Ten kotúč je úplne v poriadku, len je upečený. Nič sa mu tým nestane, pokial ho neobleješ, necháš vychladnúť a jazdíš, neblázni, že zmena tvrdosti... A ak nechceš,aby sa ti to stávalo naďalej, tak si kúp väčší kotúč. Alebo menej brzdi. Ak sa ti to na starom nestávalo, tak jedine preto, lebo bol asi ťažší kvôli tej širšej ploche. Pretože Q/(mc)=dT(zmena teploty je teplo delené hmotnosť krát tepelná kapacita), čím väčšia hmotnosť kotúča,tým menej sa zahreje, tým menej sa zafarbí.
15.04.2018 - 19:40:20
03
mrjoda napísal:
tož teraz otázka, aký kotúč, SLXko môj problém nevyrieši, keďže neviem šírku brzdnej plochy a Hayes Vseries sa 180tka nerobi.


Jasne, ze sa robi
https://eshop.dema.bike/product/21153-disk-hayes-v7-180-mm-bez-skrutiek
https://www.mtbiker.sk/bazar/komponenty-brzdy/327823/kotuc-hayes-v7-180mm.html
15.04.2018 - 20:51:20
00
miso2012 napísal:
Ten kotúč je úplne v poriadku, len je upečený. Nič sa mu tým nestane, pokial ho neobleješ, necháš vychladnúť a jazdíš, neblázni, že zmena tvrdosti...

Presne tak... ono machri na metalurgiu by vedeli podla farby aj odhadnut teplotu podla zafarbenia. Po hnedej by to islo do modra... Az v pripade prehriatia na podstatne vyssiu teplotu by nastali zmeny v tvrdosti. Vlastne toto je take "popustanie", ktore sa robi po kaleni na odstranenie vnutorneho pnutia. Kazda ocel ma svoju teplotu pri ktorej sa popusta. Ale i tak sa domnievam (nemusi to byt spravne...), ze ani to spominane zahriatie na vyssiu teplotu by odstavilo kotuc. Ono sa to tak traduje ze "prepaleny" kotuc, treba vyhodit, ale v konecnom dosledku ked vychladne, moze mat o nieco nizsiu nizsiu tvrdost, ale zase vyssiu huzevnatost... ale pouzitelny je stale. Nemam s tym skusenosti, bezne neprepalujem kotuce, ale vie niekto podla vlastnej skusenosti oznacit hranicu, za ktorou uz prepaleny kotuc nebrzdi. Podla crash testov, ktore robili s kotucovkami, kotuce isli az do rozzeravenia a problem vacsinou nebol v tom ze skoncil kotuc ale ze zhorelo oblozenie alebo zovrela kapalina...
a este mrjoda... tazko porovnavat prednu a zadnu brzdu... ta predna vychyta podstatne viac energie pri brzdeni. Riesenie uz bolo spomenute.... vacsi kotuc vpredu
16.04.2018 - 08:27:53
04
Je podla vas OK kombinacia brzd SRAM FORCE 1 a kotucov shimano? Hrozi tam nejaka nekompatibilita?
26.04.2018 - 11:36:55
00
Jedine ak by si dal kotúče resin only na metalické platničky :D
26.04.2018 - 11:43:07
00
Chcel by som tieto kotuce na sram force brzdy. Platnicky resin.
http://www.suncycle.sk/sk/produkt/kotuc-shimano-dura-ace-sm-rt900-140mm/9474

Teda nie je tam ziadna nekompatibilita jo?
26.04.2018 - 14:22:32
01
Ahojte, premyslam nad upgradom mojich brzd. Mam momentalne Deore BR-M 615 a chcel by som kupit Zee a mat pokoj. Myslite zeby pasovali povodne hadice s mojich deore brzd? Zadnu brzdu mam vedenu vnutrom ramu tak by to bolo jednoduchsie a nemusel by som skracovat hadice. Dakujem za vase nazory :)
30.04.2018 - 18:24:21
00
hadice budu musiet ist tie co su na zee , pozri si zakoncenie pri strmenoch
30.04.2018 - 18:34:20
00
Ale to je iba zakoncenie. Hadica sama o sebe ako som cital tak by malo pasovat, nejde iba o hrubku hadice? Niekde píšu tak a niekde inak.
30.04.2018 - 21:01:38
00
Potrebuješ aj inú hadicu, ak by si mal SLX alebo XT tak by ti to sedelo, je tam inúkončenie + krátku skrutku /ale tá je asi v balení so strmeňom/.
https://www.mtbiker.sk/shop/komponenty/brzdy/diely-a-adaptery/shimano-y8h098010-skrutka-do-hydraulickej-brzdy-kratka.html
https://www.mtbiker.sk/shop/komponenty/brzdy/diely-a-adaptery/shimano-sm-bh90-brzdova-hadicka-1700-mm-zadna.html
alebo Saint.
01.05.2018 - 09:05:46
00
Dakujem. Rozmyslal som zeby som kupil iba prasce a packy ale nepojde to ako som si myslel skoda. Diky
01.05.2018 - 20:13:45
00
Co tym usetris? Ved komplet s lankami su urcite lacnejsie ako samostatne
02.05.2018 - 06:58:43
00
Na deore brzdach je hadica BH59 ktora ma z oboch stran skrutku+olivu, na ZEE je hadica BH90 ktora ma na prasiatku z tovarne zlisovany prsten. Preto ti to pasovat nebude (hadicu BH90 maju od SLX vysie)
02.05.2018 - 07:31:24
01
Ja som nasiel tu ze maju deorecka hadicu SM-BH90-SS. Preto ma to zmiatlo ale asi to je ina hadica. Tym skratkam nezorumiem :D

Prílohy:

Capture+_2018-05-02-08-46-14.png
Capture+_2018-05-02-08-46-14.png 498.99 KiB thumb_up0thumb_down

02.05.2018 - 08:48:52
00
Dávnejšie som tu riešil odvzdušnenie brzd Magura MT2. Postačil mi ten Shimano lievik. Najprv čo bola príčina. Dal som lievik, pasoval tam bez problémov, postlačal som brzdu, vyšli nejaké bubliny. Brzdu som naspať zavrel a ked som stlačil páku, vystrekol olej. Vtedy som si všimol, že na nadrži oleja na brzdovej páke je malá dierka (taká bodka za slovom Mineral na fotke). Nechápem ako sa mohla vytvoriť. Očistil som to, kvapol tam sekundového lepidla a odvzdušnil zas. Bezproblémov tam ten lievik pasoval. Ked som to už mal rozvlečené, spravil som si to aj na moje brzdy XT BR M8000 a tam ten Shimano lievik moc nepasoval. Musel som ho držať počas toho odvzdušňovania, preto som to neodfotil.

Prílohy:

IMG_3951.jpg
IMG_3951.jpg 351.45 KiB thumb_up0thumb_down

IMG_4032.jpg
IMG_4032.jpg 244.7 KiB thumb_up0thumb_down

IMG_4033.jpg
IMG_4033.jpg 247.04 KiB thumb_up0thumb_down

02.05.2018 - 09:12:51
00
keyboard_arrow_up