Ale ja som nenarazal na to ze niekto dokaze prebrzdit starsie rafky a potom ich v Alpach dokoncit...narazam na bzdny ucinok, moznost neskor ist na
brzdy a teda aj istotu v tych zjazdoch. Niekolko rokov som chodil do Alp s rafkovymi brzdami ( a to teda vsetky
kolesa boli slusne a brzdove gumicky iba tie najkvalitnejsie ) a tento rok som bol s kotucovymi...ten rozdiel v brzdeni a teda aj zjazdovani tych kopcov sa neda ani z daleka porovnat, kotuce su tam oproti klasickym rafkovym vo vsetkych vlastnostiach niekde o dve-tri triedy inde...ono je to asi vidiet aj na casoch niektorych segmentov na strave kde som to ani zdaleka nehranil a iba si to na 100% uzival...
- zjazd z Alpe d Huez ( spodnu cast ma uz brzdili auta )
https://www.strava.com/segments/4391613?filter=overall- zjazd z Alpe d Huez ( horna cast )
https://www.strava.com/segments/10369766?filter=overall- zjazd zo Solude ( a to sme sa na zaciatku motali )
https://www.strava.com/segments/7392612?filter=overall- zjazd z Col du Sabot
https://www.strava.com/segments/1629062?filter=overall+ na porovnanie segment s Pro Tour jazdcami ( oni v skupinkach na uzavretej ceste pocas etapy na Dauphiné Libéré kde sa rozhodovala etepa vs ja solo na ceste s plnou premavkou kde som sa musel drzat na svojej strane vozovky a este do niektorych zakrut viac dobrzdovat lebo som nevidel co je schovane za skalami ktore lemovali cestu ) :
-
https://www.strava.com/segments/16039267?filter=overall...proste velmi dobre viem ze s rafkovymi brzdami by som na take casy nemal sancu ( nehovorim zeby to s nimi bol az taky prepadak, ale rozdel by tam bol znacny )...a to sa nemusime bavit o tom keby zacalo prsat alebo podobne
Nechcem ti to toho moc kecať ale ako ovplyvňuje brzdný účinok (ráfik/kotúč) kontakt