často nejazdia 25% výjazdy a dropy kde musíš za sedlo.
Ak to je technicky komplikovany zjazd s mnozstvom brzdenia a zase zrychlovania, tak potom to samozrejme ma vyznam ist aj do takychto superlahkych...vsak ono aj ta siroka pneumatika ma svoju hmotnost...
Ja mam dost trpko odskusane na ceste ako ma v dlhom tiahlom zjazde s tymi superlahkymi kolesami vsetci predbiehali (24 hodinovka na 10 km okruhu). Stacilo vymenit stroj s tazsimi kolesami a uz som drzal krok aj s najrychlejsimi. Neviem to nijak matematicky ci fyzikalne dokazat, ale priemerna rychlost bola v tom zjazde s lahkymi kolesmi vzdy o cca 8 - 10 km nizsia nez s tazsimi. A to som masiny vystriedal viacejkrat...
Však, ale ty hovoríš o dlhom a hladkom zjazde kde je hlavnou prioritou vyvinúť a udržať čo najvyššiu rýchlosť čo najdlhší čas. Na kolobežke. To je úplne iná disciplína. Presne z toho istého dôvodu bude triatlonista voliť radšej ťažšie vysoké aerodynamické ráfky. Pretože oni sa rozbehnú a držia konštantnú čo najvyššiu rýchlosť. Tie trate čo jazdia, alebo čo jazdíš ty na kolobežke asi nie sú o brzdení a zrýchľovaní niekde v úzkych uličkách? Oprav ma ak sa mýlim, na takejto kolobežke som nikdy nejazdila jazda v teréne ako napr. XCO alebo dokonca ani XCM nie je o držaní konštantnej rýchlosti.
Však, ale ty hovoríš o dlhom a hladkom zjazde kde je hlavnou prioritou vyvinúť a udržať čo najvyššiu rýchlosť čo najdlhší čas. Na kolobežke. To je úplne iná disciplína. Presne z toho istého dôvodu bude triatlonista voliť radšej ťažšie vysoké aerodynamické ráfky. Pretože oni sa rozbehnú a držia konštantnú čo najvyššiu rýchlosť. Tie trate čo jazdia, alebo čo jazdíš ty na kolobežke asi nie sú o brzdení a zrýchľovaní niekde v úzkych uličkách? Oprav ma ak sa mýlim, na takejto kolobežke som nikdy nejazdila jazda v teréne ako napr. XCO alebo dokonca ani XCM nie je o držaní konštantnej rýchlosti.
Presne tak ako pises... vacsinou na kolobezke jazdime okruh, a to co zidem dole si musim aj odkopat hore, takze idealne su aero kolesa s profilom tak cca 4 - 5 cm. Idu aj dole dobre, ale nebrania sa ani kopcom ci poridanemu zrychleniu. sorry za oftopic... Ale este ma zaujima.... na kolko sa da ist dole s hmotnosotu MtB kolesa, ak sa skombinuje co najlahsi (ale este dostupny rafik) s nejkou lahuckou bezdusovkou... Kolko mate hmotnostny "osobak" dajme tomu na prednom kolese na svojich spickovych XC masinach.._
Toto je najľahší set 29" MTB kolies aký som kedy vlastnila. Vnútorná šírka ráfku Duke Lucky Jack SLS je 25,6mm. Náby Extralite 15x100 a 12x148mm. 28dierový výplet vpredu aj vzadu. Vpredu som možno ešte mohla ísť do 24 š*****vého výpletu. Použila som radšej vpredu Sapim CX Super spoke a vzadu CX Ray. Keby som použila tie ultraľahké ráfky s príspevku vyššie tak by som ušetrila cca 70 gramov na tomto páre kolies. Ale za cenu zdvojnásobenia ceny výpletov.
Plášte vozím stále v šírke 2,1" takže hmotnosť nenarástla, ale ich objem sa vďaka širšej vnútornej šírke ráfkov zväčšil.
Toto je najľahší set 29" MTB kolies aký som kedy vlastnila. Vnútorná šírka ráfku Duke Lucky Jack SLS je 25,6mm. Náby Extralite 15x100 a 12x148mm. 28dierový výplet vpredu aj vzadu. Vpredu som možno ešte mohla ísť do 24 š*****vého výpletu. Použila som radšej vpredu Sapim CX Super spoke a vzadu CX Ray. Keby som použila tie ultraľahké ráfky s príspevku vyššie tak by som ušetrila cca 70 gramov na tomto páre kolies. Ale za cenu zdvojnásobenia ceny výpletov.
Plášte vozím stále v šírke 2,1" takže hmotnosť nenarástla, ale ich objem sa vďaka širšej vnútornej šírke ráfkov zväčšil.
Tak to su fakt lahucke kolieska.... a spolu s gumami to ma kolko??
A to su na bezne pouzitie, ci len zavodna sada na trat s adekvatnym profilom ??
Zvyčajne jazdím Racing Ralph 29x2,1" SS s bezdušovým tmelom Notubes. Ešte budem montovať kotúče Carbon-Ti. Sú to kolesá, ktoré znesú každodenné používanie. Väčšinou však mám ešte jeden pár tzv. tréningových kolies. Ale nie preto, že by tieto nezniesli každodenné jazdenie. Ide skôr o tom, že na tréningových kolesách mi nevadia ani mierne ojazdené plášte, na ktorých jazdím po celý rok. Na preteky mám radšej "čerstvý" dezén. Prípadne mám na tréningových kolesách "lacnejšie" brzdové kotúče (napr. Avid) alebo lacnejšiu kazetu.
Unášače na kotúčoch sú väčšinou z ľahkých zliatin kovu. Kto vie, či karbón ich plnohodnotne nahradí pri odvádzaní tepla? (u ľahkých jazdcov a pri ľahších zjazdoch to možno bude postačovať, veď kto nebrzdí, vyhráva )
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Tak to su uz skutocne TOP parametre... na siroky MTB rafik... podoba sa trochu na moje cestne, kde komplet vypletene a neobute koleso malo 415 gr. (Taiwan, tubular, tretinova cena...), len trocha mi unika pointa takejto netopierej vahy na MTB. Tie moje som specialne kupoval na "Uphill" kriterium - vynikajuce zrychlenie, do kopca neunavuju... ale na druhej strane v jazde dolu kopcom idu skutocne pomaly. Preto sa mi zda takyto rafik na MTB, kde sa ide raz dole raz hore nepouzitelny. Predsa len ta (primerana) zotrvacna hmota v kolese je na nieco dobra...
skúsil by si prosím aj mne (menej chápavému) vysvetliť, aký (nezanedbateľný) vplyv má hmotnosť kolies na rýchlosť v zjazde??
Vplyv zotrvačnosti viacmenej nula. O tej aerodynamike by sa dalo baviť.
Práve že na XCO potrebuješ čo najľahšiu rotačnú/obvodovú hmotnosť. Tam nemáš dlhé rovné zjazdy kde by si využil zotrvačnosť. Zjazdy sú väčšinou technické a plné zákrut a skokov. Jazda je dynamická. Neustále zrýchľuješ a hneď zase brzdíš do ostrých zákrut a single trakov. Čo najnižšia hmotnosť je do strmých stúpaní kde jazdíš pomaly oveľa výhodnejšia. Na ceste sa často nejazdia 25% výjazdy a dropy kde musíš za sedlo.
Ak to je technicky komplikovany zjazd s mnozstvom brzdenia a zase zrychlovania, tak potom to samozrejme ma vyznam ist aj do takychto superlahkych...vsak ono aj ta siroka pneumatika ma svoju hmotnost...
Ja mam dost trpko odskusane na ceste ako ma v dlhom tiahlom zjazde s tymi superlahkymi kolesami vsetci predbiehali (24 hodinovka na 10 km okruhu). Stacilo vymenit stroj s tazsimi kolesami a uz som drzal krok aj s najrychlejsimi. Neviem to nijak matematicky ci fyzikalne dokazat, ale priemerna rychlost bola v tom zjazde s lahkymi kolesmi vzdy o cca 8 - 10 km nizsia nez s tazsimi. A to som masiny vystriedal viacejkrat...
Presne tak ako pises... vacsinou na kolobezke jazdime okruh, a to co zidem dole si musim aj odkopat hore, takze idealne su aero kolesa s profilom tak cca 4 - 5 cm. Idu aj dole dobre, ale nebrania sa ani kopcom ci poridanemu zrychleniu. sorry za oftopic... Ale este ma zaujima.... na kolko sa da ist dole s hmotnosotu MtB kolesa, ak sa skombinuje co najlahsi (ale este dostupny rafik) s nejkou lahuckou bezdusovkou... Kolko mate hmotnostny "osobak" dajme tomu na prednom kolese na svojich spickovych XC masinach.._
Plášte vozím stále v šírke 2,1" takže hmotnosť nenarástla, ale ich objem sa vďaka širšej vnútornej šírke ráfkov zväčšil.
Plášte vozím stále v šírke 2,1" takže hmotnosť nenarástla, ale ich objem sa vďaka širšej vnútornej šírke ráfkov zväčšil.
Tak to su fakt lahucke kolieska.... a spolu s gumami to ma kolko??
A to su na bezne pouzitie, ci len zavodna sada na trat s adekvatnym profilom ??
skoda ze su iba o 7g lahsie jak hope