Ešte k záruke:
1. Záručná doba je 24 mesiacov, okrem vecí, u ktorých to nemožno predpokladať (napr. potraviny). Kratšia doba spotreby však musí byť vyznačená v záručnom liste alebo na obale.
2. Záruka sa uplatňuje u predajcu, nie v autorizovanom servise. Ak beriem slovkolex ako predajcu, musí postupovať pri riešení záruky podľa zákona. T.j.:
3. Ak sú vady opraviteľné, musí slovkolex zabezpečiť bezplatnú opravu.
4. Ak sú vady neopraviteľné, musí slovkolex vymeniť vec za novú alebo vrátiť peniaze. Voľbu medzi týmto však musí urobiť zákazník už pri reklamácii.
5. 90% slovenských obchodníkov (cyklo aj iných) nedodržiava tieto pravidlá. Spoliehajú sa na to, že zákazník sa nebude súdiť, ale radšej za opravu zaplatí.
Ešte k záruke:
1. Záručná doba je 24 mesiacov, okrem vecí, u ktorých to nemožno predpokladať (napr. potraviny). Kratšia doba spotreby však musí byť vyznačená v záručnom liste alebo na obale.
2. Záruka sa uplatňuje u predajcu, nie v autorizovanom servise. Ak beriem slovkolex ako predajcu, musí postupovať pri riešení záruky podľa zákona. T.j.:
3. Ak sú vady opraviteľné, musí slovkolex zabezpečiť bezplatnú opravu.
4. Ak sú vady neopraviteľné, musí slovkolex vymeniť vec za novú alebo vrátiť peniaze. Voľbu medzi týmto však musí urobiť zákazník už pri reklamácii.
5. 90% slovenských obchodníkov (cyklo aj iných) nedodržiava tieto pravidlá. Spoliehajú sa na to, že zákazník sa nebude súdiť, ale radšej za opravu zaplatí.
ked ide o opotrebenie, nieje to vada a na vymenu sa zaruka nevztahuje.
ked zoderies podrazky na topanke, nieje to na zaruku.
ked mas pri vidlici napisane, ze ju treba udrziavat cist a po dlhodobej jazde v blate osetrit, vymenit olej a tesnenia, nevyargumentujes, ze tesnenia maju vydrzat dva roky.
A čo sa čudujete... Pokial viem tak Alex mal ešte minulý rok paušál 650,- .. Ja som dával dával robit kompletný repas na moju Talasu(kompletný tj. vymena obidvoch olejov a komplet všetky bachory) a platil som 3000,-
a teraz pojdem dávať na reaps možno aj tlmič e epika a tiež počítam s investiciou kolo 2 litrov.
a inak SOI-ka určite na výrobok s vztahuje zarucna doba ako na celok a nie na jednotlivé časti avšak v to prípade ak sa nejedná o opotrebenie.
ked ide o opotrebenie, nieje to vada a na vymenu sa zaruka nevztahuje. ked zoderies podrazky na topanke, nieje to na zaruku.
Lapierre píše o tom, že vidlica začala tiecť. To vyzerá na vadu, nie na opotrebenie.
ked mas pri vidlici napisane, ze ju treba udrziavat cist a po dlhodobej jazde v blate osetrit, vymenit olej a tesnenia, nevyargumentujes, ze tesnenia maju vydrzat dva roky.
Áno, ak zákazník dodržiava tento postup, potom sa 2 ročná záruka vzťahuje na celú vidlicu. Pritom typický kompletný ročný servis vidlice musí byť vykonaný bezplatne (resp. každý záručný servis musí byť bezplatný).
Otázku či v danom prípade ide o vadu posudzuje predávajúci v rámci lehoty 30 dní na vybavenie reklamácie. Za týmto účelom je predávajúci povinný zabezpečiť aj odborné posúdenie znalcom a to na vlastné náklady. Ak toto odborné posúdenie nepreukáže vadu, potom má spotrebiteľ právo zabezpečiť vlastné odborné posúdenie a prípadný nárok uplatňovať na súde.
kamarat akurat posielal Fox Vanillu do Slovkolexu na reklamaciu a oznamili mu super spravue ze oprava ho bude stat 1 600 sk zacala mu totizto tiect a vraj zaruka na semeringy a tesnenia je 3 mesiace a za robotu si pytaju 800 sk pritom je vidla v zaruke podla mna uz ked si ma aj tie semeringy kupit mal by mat aspon tu robotu zadarmo ale cele je to tak trosku padnute na hlavu
Ako som už uviedol: podľa zákona o ochrane spotrebiteľa slovkolex musí preukázať zákazníkovi a aj SOI-ke znalecký posudok o tom, že v danom prípade sa nejedná o vadu. Ak takýto posudok slovkolex nepreukáže a od uplatnenia reklamácie už ubehlo 30 dní potom ja ako zákazník by som žiadal výmenu vidlice za novú alebo vrátenie peňazí (a to aj na súde).
este k tej vidle ... bola pravidelne udrziavana mazana original olejom na foxy a myslim si ze semeringy by mali vydrzat viac ako 7 mesiacov nabehal na nej maximalne 1 000 km to uz ja mam na svojej 1 500 a stale nic takze podla mna to nebude opotrebovanim odporucil som mu napisat do SOI
Ja?No! napísal:
ked mas pri vidlici napisane, ze ju treba udrziavat cist a po dlhodobej jazde v blate osetrit, vymenit olej a tesnenia, nevyargumentujes, ze tesnenia maju vydrzat dva roky.
Áno, ak zákazník dodržiava tento postup, potom sa 2 ročná záruka vzťahuje na celú vidlicu. Pritom typický kompletný ročný servis vidlice musí byť vykonaný bezplatne (resp. každý záručný servis musí byť bezplatný).
Zvýraznené čiernou. Mám pochybnosti a skôr tvrdím že v tomto nemáš pravdu.
Je Duplinsky(Bicykle sport s.r.o Kosice) autorizovany servis Marzocchi alebo nie. Viem ze doteraz tak tomu bolo, ale vraj uz nie su autorizovany. Viete nieco o tom?
Ja?No! napísal:
ked mas pri vidlici napisane, ze ju treba udrziavat cist a po dlhodobej jazde v blate osetrit, vymenit olej a tesnenia, nevyargumentujes, ze tesnenia maju vydrzat dva roky.
Áno, ak zákazník dodržiava tento postup, potom sa 2 ročná záruka vzťahuje na celú vidlicu. Pritom typický kompletný ročný servis vidlice musí byť vykonaný bezplatne (resp. každý záručný servis musí byť bezplatný). Zvýraznené čiernou. Mám pochybnosti a skôr tvrdím že v tomto nemáš pravdu.
nikde v záručnom nemáš uvedené že údržba a opravy sa robia bezplatne. Doliatie oleja, kontrlola (preventívna) sú platené služby. Ich nedodržaním môžeš napríklad stratiť aj garanciu ...
Nemôžeš chcieť aby si priniesol každých predpísaných 20 hod bike a oni ti skontrolovali guferá a doliali olej. Po 50 hodinách rozobrať a vyčistiť? ...
Keby toto malo byť zahrnuté v cene vidly tak potom by vidla musela stáť x násobok toho čo stojí.
Prevádzkové podmienky sa môžu líšiť. Niekto bude jazdiť cestu sucho, nieko blato, sneh. Stačí malinký kamienok, ktorí sa dostane medzi gufero a postupne ho zničí. To je prevádzový náklad a ani vo sne by ma nenapadlo to reklamovať. Ked tečú guferá už od novoty je to samozrejme na reklamáciu, ale aj v tomto treba rozlišovať podla konkrétnych značiek a modelov. U Fox je to údajne spravené na domazávanie vildy a tento systém as mi páčí. Nakolko vytláča olej zvnútra riziko kamienka medzi gufero podstatne znižuje, je stále primazávane a dlhšie vydrží. Nakolko sa pri úpravach vidiel upravujú aj stieraky aby mali menší odpor a také vlastnosi sú požadované.
Najlepšie guferá má RS také šedé dvojbrité ale treba dať pozor aby sa pod ne nedostal bordel (jediné ktoré netreba upravovať). Preto treba pravidelnú údržbu. Naštastie sa bordel zadrží medzi britmy a nepoškodí spodné, ktoré by prepúštali olej. Ten bordel tam bude po pár výjazdoch.
To čo sú len domienky, v servise je jasné. Po rozobratí je vidieť kde sa dostal bordel a aká bola údržba. To že je to pravidlene striekané (teflon, silikon ... ) ešte neznamená, že to nezatlačíš handričkou do gufera. Toto preverí až servis.
A ruku na srdce, kto z nás spraví vidle údržbu po každej jazde následne po 20 hod skontroluje lej nad piestikom (reklamovať že uteká vzduch) a po 50 hodinách kompletne rozobrať vyčistiť a dať nový olej?
Roman to napísal presne tak ako sa to mne vypisovať nechcelo.
ale mne ste dali do ust to, co som nepovedal.
tvrdim, ze opotrebene gufero neni na zaruku, ale kombi to tam cele pomotal a citacia uz bola popletena.
v podstate som to myslel presne tak isto ako Roman.
JaNo Moja reakcia bola na Combyho a jeho odpovede s citáciami druhých a preto to vyzeralo tak domotano. hehe
Alebo stále je to domotané? hehe
Kde je pivo? hehe
Podľa mňa musí byť záručný servis vykonaný bezplatne (mám na mysli prácu, nie materál). Keďže Občiansky zákonník hovorí o dvojročnej záruke, potom zákazník má právo na bezvadný a použiteľný výrobok počas tejto doby. Samozrejme olej a iné opotrebovateľné súčiastky dva roky nevydržia a preto je potrebné ich vymeniť, aby vidlica bola použiteľná. Keďže však právu zákazníka na bezvadný výrobok zodpovedá povinnosť predávajúceho udržiavať výrobok bezvadný a používateľný počas dvoch rokov, potom je povinnosťou predávajúceho vynaložiť vlastné náklady na splnenie tejto povinnosti. Túto povinnosť predávajúci splní tým, že záručné práce vykoná bezplatne a zákazník hradí iba materiál.
Toto je iba môj právny názor. Právna prax je v tomto skúpa.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
1. Záručná doba je 24 mesiacov, okrem vecí, u ktorých to nemožno predpokladať (napr. potraviny). Kratšia doba spotreby však musí byť vyznačená v záručnom liste alebo na obale.
2. Záruka sa uplatňuje u predajcu, nie v autorizovanom servise. Ak beriem slovkolex ako predajcu, musí postupovať pri riešení záruky podľa zákona. T.j.:
3. Ak sú vady opraviteľné, musí slovkolex zabezpečiť bezplatnú opravu.
4. Ak sú vady neopraviteľné, musí slovkolex vymeniť vec za novú alebo vrátiť peniaze. Voľbu medzi týmto však musí urobiť zákazník už pri reklamácii.
5. 90% slovenských obchodníkov (cyklo aj iných) nedodržiava tieto pravidlá. Spoliehajú sa na to, že zákazník sa nebude súdiť, ale radšej za opravu zaplatí.
1. Záručná doba je 24 mesiacov, okrem vecí, u ktorých to nemožno predpokladať (napr. potraviny). Kratšia doba spotreby však musí byť vyznačená v záručnom liste alebo na obale.
2. Záruka sa uplatňuje u predajcu, nie v autorizovanom servise. Ak beriem slovkolex ako predajcu, musí postupovať pri riešení záruky podľa zákona. T.j.:
3. Ak sú vady opraviteľné, musí slovkolex zabezpečiť bezplatnú opravu.
4. Ak sú vady neopraviteľné, musí slovkolex vymeniť vec za novú alebo vrátiť peniaze. Voľbu medzi týmto však musí urobiť zákazník už pri reklamácii.
5. 90% slovenských obchodníkov (cyklo aj iných) nedodržiava tieto pravidlá. Spoliehajú sa na to, že zákazník sa nebude súdiť, ale radšej za opravu zaplatí.
ked ide o opotrebenie, nieje to vada a na vymenu sa zaruka nevztahuje.
ked zoderies podrazky na topanke, nieje to na zaruku.
ked mas pri vidlici napisane, ze ju treba udrziavat cist a po dlhodobej jazde v blate osetrit, vymenit olej a tesnenia, nevyargumentujes, ze tesnenia maju vydrzat dva roky.
a teraz pojdem dávať na reaps možno aj tlmič e epika a tiež počítam s investiciou kolo 2 litrov.
a inak SOI-ka určite na výrobok s vztahuje zarucna doba ako na celok a nie na jednotlivé časti avšak v to prípade ak sa nejedná o opotrebenie.
Lapierre píše o tom, že vidlica začala tiecť. To vyzerá na vadu, nie na opotrebenie.
Áno, ak zákazník dodržiava tento postup, potom sa 2 ročná záruka vzťahuje na celú vidlicu. Pritom typický kompletný ročný servis vidlice musí byť vykonaný bezplatne (resp. každý záručný servis musí byť bezplatný).
Otázku či v danom prípade ide o vadu posudzuje predávajúci v rámci lehoty 30 dní na vybavenie reklamácie. Za týmto účelom je predávajúci povinný zabezpečiť aj odborné posúdenie znalcom a to na vlastné náklady. Ak toto odborné posúdenie nepreukáže vadu, potom má spotrebiteľ právo zabezpečiť vlastné odborné posúdenie a prípadný nárok uplatňovať na súde.
Ako som už uviedol: podľa zákona o ochrane spotrebiteľa slovkolex musí preukázať zákazníkovi a aj SOI-ke znalecký posudok o tom, že v danom prípade sa nejedná o vadu. Ak takýto posudok slovkolex nepreukáže a od uplatnenia reklamácie už ubehlo 30 dní potom ja ako zákazník by som žiadal výmenu vidlice za novú alebo vrátenie peňazí (a to aj na súde).
ked mas pri vidlici napisane, ze ju treba udrziavat cist a po dlhodobej jazde v blate osetrit, vymenit olej a tesnenia, nevyargumentujes, ze tesnenia maju vydrzat dva roky.
Áno, ak zákazník dodržiava tento postup, potom sa 2 ročná záruka vzťahuje na celú vidlicu. Pritom typický kompletný ročný servis vidlice musí byť vykonaný bezplatne (resp. každý záručný servis musí byť bezplatný).
Zvýraznené čiernou. Mám pochybnosti a skôr tvrdím že v tomto nemáš pravdu.
ked mas pri vidlici napisane, ze ju treba udrziavat cist a po dlhodobej jazde v blate osetrit, vymenit olej a tesnenia, nevyargumentujes, ze tesnenia maju vydrzat dva roky.
Áno, ak zákazník dodržiava tento postup, potom sa 2 ročná záruka vzťahuje na celú vidlicu. Pritom typický kompletný ročný servis vidlice musí byť vykonaný bezplatne (resp. každý záručný servis musí byť bezplatný). Zvýraznené čiernou. Mám pochybnosti a skôr tvrdím že v tomto nemáš pravdu.
nikde v záručnom nemáš uvedené že údržba a opravy sa robia bezplatne. Doliatie oleja, kontrlola (preventívna) sú platené služby. Ich nedodržaním môžeš napríklad stratiť aj garanciu ...
Nemôžeš chcieť aby si priniesol každých predpísaných 20 hod bike a oni ti skontrolovali guferá a doliali olej. Po 50 hodinách rozobrať a vyčistiť? ...
Keby toto malo byť zahrnuté v cene vidly tak potom by vidla musela stáť x násobok toho čo stojí.
Prevádzkové podmienky sa môžu líšiť. Niekto bude jazdiť cestu sucho, nieko blato, sneh. Stačí malinký kamienok, ktorí sa dostane medzi gufero a postupne ho zničí. To je prevádzový náklad a ani vo sne by ma nenapadlo to reklamovať. Ked tečú guferá už od novoty je to samozrejme na reklamáciu, ale aj v tomto treba rozlišovať podla konkrétnych značiek a modelov. U Fox je to údajne spravené na domazávanie vildy a tento systém as mi páčí. Nakolko vytláča olej zvnútra riziko kamienka medzi gufero podstatne znižuje, je stále primazávane a dlhšie vydrží. Nakolko sa pri úpravach vidiel upravujú aj stieraky aby mali menší odpor a také vlastnosi sú požadované.
Najlepšie guferá má RS také šedé dvojbrité ale treba dať pozor aby sa pod ne nedostal bordel (jediné ktoré netreba upravovať). Preto treba pravidelnú údržbu. Naštastie sa bordel zadrží medzi britmy a nepoškodí spodné, ktoré by prepúštali olej. Ten bordel tam bude po pár výjazdoch.
To čo sú len domienky, v servise je jasné. Po rozobratí je vidieť kde sa dostal bordel a aká bola údržba. To že je to pravidlene striekané (teflon, silikon ... ) ešte neznamená, že to nezatlačíš handričkou do gufera. Toto preverí až servis.
A ruku na srdce, kto z nás spraví vidle údržbu po každej jazde následne po 20 hod skontroluje lej nad piestikom (reklamovať že uteká vzduch) a po 50 hodinách kompletne rozobrať vyčistiť a dať nový olej?
ale mne ste dali do ust to, co som nepovedal.
tvrdim, ze opotrebene gufero neni na zaruku, ale kombi to tam cele pomotal a citacia uz bola popletena.
v podstate som to myslel presne tak isto ako Roman.
jednému sa nechce vypisovať, druhý je nejaký pomotaný
ešte niekto do pivnej spoločnosťi?
Alebo stále je to domotané? hehe
Kde je pivo? hehe
Toto je iba môj právny názor. Právna prax je v tomto skúpa.
To akoze ked s autom pridete na garancnu prehliadku, platite si iba material? Platite aj pracu, pokial nie je uvedene inak.
1/
ked mi na garancke vymenia olej, ktory musi byt vymeneny - za pracu platim
2/
ked mi odide suciatka, ktoru reklamujem - vymena aj praca je gratis