mohol si skusit flakom zalepit pasku ;)

ale vazne - tiez vzdy nosim nahradnu dusu - defekt som zatial nedostal, ale par krat mi podfuklo plast (podcenil som kontrolu tlaku pred vyjazdom)
a ked mi v terene zhodilo patku z rafu, tak sa mi uz plast nepodarilo nafukat malou pumpou
26.11.2018 - 11:35:56
01
Tak pre tento pripad budem vozit co2 ktore uz mam, rozmyslam ze prihodim druhu 25g bombicku. Okrem toho vozim multikluc a pridam tie knoty. Len vaham nad tou dusou, chcem co najmensiu kapsicku pod sedlo. A vlastne idem na bezduse aby som nemal defekty a nemusel uz vozit a menit dusu, tak neviem co vlastne riesim :lol: Ale nie, dakujem zatial, len smelo pokracujte, nech vidim(aj iny) ci to ma opodstatnenie...
Este doplnim, ide mi oto zistit aky je vyskyt fatalnych defektov (pri tomto style jazdenia), ktore uz mlieko nezalepi a nepomoze ani knot, ale zaroven dusa este zachrani... Na zaklade toho co tu zatial bolo napisane je dusa zbytocna, nehovorim na dlhsie vyjazdy alebo preteky si ju zoberiem, ale na bezne treningove jazdy v okoli domu...


Naposledy upravil Jaiub dňa 26.11.2018 - 12:18:33, celkovo upravené 1 krát.

26.11.2018 - 11:55:49
00
tiez vozim dve sezony dusu aj knoty, nepotreboval som ani raz. tiez som teraz kupil CO2 tak dusu vyhodim.
26.11.2018 - 12:04:07
01
Dusa je takpovediac stavka na istotu, hlavne v odlahlejsich koncinach. Tiez ju vozim, mam odlahcenu verziu. Pouzil som ju len raz, ked mi praskol vadny plast pri patke. Defekt som s bezdusakmi este nemal cca. 10000km. Vozim 2x16g CO2 bombicky, sadu knotov, multikluc a biele (zdravotnicke) rukavice. Mam to v kapsicke pod sedlom, aj ked je to proti vsetkym zauzivanym modnym standardom na tomto fore :$ Aj som spekuloval, kam s nou, ale lepit vsetko na ram, ked to mozem mat pekne ulozene v mini kapsicke je nonsense. A nic nehrka, lebo tam mam na utesnenie bublinkovu foliu.
26.11.2018 - 12:14:35
02
na to vymysleli vrecka na dresoch :)
26.11.2018 - 12:23:45
00
Este predtym ako sa to tu zvrhne v uplne inu temu (inac presne toto som cakal, a vahal nad tym ci spomenut uz pri zadani otazky), mna zaujma vyskyt defektov na bezdusakoch, a nie odporucania co by kto mal a nemal, kedy, kde a kolko a pod... Tak prosim fakt prosim ak nemate k tomu co povedat tak sa zdrzte... :-) Lebo zas to dopadne ako s bidonmi nosenymi v drese a podobne, a to ma fakt nezaujma... |( Takze infinitipp dik za nazor, vsetci vieme na co su vrecka, ale radsej povezd ci si mal defekt na bezdusakoch a potreboval dusu ;)
26.11.2018 - 12:35:12
05
Bezduše mám 3. sezónu, dušu nosím a raz som ju aj použil, keď som rozrezal plášť zboku, skúšal som to najprv opraviť knotom, neúspešne, musel som nasadiť dušu.
26.11.2018 - 12:46:22
02
Mal som 2x a oboch pripadoch mi zachranil prdel knot, dusu ale tiez vozim pre kazdy pripad.
26.11.2018 - 12:48:04
02
takych tu na fore uz bolo viacej co olutovali ze nemali dusu so sebou. mne sa tiez na jesen zisla a to som bol len 5km od domu. mam ju prilepenu na rame nonstop. obcas ju zhodim a spontrolujem (nafukam) ci jej nieco nieje.
26.11.2018 - 13:45:02
00
Mám vpredu aj vzadu Maxxis Ardent EXO TR na UST ráfoch. Jazdím výlučne po horách. Zadný plášť už má asi 2500 km. Na jeseň som na ňom začal dostávať väčšie defekty - také, že som o nich vedel keď som ich dostal, tzv. obstrek :-) Vždy v dezéne. Občas celkom veľké diery, okolo 1 cm. Knôty vždy stačili, niekedy som tam pchal aj dva vedľa seba. Dofúkavam malou pumpičkou. Bočnicu som na bezdušáku zatiaľ našťastie nerozrezal. Ani si nechcem predstavovať dávať do kolesa dušu, hlavne teraz v zime, dobre rozhorúčený a ľahko oblečený, zmrznuté prsty a celý lepkavý od tmelu na nejakom veternom mieste a v šere. Dušu ale so sebou vozím vždy, je to dobré aj ako psychická opora.
Treba myslieť aj na to, že duša cez prerezanú bočnicu vylezie von v podobe malej (rastúcej) guľôčky, ktorá skôr či neskôr praskne - treba to najskôr niečím podložiť.
26.11.2018 - 13:57:20
01
ten 1x ked ju budes potrebovat a nebudes ju mat..... potom pochopis ze kecy a % pravdepodobnosti defektu z fora su ti nanic ;)
26.11.2018 - 14:00:13
00
Jaiub sry že som ta tak naštartoval :) to už nejak samo zo mňa vypadlo keď tu na fóre sa často riešia tie iste veci dookola možno by aj tebe pomohlo keby si si prelistoval niekoľko strán dozadu a zistil názor a skúsenosti väčšiny. Výskyt defektov na bezdušáku to ti nikto nepovie je to prudko individuálne ( čo - ako a na čom jazdíš tam je toľko XY že sa to nedá zmerať.
"A vlastne idem na bezduse aby som nemal defekty a nemusel uz vozit a menit dusu" asi ťa sklamem ale takto to nefunguje :) ak si myslíš že na krátky výjazd nebudeš nikdy v živote potrebovať dušu tak ti iba odporučím pozrieť si videa ako vkladať travu/slamu do pláštov :D Ak máš mobil niekoho kto ta zvezie tak nerieš jazdi bez ničoho a máš po problémoch s kapsičkou :) A aby som dal aj vlastnú skúsenosť do pľacu tak základ asi bude kvalitný plášť ! Na kratšie výjazdy beriem dušu co2 kus natočenej ele. pásky na striekačke a multiklúč do zadných vrecák dresu + mobil samozrejme. Na výjazdy nad 30km už beriem bežeckú vestu ktorá váži 200g a do nej si už vložím všetko aj mini pumpu zdrhovačky vymením 25g co2 za 16g co2 :D servítky nejaký ten cukor :) + fotoaparát a mobil. Takto už mám prázdne vrecká žiadna kapsička a podobne oštary ak jazdíš s kamarátmi tak to máš všetko násobne aj keby si niečo zabudol tak určite niekto pomôže. Bezdušák určite lepšia voľba na bežné defekty kde ti mlieko zalepí a iba dofúkaš čo je drvivá väčšina defektov na zbytok narezané bočnice prerazené pásky atď ti mlieko môže aj nemusí pomôcť závisí od deštrukcie je to o náhode takže ak chceš mať pokojný výjazdy tak minimálne dušu co2 a mobil hoď do zadného vrecka všetko naviac je iba na tom čo si ochotný riskovať a či sa ti to oplatí znepríjemniť si deň :) gro je plášť plášť plášť a ako povedal jeden klasik správna voľba stopy :D
26.11.2018 - 15:06:32
00
A ani kvalitny plast nepomoze, ak na ceste pod listim nechala banda ochlastov napoly rozbitu flasu. Aj ked je pravda, ze nebyt UST plastu, tak by asi ani dusa nepomohla. No, pre tieto ucely treba vozit aj supravu na sitie :lol: /expedicny level :D/ Bezduse su dobre proti trnom, pripinackam a seknutiu duse, co byvali najcastejsie defekty. Na zbytok je to individualne.
26.11.2018 - 15:13:56
00
alebo nosit nahradny plášť - foldable :) na celodenky do ruksaku by to mozno bolo aj vhodne
26.11.2018 - 15:15:43
00
a k tomu zabal este montážny stojan, kompresor zverák :D
26.11.2018 - 15:17:04
011
keyboard_arrow_up