Testoval Mko alebo Lko a to sedelo, ale to nie je podstatné :)

No ako tak pozerám na ten konkrétny Trance, ktorý bol v tej recenzii tak kritizovaný, neviem sa ubrániť pocitu, že možno je to aj dôsledok marketingu - všetko musí byť viac enduro specific, všetko musí mať drsnejší dizajn a technickejší názov, všetko musí mať nejaké vylepšenie, všetko musí byť väčšie, farebnejšie, modernejšie... :)

Takže tu máme "FOX Performance Float DPS, LV EVOL, 3-Pos Lever, Metric Trunnion" a nič z toho - možno je to ozaj horší bike ako iné/staršie modely, ale znie a vyzerá to pekne.
11.05.2018 - 13:37:06
01
A hlavne, je to nemecký web, tak vyhrali nemecké biky :D
Aj keď teda, Giant som mal, síce 2010 ale nejak extra som z toho Maestra unesený nebol. Začiatok nie moc citlivý, stredom zdvihu to preletelo strašne rýchlo a ku koncu skoro žiadna progresivita. Bez vložky v tlmiči som dával dorazy len taký fukot. Možno to na novších už vyladili lepšie, odvtedy som na žiadnom nesedel.
11.05.2018 - 13:42:07
00
stanik.gonda napísal:
https://enduro-mtb.com/en/battle-super-powers-9-best-trail-bikes-comparison/ tu je zase canyon najlepsi a yeti najhorsi to niekedy je vypovedna tych clankou ako ...... prima autosalon recenzie ?. A este k trance ved prava on vynika tym ze sliapanim pri otvorenom tlmici sa nehupe . Ako stvorcapy typu canyon .

Najhorsi tam skoncil uplne suverenne prave Trance. Yeti ma problem akurat s cenou :lol: /co sa znacne prejavilo v celkovom hodnoteni, ktore samo osebe vypovednu hodnotu nema/ .. Canyon ma vzadu 140mm zdvih, takze musi byt oproti 115mm vzadu lepsi v zjazde /porovnanie s Yeti/. Tabulka je vedena politicky korektne, aby sa vlk nazral a ovca zostala cela s vynimou Trance v zjazde, kde ked som si pozrel dovod, tak je to 70mm predstavec a 730mm rajdy, ktore boli oznacene za uplne neprijatelne. Dnes je zial doba, kedy pokial nie je na rajdach veslo z vrtulnika, tak je bajk v prdeli rovnako , ako auto v NCAP teste, ak chodca nezrazi hladko a nema aspon 35 airbagov.

edit: volodaj ma predbehol, hladal som narychlo, ci to nie je nemecky test :lol: .. a samozrejme, ze je :D .. Maestro je fajn, ale je na to potrebne mat spravny tlmic .. vzduchovy nizkotlaky je uplne najhorsia volba, kedze obvykle je tam vysoky zdvih a kratky tlmic. Co som videl, tak skoro vzdy tam davali uplne nevhodne tlmice priamo od vyroby. Resp. aby som povedal presne, pruzina je to , co tam treba davat :)
11.05.2018 - 13:50:40
00
PatrikL presne si to vystihol :y: pár fullov som už vyskúšal a nesedel som teda na žiadnom, ktorý by sa ani trochu nehúpal a môžte mi napísať že neviem šlapať do kruhu a podobné múdrosti :P . Na Trance som tiež počul od pár ľudí, že to nie je celkom tak ako sa hovorí, že by sa nehúpal. Možno nejaké XC fully Epic alebo niečo podobné to môžu mať tak vyladené, ale neverím, že sa nejaký stredne, prípadne vysoko zdvihový full nehýbe aspoň v rozmedzí pár mm. Teda samozrejme pokiaľ nemá lock :). Ale samozrejme kvalitnejší tlmič spravý veľa :)
11.05.2018 - 18:26:22
00
kvalita recenzii na tom webe je uz hadam aj legendarna (preco je to asi vsetko zadarmo pristupne?), ale to nic nemeni na to, ze Giant ma s modelmi Trance uz v poslednych rokoch fakt mina a to este s laskou opatrujem postarsiu transku :D Netrvdim ze to nie su fajn biky, vsak nasli si kopec spokojnych majitelov, ale skratka to, co by som chcel od dalsieho biku (akoze posunut sa niekam dalej) tam nenachadzam...
11.05.2018 - 18:52:02
04
MageZ , čo máš na mysli tým posunúť sa niekam ďalej, ak sa smiem spýtať? Nerýpem, len ma zaujíma pohľad na vec od skúsenejších bikerov. Mám práve Trance 2016, no po nejakých testovačkách na rôznych bikoch som zatiaľ nenašiel nič čo by ma motivovalo posunúť sa ďalej. Kombinácia schopnosti stúpať a zjazdovať, ceny, hmotnosti... mi príde stále viac ako uspokojivá, ale verím, že skúsenejší by mohli mať iný pohľad na vec. No nič, o dva týždne si tuším vyskúšam ten bombový canyon.
12.05.2018 - 21:11:49
00
Canyon je plechac, od vyladenia tranca s tym bikom jazdim s usmevom okolo celej hlavy.
12.05.2018 - 21:23:04
01
Descartes napísal:
MageZ , čo máš na mysli tým posunúť sa niekam ďalej, ak sa smiem spýtať? Nerýpem, len ma zaujíma pohľad na vec od skúsenejších bikerov. Mám práve Trance 2016, no po nejakých testovačkách na rôznych bikoch som zatiaľ nenašiel nič čo by ma motivovalo posunúť sa ďalej. Kombinácia schopnosti stúpať a zjazdovať, ceny, hmotnosti... mi príde stále viac ako uspokojivá, ale verím, že skúsenejší by mohli mať iný pohľad na vec. No nič, o dva týždne si tuším vyskúšam ten bombový canyon.


Priklad - napr. novy Canyon Spectral (a to tu znacku naozaj nemusim) - oproti predoslemu modelu napr. narast hmotnosti, neda sa dat flasa do ramu a zmena charakteristiky taka, ze to ocenia aktivnejsi a agresivnejsi jazdci, co maju uz par sezon odjazdenych a menej nejaki vyletnici...okrem toho tiez rozne mensie vychytavky

Giant ide na istotu pri Trance - kratsi reach, polozenejsia sedlovka, asi to maju spocitane tak, ze viac na pilu tlacia pri Reigne a Trance je skratka konzerativnejsi pristup. Co je super napr. v tom, ze tam ide supnut 2 prevodnik. Trance X bol velmi fajn slapavy bike, pri tychto 140mm modeloch sa ta charakteristika z casti vytratila (aj v zavislosti od modelu a vybavy, niektore rocniky a modely nemali dobre zvoleny tlmic..). Sam som chcel 140mm Trance pred par rokmi kupit ale som rad ze som nakoniec kupil to, co mam. :)

Co by ma v tejto kategorii zaujalo, ako posun dalej? Urcite modernejsia geo, cize strma sedlovka, dlhsi reach, kratsia zadna stavba, ale zas bez toho ultra nizkeho stredu. Urcite dostatocne progresivna zadna stavba a potom nejaky priklom k extremu ci bombarder kamaratiaci sa s pruzinou alebo nejaka poriadne slapava raketa, co nemusi byt ako zehlicka, ale o to via zabavy s tym je. :) Skratka nieco viac vyhranane. Ale kebyze mi niekto sucasny bike vymeni za nejaky bakelitovy topmodel Trance, nemal by som s tym najmensi problem. :)
13.05.2018 - 21:18:12
05
MageZ , diky za ispirativnu odpoved :-)
Ja osobne som napriklad zvedavy dokedy bude mozne pokracovat v trende obligatneho: ,, ... novy model disponuje polozenejsim hlavovym uhlom, dlhsim reach, nizsim stredom, kratsou zadnou stavbou..." atd... a kam sa bude hybat geometria potom.
A co sa tyka temy: keby som riesil novy bike, tiez by som zvazoval aj trailovy 29er, no stale mam pocit, ze na moju vysku 178 cm by tie kola uz mohli byt privelke. Preto si chcem na bkefeste skusit aj nejaky 29" Trail, no zatial ma tam akosi nic az tak nezaujalo...akurat najnovsi model spesl Stumpjumper chcem vyskusat na 29" ale chyba mi tam spominany TREK Fuel EX :-( ten by som si rad skusil
18.05.2018 - 00:09:21
01
Tak určite sa tam pár takých bajkov nájde, teda teraz už budú určite obsadené, ale napr. Orbea, Santa, ale určite viac iný, záleží od ceny, tieto nie sú najlacnejšie. No z tých dostupnejších napr. aj Rock Machine a jeho Blizard je tiež výborný bike za tu cenu-podľa mňa :)
18.05.2018 - 09:46:18
00
Descartes napísal:
a kam sa bude hybat geometria potom.

Vymyslia zase novy rozmer kolies :) .. na druhej strane, uz vela rokov tu mame stale kruhove kolesa, to by sa uz mohlo zmenit, vsak je to zastarale uz :?:
18.05.2018 - 10:27:30
01
MageZ napísal:
Co by ma v tejto kategorii zaujalo, ako posun dalej? Urcite modernejsia geo, cize strma sedlovka, dlhsi reach, kratsia zadna stavba, ale zas bez toho ultra nizkeho stredu.


Ja osobne som napriklad zvedavy dokedy bude mozne pokracovat v trende obligatneho: ,, ... novy model disponuje polozenejsim hlavovym uhlom, dlhsim reach, nizsim stredom, kratsou zadnou stavbou..." atd... a kam sa bude hybat geometria potom.


MageZ to dobre vystihol terminom modernejsia. Neznamena to ze lepsia, len ina ako predtym. A takyto trend tu bude vzdy (lebo marketing resp. potreba predat), aj keby to mala byt len zmena pre zmenu :)
Ked uz bude geometria prilis dlha, zacne sa to hybat spat.
Tento prvoaprilovy clanok to vystihuje.
https://www.pinkbike.com/news/shimanos-wild-new-shifting-chain-guide-first-look.html
18.05.2018 - 11:05:53
01
U mna velmi vela riesi aktualna generacia Devinci Troy, ale cakam kym pridu s 29" verziou. :) A potom budem cakat na vypredaj. :D Devinci Spartan by som nedokazal zial vyzuit do tej miery aby mi nebolo trapne sa na tokom niecom vozit. :D Napr. nizsia sedlovka (kompatibilita s dlhsimi teleskopkami), ci ostrejsi uhol sedlovky su podla mna zmeny k lepsiemu - pre moje potreby. Tie ultra nizke stredy dufam ze nikdy nebudu mainstream, je dobre ze niektori vyrobcovia to tlacia viac ci menej do extremu, svojich zakaznikov si to najde a je super ked je pestra ponuka a je z coho vyberat.
18.05.2018 - 13:09:39
00
Kamoš má Whyte T130 kde je ten stred fakt nízko, ale je to úžasná geometria, dal tam o 5 mm kratšie kľuky a hovoril, že je to podstatne lepšie. Ale tak všetko je niečo za niečo. Zas osobne si myslím, že pri nejakej dlhšej trase to najmä vyšší človek bude zo 170 mm kľukami mať trochu ťažšie :) Predsa menšia páka, takže niekde sa to asi podpíše aj keď tvrdil, že necítil nejaké zhoršenie, respektíve väčšiu únavu ako pri dlhších kľukách :)
18.05.2018 - 13:25:14
00
Podľa mňa pre bežného hobíka to je skoro šumafuk ak berieme +/- 5mm. Roky som jazdil 175 mm, potom som prešiel na SixC 170 a teraz keď umreli som sa vrátil na 175. Prvý výjazd sa mi to zdalo trošku iné, teraz to už vôbec nevnímam. Ale nejaké strašnosti som túto sezónu nešiel ešte nešiel. Max do 60 km a 2000 výškových.
18.05.2018 - 14:32:43
01
keyboard_arrow_up