Veci sa majú tak, ak chceš jazdiť pre radosť,trénovať pre seba, alebo jazdiť turisticky, alebo expedične ( tipujem drvivá väčšina cyklistov ) a nepodľahneš marketingu, tak nič lepšie ako pohodlný oceľový rám + brooks nie je, = krásne tlmí nerovnosti, pohodlne sa sedí - nechytá sa ani karbón ani hlina
samozrejme ak si gramár, alebo máš pretekárske ambície = cesta tade nevedie.
Veci sa majú tak, ak chceš jazdiť pre radosť,trénovať pre seba, alebo jazdiť turisticky, alebo expedične ( tipujem drvivá väčšina cyklistov ) a nepodľahneš marketingu, tak nič lepšie ako pohodlný oceľový rám + brooks nie je, = krásne tlmí nerovnosti, pohodlne sa sedí - nechytá sa ani karbón ani hlina
samozrejme ak si gramár, alebo máš pretekárske ambície = cesta tade nevedie.
prepac, ale toto uz nejaky ten rok neplati. spravnym tvarovanim trubiek dnes uz vies spravit hlinikovy ram ktory je rovnako pohodlny ako ocel. rovnako so spravne navrstvenym karbonom. napr. pri dizajnovani Sootu sa prihliadalo primarne na toto.
doma mam ocel, hlinik, niekolko karbonov aj titan. hlinikovy soot je najpohodlnejsi.
Dopredu sa ospravedlňujem ak to sem nepatrí, ale inú vhodnú tému som nenašiel. Chodí sem dosť ľudí, tak mi prípadne napíšte súkromnú správu. Situácia mám starší cestný rám, k nemu mám kolesá , vzadu 9 rýchlosti na orech. To je tak všetko čo naňho mám. Potreboval by som poradiť s pár vecami.
1) na bike prídu rovné riaditka, tzv. Flat bar
2) prehadzovačka. Vzadu je myslím Shimano 9 rýchlostné na orech. Takže prehadzovačka musí byť od Shimana? Či môžem použiť aj Sram? Tu som rozmýšľal kúpiť použité.
3) k prehadzovačke potrebujem aj radenie. Ak bude prehadzovačka Sram, musí byť aj radenie Sram? Či môžem kombinovať Sram a Shimano? Tu sa skôr prikláňam z bazara niečo
4) pôvodne tam boli tie rozoberacie mištičky pri kľukách ako na Favorite. Tam plánujem dať zapuzdrený stred, najskôr 4 hran a ktomu kľuky. Toto by som kúpil nové v obchode. V princípe mi vpredu stačí 1 rýchlosť, len neviem, či sa mi nebude veľmi lámať retaz, preto radšej 2 prevodník.
5) zadná brzda. Potreboval by som dĺžku čeľuste okolo 54mm . Stačí mi použitá z bazaru.
6) brzdové páčky. Či už priamom s radením rýchlosti alebo bez. Kľudne aj bazaru.
Za akékoľvek rady budem vďačný. Bike bude určený primarne na cestu do roboty a behanie po BA. Takže cena dielov čím nižšia, tým lepšie. Ale zase tie diely nemusia byť nejaké shity. Rozumný pomer cena a kvalita.
Fakt? Frajerka má Soot 50 (na moje odporúčanie, vyšiel mi ako najlepší pomer cena-výkon na trhu ) ale neskúšal som ho pre porovnanie, lebo je krpatá a má veľkosť S a je mi malý.
Ja som mal voľakedy hliníkový FELT F rady ročník 2012 s karbonovou vidlou, (použité technológie: Hydroforming a 2 krát zoslabované trubky) a ten bol tuhý a tvrdý na pocit, ale to bola žiadaná vlastnosť lebo to bol "race cesťák", tam pohodlie išlo bokom.
Inak Peter Sagan, teraz v Austrálii v januári išiel jedny preteky na hliníkovom biku, (skočil druhý) a vravel že na pocit je tuhší ako všetky karbony čo doteraz mal.
Na fotkach mam este cestne plaste, v lete som vymenil za gravelplaste 35 mm Schwalbe G-One Allround. Ale na predoslych Conti GP 4000S II som bezne jazdil napriklad Hundsheim-Edelstal-Pama strkove cesty uplne v pohode.
Co sa tyka CF verzie, tak tam by som odporucal zistit v Canyone, ake najsirsie plaste sa tam zmestia, kedze v niektorom videu alebo clanku bolo spominane ze len 33 mm. Tiez po nom pokukujem ako eventualny upgrade, ale ak sa tam nezmestia 35 tak nic.
Na mojom Roadlite AL SL 8 (2018), kde je CF vidla, mam 30mm (realne 31mm) plaste. Vidla zvlada +6mm po kazdej strane.
(merane distancnymi podlozkami (stavebne/oknarske))
Otazne je kolko mm rezervu potrebujeme ponechat. Ak 3mm, tak 35mm plast sa tam zmesti.
Zadna stavba ma o nieco malo mm vacsiu toleranciu.
Goratrix, kolko mm mas rezervu na vidle? Pri prechode blatom je to dostatocne prechodne?
Brooks je najpohodlnejšie sedlo, z pravej kože ktorá sa časom vytvaruje presne do tvaru zadku majiteľa bicykla. V tom je "jeho" tajomstvo, technológia ktorá má vyše 100 rokov, a moderné techologie ju nevedia prekonať. Akurát že to nieje nič pre "gramárov" (ak si odmyslíme retro design).
mlaco Najskor nikde. Potom by to uz nemohli predavat ako novy bike. Ak to napriek tomu predajca dovoli, je to na jeho triko. Najlepsie je ist na testovacie dni. Alebo si zaplatit pozicanie, je par cyklo predajni, ktore to u nas ponukaju, otazne je ci budu mat gravel.
Fakt? Frajerka má Soot 50 (na moje odporúčanie, vyšiel mi ako najlepší pomer cena-výkon na trhu ) ale neskúšal som ho pre porovnanie, lebo je krpatá a má veľkosť S a je mi malý.
Ja som mal voľakedy hliníkový FELT F rady ročník 2012 s karbonovou vidlou, (použité technológie: Hydroforming a 2 krát zoslabované trubky) a ten bol tuhý a tvrdý na pocit, ale to bola žiadaná vlastnosť lebo to bol "race cesťák", tam pohodlie išlo bokom.
Inak Peter Sagan, teraz v Austrálii v januári išiel jedny preteky na hliníkovom biku, (skočil druhý) a vravel že na pocit je tuhší ako všetky karbony čo doteraz mal.
Pre zaujimavost - zhodou okolnosti som bol pri vyrobe S-WORKS Allez a teda viem, ze ma zadnu stavbu a myslim ze aj spodnu ramovku zo zliatiny 7005, ktora je uvela tuhsia ako dnes castejsie pouzivana 6061. Zaroven je ale aj menej pohodlna a pri pade castejsie praska.
Btw. kde v Bratislave je realna moznost v predajni pozicat gravel bike - viac nez povozit sa po parkovisku pred predajnou?
Ked som zhanal celoodpruzeny bajk, v Bajkule mi bez problemov pozicali. Na Kolibu som si bez mohol vyslapat. Jasne, nesiel som s tym do terenu, len po asfalte, ale na gravel bajk na vyskusanie ti nieco take uplne staci. Uz len teda aby nejake gravely mali na predajni
Pre zaujimavost - zhodou okolnosti som bol pri vyrobe S-WORKS Allez a teda viem, ze ma zadnu stavbu a myslim ze aj spodnu ramovku zo zliatiny 7005, ktora je uvela tuhsia ako dnes castejsie pouzivana 6061. Zaroven je ale aj menej pohodlna a pri pade castejsie praska.
Co ti ja viem, mne to prislo celkom pohodlne a celovka do auta dopadla skor ohnutim ako prasknutim. Vacsinu narazu asi pobralo predne koleso ale cely bajk letel so mnou par metrov cez auto a dopadol neviem ako na cestu.
Skor by ma zaujimalo ci je to mozne nejak dostat do stavu aby to bolo pouzitelne na commuting alebo no chance a smer zberne suroviny.
Btw. kde v Bratislave je realna moznost v predajni pozicat gravel bike - viac nez povozit sa po parkovisku pred predajnou?
Bajkula - maju tam Trek Checkpoint na pozicanie, pozri ich web, pokial som dobre zachytil, znovu to spustili tento tyzden. Je to platene, ja som si ho na jesen pozical na jeden den, presiel som si na nom kus rakuskeho pohranicia a utvrdilo ma to v rozhodnuti, ze gravel ano. Len som bol trosku smutny, ked som ho musel vratit
Co ti ja viem, mne to prislo celkom pohodlne a celovka do auta dopadla skor ohnutim ako prasknutim. Vacsinu narazu asi pobralo predne koleso ale cely bajk letel so mnou par metrov cez auto a dopadol neviem ako na cestu.
Skor by ma zaujimalo ci je to mozne nejak dostat do stavu aby to bolo pouzitelne na commuting alebo no chance a smer zberne suroviny.
fuuuu - tak toto nevime ci sa da rozchodit , aj ked je to hlina - ak to vidlica prezila - a neohla sa tak si zozen ram / nevidim dbre ci je tapered / s ksyrium mozno najdes predne kolo napredaj to neni problem
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
tiež mám B17, kľudne ignoruj tie podpichovania, určite na ňom nesedeli
a podľa mňa aj dobre vyzerá - koža je koža:)
S pozdravom
Steel is real
Dakuje za podporu. Ani Team Pro neni zle.
samozrejme ak si gramár, alebo máš pretekárske ambície = cesta tade nevedie.
samozrejme ak si gramár, alebo máš pretekárske ambície = cesta tade nevedie.
prepac, ale toto uz nejaky ten rok neplati. spravnym tvarovanim trubiek dnes uz vies spravit hlinikovy ram ktory je rovnako pohodlny ako ocel. rovnako so spravne navrstvenym karbonom. napr. pri dizajnovani Sootu sa prihliadalo primarne na toto.
doma mam ocel, hlinik, niekolko karbonov aj titan. hlinikovy soot je najpohodlnejsi.
1) na bike prídu rovné riaditka, tzv. Flat bar
2) prehadzovačka. Vzadu je myslím Shimano 9 rýchlostné na orech. Takže prehadzovačka musí byť od Shimana? Či môžem použiť aj Sram? Tu som rozmýšľal kúpiť použité.
3) k prehadzovačke potrebujem aj radenie. Ak bude prehadzovačka Sram, musí byť aj radenie Sram? Či môžem kombinovať Sram a Shimano? Tu sa skôr prikláňam z bazara niečo
4) pôvodne tam boli tie rozoberacie mištičky pri kľukách ako na Favorite. Tam plánujem dať zapuzdrený stred, najskôr 4 hran a ktomu kľuky. Toto by som kúpil nové v obchode. V princípe mi vpredu stačí 1 rýchlosť, len neviem, či sa mi nebude veľmi lámať retaz, preto radšej 2 prevodník.
5) zadná brzda. Potreboval by som dĺžku čeľuste okolo 54mm . Stačí mi použitá z bazaru.
6) brzdové páčky. Či už priamom s radením rýchlosti alebo bez. Kľudne aj bazaru.
Za akékoľvek rady budem vďačný. Bike bude určený primarne na cestu do roboty a behanie po BA. Takže cena dielov čím nižšia, tým lepšie. Ale zase tie diely nemusia byť nejaké shity. Rozumný pomer cena a kvalita.
tu más čo s čím funguje:
http://www.jtekengineering.com/resources/shiftmate-compatibility/
Ja som mal voľakedy hliníkový FELT F rady ročník 2012 s karbonovou vidlou, (použité technológie: Hydroforming a 2 krát zoslabované trubky) a ten bol tuhý a tvrdý na pocit, ale to bola žiadaná vlastnosť lebo to bol "race cesťák", tam pohodlie išlo bokom.
Inak Peter Sagan, teraz v Austrálii v januári išiel jedny preteky na hliníkovom biku, (skočil druhý) a vravel že na pocit je tuhší ako všetky karbony čo doteraz mal.
Co sa tyka CF verzie, tak tam by som odporucal zistit v Canyone, ake najsirsie plaste sa tam zmestia, kedze v niektorom videu alebo clanku bolo spominane ze len 33 mm. Tiez po nom pokukujem ako eventualny upgrade, ale ak sa tam nezmestia 35 tak nic.
Na mojom Roadlite AL SL 8 (2018), kde je CF vidla, mam 30mm (realne 31mm) plaste. Vidla zvlada +6mm po kazdej strane.
(merane distancnymi podlozkami (stavebne/oknarske))
Otazne je kolko mm rezervu potrebujeme ponechat. Ak 3mm, tak 35mm plast sa tam zmesti.
Zadna stavba ma o nieco malo mm vacsiu toleranciu.
Goratrix, kolko mm mas rezervu na vidle? Pri prechode blatom je to dostatocne prechodne?
Dik!
Ja som mal voľakedy hliníkový FELT F rady ročník 2012 s karbonovou vidlou, (použité technológie: Hydroforming a 2 krát zoslabované trubky) a ten bol tuhý a tvrdý na pocit, ale to bola žiadaná vlastnosť lebo to bol "race cesťák", tam pohodlie išlo bokom.
Inak Peter Sagan, teraz v Austrálii v januári išiel jedny preteky na hliníkovom biku, (skočil druhý) a vravel že na pocit je tuhší ako všetky karbony čo doteraz mal.
Pre zaujimavost - zhodou okolnosti som bol pri vyrobe S-WORKS Allez a teda viem, ze ma zadnu stavbu a myslim ze aj spodnu ramovku zo zliatiny 7005, ktora je uvela tuhsia ako dnes castejsie pouzivana 6061. Zaroven je ale aj menej pohodlna a pri pade castejsie praska.
Ked som zhanal celoodpruzeny bajk, v Bajkule mi bez problemov pozicali. Na Kolibu som si bez mohol vyslapat. Jasne, nesiel som s tym do terenu, len po asfalte, ale na gravel bajk na vyskusanie ti nieco take uplne staci. Uz len teda aby nejake gravely mali na predajni
Co ti ja viem, mne to prislo celkom pohodlne a celovka do auta dopadla skor ohnutim ako prasknutim. Vacsinu narazu asi pobralo predne koleso ale cely bajk letel so mnou par metrov cez auto a dopadol neviem ako na cestu.
Skor by ma zaujimalo ci je to mozne nejak dostat do stavu aby to bolo pouzitelne na commuting alebo no chance a smer zberne suroviny.
https://www.mtbiker.sk/forum/post1228295.html#p1228295
Bajkula - maju tam Trek Checkpoint na pozicanie, pozri ich web, pokial som dobre zachytil, znovu to spustili tento tyzden. Je to platene, ja som si ho na jesen pozical na jeden den, presiel som si na nom kus rakuskeho pohranicia a utvrdilo ma to v rozhodnuti, ze gravel ano. Len som bol trosku smutny, ked som ho musel vratit
Skor by ma zaujimalo ci je to mozne nejak dostat do stavu aby to bolo pouzitelne na commuting alebo no chance a smer zberne suroviny.
fuuuu - tak toto nevime ci sa da rozchodit , aj ked je to hlina - ak to vidlica prezila - a neohla sa tak si zozen ram / nevidim dbre ci je tapered / s ksyrium mozno najdes predne kolo napredaj to neni problem