Niekde na recenzii bud na yedoo trexx, alebo wolfer, tam recenzent spominal, ze maju odspodu tri hlinikove naliatky na sebe po dlzke stupatka, pricom pocas testovania ten jeden zbrusil. A z vlastnej skusenosti viem, ze ocel a hlinik su nebe a dudy ako sa hovori, t. j. hlinik je makky. Kickbike som nemal moznost vidiet, ale ako som pisal, ked vidim obrusenu ocelovu jeklovinu mojho miba, tak si viem zivo predstavit, co to narobi s ,,hlinikom". A to tam mam zospodu tvrdu bitumenovu vrstvu. Druha vec je, ze hlinikace maju nosnost,, len" 130kg, co je myslim malo na dynamicke zatazenie pri hmotnosti jazdca nad 110kg. Nie, nejdem na nej skakat, ale uz som zazil necakane situacie, ked na brzdenie bolo neskoro a vletel som do velkej praskliny na chodniku. Vtedy je zvysena nosnost k nezaplateniu.
Nehadzal by som flintu/hlinik do zita... duralove Yedoocka maju velmi sikovne vyriesene viackomorove profily zvarane dokopy, ktore davaju ramu vybornu pevnost. Rozhodne su tieto duralove
ramy jedny z najpevnejsich co som zatial jazdil. Otazkou je zivotnost, pretoze po case tento material meni svoje vlastnosti. Ale myslim si ze sa to tyka hlavne bicyklovych ramov , kde su pouzite steny s premenlivou hrubkou a v niektorych miestach su extremne tenucke. Karbon ma zase vyhodu, ze taky aky je teraz bude aj za desat rokov...a ak sa zbrusi spodna cast, tak sa jednoducho nalaminuje nova vrstva vlakien, co som uz u niektorych mojich robil.
A celkova nosnost sa neposudzuje z cisla ktore kolobezka staticky uvezie. V Cechach robili test a zatazovali ramy 250 kg staticky, z coho moze tak empiricky vyjst hodnota 130 -150 kg dynamickeho zatazenia. Ale su aj nabusebni pretekari (osobne pozanm), ktori doslova "lamu" aj tie najpevnejsie ramy, pretoze v dynamickej jazde vedia vyprodukovat este vyssi tlak na stupatko. Myslim si ale, ze to nikto z nas tu na fore nebude...