Ak zatocim zadnym kolesom na biku, tak tam nieco prerusovane huči, ako keby nieco o nieco suchalo... o brzdy nesucha. ale ak dlhsie ho necham tocit tak uz to prestane.. Co to moze byt? je to novy bike.
Ja mám podobný problem. Teraz mi prišiel bike, práve som ho doskladala, problém je s predným kolesom. Keď ho zatočím šúcha sa o brzdu a robí taký pohyb, podobný ako keď je na kolese osmička.
brzdy sú tam tieto Hayes MX4 disc (6")
A si si ista ze je to kolesom??? moze to byt aj krivo nasadenou brzou (prasa). skus zobrat nejaku ceruzku a priloz ju na vidlicu tesne k rafiku a zatoc kolesom...ked bude robit osmicku tak treba docentrovat...a ked nie tak to bude asi ta brzda.
no nakolko su tam mechaniky a "koleso" sa sucha o brzdu myslim si ze myslis kotuc ze ti vlastne sucha kotuc o strmen a na to tam mas dva imbusy 5ky a ked ich povolis a zabrzdis brzdu a dotiahnes malo by to bud prestat alebo robit minimalne ono si to musi aj casom sadnut .. a keby si si nevedela rady s tym zabehni do hocijakeho obchodu oni ti to spravia je to malickost
Napriklad mne v prednom kolese mirne puká a ked ho roztocim tak sa ovela rychlejsie zastavi ako zadne. Zistil som, ze to je v naboji, konkretne jeden konus ma na povrchu mirne ryhy sposobene tym ze to blbe tesnenie ktore je na konuse vbehlo dnu. Nechapem co v tom shimano robia.
Teraz musim zhanat tie atypicke konusy
Veľa ľudí rýchloupínacie náboje od nova nenastavuje a na bicykli ich stiahne pomerne veľkou silou. Samozrejme, že majú skrátenú životnosť. Viete aké obrovské tlaky pôsobia na ložiská (misky, guľôčky a kužele) a ešte na ňom nesedíte? Mal som kamoša, čo menil XTRkové náboje každú chvíľu a nadával, čo je to za šmejd. Ale keď som videl ako "RVE" rýchloupínak, tak som si len vzdychol... Chudáčik náboj.
Ložisko nastavte s vôľou. Kužeľe však zakontrujte dobre, aby sa nepovolili, ale s citom - pozor na závit. Nasadte koleso do rámu (vidlice) a tiež s citom utiahnite rýchloupínak. (mne sa ešte nikdy nestalo, že by sa aj zľahka upnutý rýchloupínak niekedy povolil, či vypadlo koleso).
Pri postupnom pretáčaní kolesa, skúste kývať kolesom do strán. Ak cítite pri určitom pootočení vôľu, tak rýchloupínak stiahnite o niečo viac a znovu vyskúšajte postupne po celom obvode. Ak už vôľa nieje, máte vyhrané. Ak je niekde vôľa aj po silnom dotiahnutí rýchloupináka, celý postup opakujte odznova. Sami potom zistíte akú vôľu treba nechať pred upnutím kolesa do rámu (vidlice).
Tiez nechapem ludi co klucom dotahuju konusy a potom nadavaju na naboj, ale v mojom pripade to bolo sposobene nestastnym umietnenim tesnenia na konuse.
Dotiahnutie rychloupinaka nema vplyv na konusy, aspon pokail tam su kontrovacie matice.
Túto tému kužele som spomenul le pre tých, čo s nimi majú problém...
Čudoval by si sa, ale rýchloupínak má podstatný vplyv na kónusy. Stláča totiž celý náboj o niekoľko stotín milimetra. Môžem ti to jednoducho dokázať
Preto keď veľkou silou stiahneš rýchloupínak, tak stlačíš vlastne obe ložiská. Preto ich ja vždy zakontrujem s vôľou.
Veľa ľudí rýchloupínacie náboje od nova nenastavuje a na bicykli ich stiahne pomerne veľkou silou. Samozrejme, že majú skrátenú životnosť. Viete aké obrovské tlaky pôsobia na ložiská (misky, guľôčky a kužele) a ešte na ňom nesedíte? Mal som kamoša, čo menil XTRkové náboje každú chvíľu a nadával, čo je to za šmejd. Ale keď som videl ako "RVE" rýchloupínak, tak som si len vzdychol... Chudáčik náboj.
Ložisko nastavte s vôľou. Kužeľe však zakontrujte dobre, aby sa nepovolili, ale s citom - pozor na závit. Nasadte koleso do rámu (vidlice) a tiež s citom utiahnite rýchloupínak. (mne sa ešte nikdy nestalo, že by sa aj zľahka upnutý rýchloupínak niekedy povolil, či vypadlo koleso).
Pri postupnom pretáčaní kolesa, skúste kývať kolesom do strán. Ak cítite pri určitom pootočení vôľu, tak rýchloupínak stiahnite o niečo viac a znovu vyskúšajte postupne po celom obvode. Ak už vôľa nieje, máte vyhrané. Ak je niekde vôľa aj po silnom dotiahnutí rýchloupináka, celý postup opakujte odznova. Sami potom zistíte akú vôľu treba nechať pred upnutím kolesa do rámu (vidlice).[/quos tymto mas fakt pravdu mne to poradil kamos a fungovalo to nic nerupalu ani nebuchalo
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
možno stačí zobrať len koleso.
brzdy sú tam tieto Hayes MX4 disc (6")
Teraz musim zhanat tie atypicke konusy
Toto sa netýka nábojov s priemyslovými ložiskami:
Veľa ľudí rýchloupínacie náboje od nova nenastavuje a na bicykli ich stiahne pomerne veľkou silou. Samozrejme, že majú skrátenú životnosť. Viete aké obrovské tlaky pôsobia na ložiská (misky, guľôčky a kužele) a ešte na ňom nesedíte? Mal som kamoša, čo menil XTRkové náboje každú chvíľu a nadával, čo je to za šmejd. Ale keď som videl ako "RVE" rýchloupínak, tak som si len vzdychol... Chudáčik náboj.
Ložisko nastavte s vôľou. Kužeľe však zakontrujte dobre, aby sa nepovolili, ale s citom - pozor na závit. Nasadte koleso do rámu (vidlice) a tiež s citom utiahnite rýchloupínak. (mne sa ešte nikdy nestalo, že by sa aj zľahka upnutý rýchloupínak niekedy povolil, či vypadlo koleso).
Pri postupnom pretáčaní kolesa, skúste kývať kolesom do strán. Ak cítite pri určitom pootočení vôľu, tak rýchloupínak stiahnite o niečo viac a znovu vyskúšajte postupne po celom obvode. Ak už vôľa nieje, máte vyhrané. Ak je niekde vôľa aj po silnom dotiahnutí rýchloupináka, celý postup opakujte odznova. Sami potom zistíte akú vôľu treba nechať pred upnutím kolesa do rámu (vidlice).
Dotiahnutie rychloupinaka nema vplyv na konusy, aspon pokail tam su kontrovacie matice.
Čudoval by si sa, ale rýchloupínak má podstatný vplyv na kónusy. Stláča totiž celý náboj o niekoľko stotín milimetra. Môžem ti to jednoducho dokázať
Preto keď veľkou silou stiahneš rýchloupínak, tak stlačíš vlastne obe ložiská. Preto ich ja vždy zakontrujem s vôľou.
Toto sa netýka nábojov s priemyslovými ložiskami:
Veľa ľudí rýchloupínacie náboje od nova nenastavuje a na bicykli ich stiahne pomerne veľkou silou. Samozrejme, že majú skrátenú životnosť. Viete aké obrovské tlaky pôsobia na ložiská (misky, guľôčky a kužele) a ešte na ňom nesedíte? Mal som kamoša, čo menil XTRkové náboje každú chvíľu a nadával, čo je to za šmejd. Ale keď som videl ako "RVE" rýchloupínak, tak som si len vzdychol... Chudáčik náboj.
Ložisko nastavte s vôľou. Kužeľe však zakontrujte dobre, aby sa nepovolili, ale s citom - pozor na závit. Nasadte koleso do rámu (vidlice) a tiež s citom utiahnite rýchloupínak. (mne sa ešte nikdy nestalo, že by sa aj zľahka upnutý rýchloupínak niekedy povolil, či vypadlo koleso).
Pri postupnom pretáčaní kolesa, skúste kývať kolesom do strán. Ak cítite pri určitom pootočení vôľu, tak rýchloupínak stiahnite o niečo viac a znovu vyskúšajte postupne po celom obvode. Ak už vôľa nieje, máte vyhrané. Ak je niekde vôľa aj po silnom dotiahnutí rýchloupináka, celý postup opakujte odznova. Sami potom zistíte akú vôľu treba nechať pred upnutím kolesa do rámu (vidlice).[/quos tymto mas fakt pravdu mne to poradil kamos a fungovalo to nic nerupalu ani nebuchalo