Kategórie
Bike-techAké kotúčové brzdy na MTB? # MTB # skúsenosti # poradenstvo # rady # jazda do kopca # technika jazdy # technické otázky
chcel by som od Vas radu,ake su dobre kotucove brzdy.Berme to teraz z hladiska kvality,co by ste si dali na svoj bike aby to poriadne brzdilo.Presnejsie mali by to byt nejake hydrauliky.Momentalne mam Tektro Auriga Comp a nezda sa mi ze by brzdy ucinok bol nejaky ohromujuci.Chcel by som nieco co ide uplne lahucko a nieco v takom style ze tuknem a stojim.Prosim poradte.Linky su vitane.
Dakujem
savings Shimano Deore XT BR-M8100 hydr. predná brzda, Post Mount, had. 1 000 mm + platničky G05A
89,99 €
savings
MOC 155 €
-15% Shimano XTR BL-M9200/BR-M9200 hydr. zadná brzda, Post Mount, had. 1 700 mm + platničky
246 €
-15%
MOC 289 €
-14% Shimano brzda hydr. MT501 BLMT501/BRM500 predná čierna Post Mount 1000mm had.+plat. BO1S
64,99 €
-14%
MOC 75,95 €
savings Shimano XTR M9120 hydr. zadná brzda, 4-piest, Post Mount, had. 1700 mm + platn. N30A
217 €
savings
MOC 315 €
savings MAGURA MT Trail Sport hydr. brzdy, 4-piest/2-piest, páčky 1-Finger HC
132 €
savings
MOC 229,90 €
savings Shimano Deore BL-M6100/BR-M6100 hydr. predná brzda, Post Mount, had. 1 000 mm + platničky G05S
60,99 €
savings
MOC 104 €
-29% Shimano Altus BL-MT201 hydr. predná brzda, Post Mount, had. 1000 mm + plat. B05S
23,99 €
-29%
MOC 42,99 €
-8% Shimano Deore BL-M6100/BR-M6100 hydr. predná brzda, Post Mount, had. 1 000 mm + platničky G05S, OEM
53,99 €
-8%
MOC 64,90 €
-12% Shimano Deore M6100 hydr. zadná brzda, Post Mount, had. 1 700 mm + plat. G05S
65,99 €
-12%
MOC 109 €
-6% MAGURA Carbotecture Bar Clamp objímka brzdovej páky, strieborná
7,99 €
-6%
MOC 9,09 €
savings Shimano zadný adaptér, pre brzd. kotúč, 180 mm, Post Mount
5,09 €
savings
MOC 11,99 €
SRAM Disc Brake Servisný kit brzdové páky - Gen 2 Level Ultimate/TLM/TL
37,99 €
MOC 50,99 €
-6% SRAM brzdová objímka - (DISCRETE) BLACK (TI BOLT T25) - GUIDE ULT/RSC/RS/RE/R,LEVEL ULT
12,59 €
-6%
MOC 16,79 €
Hope kotúče su celkom široké
Mrjoda tento kotuc by ti určite sirkou vyhovoval https://www.mtbiker.sk/shop/komponenty/brzdy/brzdove-kotuce/a2z-ty-180-mm-brzdovy-kotuc.html
ten A2Z moc nechcem. Neviem o ňom nájsť ani mäkké fň.
Ja mam kotuc nemeckej znacky XLC a tiez je v nom mensia predo-zadna vola. Chcel som ho poslat na reklamaciu, komunikoval som so zastupcom firmy, ktory mi povedal, ze predo-zadna vola do 1mm je normalna pri tychto typoch nitov(Avid HSX ziadnu volu nema, ale ma ovela mensie a uplne ine nity, tento ma podobne ako henten cinsky). Kedze reklamacia by znamenala byt mesiac bez zadnej brzdy, lebo staru SMRT 55 som rozrezal karbobruskou, ked mi nesla odmotnovat(fakt ma stvala, bolo to strasne bahno), tak som to na reklamaciu neposielal a zatial drzi vsetko v poriadku.
A bol mi po ne Lubik osobne v Krusovciach takze este aj postovne sme usetrili
XLC máš tieto na obrázku? Sú plávajúce, tak nejaká voľa tam byť musí. HSX plávajú nie je, len znitovaný napevno z dvoch časti, takže je bez vôle. Tá vôľa je tam kvôli tomu aby sa pri zohriatí nevlnili. Ak sa tá vôľa nejako radikálne nezväčší tak to nie je žiadny problém. Kotúče na skoro všetkých motorkách sa robia takéto a funguje to tam bez problémov.
Ešte by som množno skontroloval, či náhodou prasa nederie upevňovacím ramenom o kotúč - tie ošúchané lúče nemusia byť len od platničiek, ale aj od ramena prasaťa. Recon SL má podľa googlu upevnenie bŕzd IS nie PM, pri IS sa môže stať, že sa pri silnom brzdení niečo ohne v uchytení alebo sa pri slabšie dotiahnutých skrutkách vytvorí vôľa a prasa sa usadí na kotúč ináč, ako si človek predstavuje, pričom je potrebná nejaká sila, aby sa to stalo, čím sa vlastne tento defekt na dvore ťažko replikuje. Už sa mi to raz stalo.
Ale teda môže to byť aj kvalitou od aliho, že čínska kontrola kvality zlyhala a dodali ti blato.
Nie, ale má podobné nity, je to tento:
o motorkových kotúčoch viem, známy má performance brzdy na motorke, ale tam sa to robí kvôli nemožnosti centrovania prasaťa a majú aj dosť veľkú vôľu do strany. Každopádne tá vôľa je emergentný jav, od výroby tam nebola a dosť ma prekvapila.
Skáčeš príliš rýchlo k unáhleným záverom. To nerob, nepredpokladaj hneď, že problém je v kotúči, lebo si ho prepálil. Môže byť, všetko je možné, len toto je návod, ako nevyriešiť problém a akurát si odpísať dobrý kotúč alebo brzdy. Takto sa stáva, že si človek myslí, že je rozcentrovaný kotúč, pritom keď je rozcentrované prasa/ohnuté uchytenie/adaptér, snaží sa ho docentrovať a akurát si zničí dobrý kotúč. Treba na to ísť systematicky.