Páni, nedávno sme mali v práci debatu o benzínoch na pumpách, že na každú pumpu sa v podstate dovezie rovnaký benzín a potom si už každá pumpa zamiešava rôzne prísady a aditíva. Na to jeden kolega hovorí že on vždy tankuje do plnej nádrže....ale zamieša do nej prémiové benzíny z troch púmp. Napr. 20 l zo Shellky, 20 l zo Slovnaftu a nádrž doplní prémiovým benzínom z OMV. Má to význam ?
11.03.2019 - 07:01:48
00
pobavil na pondelok rano :D
11.03.2019 - 07:16:17
00
winter78: akoze chce mat vsetky mozne additiva pre lepsi pocit ?
11.03.2019 - 07:19:20
01
:D :D :D tak totok bolo fakt dobré... to si naozaj myslí, že tam na pumpe niekto niečo primiešava??? (a jak si to akože pánko predstavuje... že tam niekto niečo naleje z fľaštičky a lužičkou pomieša v 20 kubíkovej nádrži) tie nádrže sú uzavretý systém s cirkuláciou pár... čo sa privezie, to tam je...

pre benzínový motor je rozhodujúca kvalita toho paliva... aditívum môže byť len plus, ale pokiaľ bude samotný benzín v poriadku, tak tam netreba nič pridávať... a hlavne tie biohujeroviny... to je to čo nám dodrbáva motory... a ešte priamovstreky...
11.03.2019 - 07:26:28
00
lto...asi áno. Neviem :) . Iný kolega zasa neprešiel cez emisnú kontrolu tak namiešal rovnaký koktejl z týchto benzínov a prešiel ako nič :) + ešte kúpil samostatne nejaké aditívum a nalial aj to do benzínu pred emisnou.
11.03.2019 - 07:30:12
00
madbugie: primiesava sa, to je naozaj tak (alebo sa primiesavalo .. neviem ako to funguje dnes). Akurat ti nepoviem presne kedy a ako, mozno pri naplnani tanku. Benzin sa zvykne vozit zo Slovnaftu, ale blizko hranic sa moze vozit aj z Rakuska, Nemecka, atd. Ale zaklad je presne toto .. minimalne u vysokooktanovych Shell (inak svojho casu, ked som ich skumal bol najhorsi), OMV, Blue, atd.

winter78: ako o additiva nejde, to nejako funguje, len ma pobavilo, ze kvoli tomu chce chodit na 3 pumpy zakazdym. Ale co sa tyka emisky, tak to by chcelo vidiet pred a po protokol, v com sa to lisilo. Urcite nejaky efekt to bude mat, ale nepredpokladam, ze nejak velky, hladal by som skor problem v spalovani daneho auta, normalne to musi prejst aj na obycajnu 95tku.
11.03.2019 - 07:37:33
01
niečo na tých prémiových palivách bude,v piatok som bol na STK + EK z VW Golf,r.v. 2015 bluemotion diesel CR110 Kw,technik pri meraní emisií motor vytáčal ako sa patrí :D výsledok merania-dymivosť 0,0 najazdených 150 000 km,celkom ma to prekvapilo,v akej kondičke je výfukový systém-vraj majitel tankuje výlučne OMW MaxMotion diesel ...
ja do svojho veterána Seat Alhambra 1,9 TDiPD 96 kw tiež tankujem len túto naftu,vyzerá to tak,že oproti bežnej nafte je chod motora kultúrnejší,ani pri vytáčaní do kopca nezadymí,a to má najzadené odhadom cca 400 000 km(na tachometri optimistických 225 000 :) )
11.03.2019 - 08:14:00
01
Môžem potvrdiť, že na OMW MaxMotion diesel ide služobná OOOO tichšie a cca o 0,5L/100km nižšia spotreba oproti bežnej nafte. Motor má našlahaných 331t km.
11.03.2019 - 08:46:55
01
Ak je otazka, ci 100oktanovy benzin je lepsi ako klasicky 95, tak odpoved je jednoducha. Je. Ale prejavi sa to skor u turbo a vykonnejsieho auta. Spotreba klesne, vykon stupne, ale ta spotreba je cca o 5% nizsia, ale benzin drahsi skoro o 10%, takze tak. Skor 98tka ked tak, v CR naposledy co som tankoval, bola len o kusok drahsia od 95tky, ale u nas to uz tusim prestali predavat. Ostatne, aj tak za to pytali trochu moc (kedysi ked som to skusal, tak mi najlepsie vychadzal 99 blue octane a najhorsie shell, tam to bolo citelne, ako je to dnes, netusim .. je to uz par rokov). Co sa tyka premiovych dizlov, tak som uz cital vselijake story na nete, hlavne v suvislosti so Shell, ako jednotlive pumpy klamu. Konkretne sa mi nechce hladat odkaz. Ale prave tusim OMV, ktore ale vozilo z Nemecka naftu, tam to fungovalo. Podrobnosti si nepamatam. Niekde na ceskom webe tusim bola o tom cela story. Co je v pripade benzinu, ale hlavne nafty dolezitejsie je primes repky. Niektore dizle su na repku doslova alergicke a premiove nafty prave myslim repku neobsahuju. S naftou je to problematickejsie ..
11.03.2019 - 08:57:38
00
No to ano, a aj na tych najlacnejsich. Minuly rok som stravil 2 tyzdne hladanim priciny preco mi dochne motor pri prvom rannom startovani a nedrzi otacky. Dovod sa ukazal hned po dalsom natankovani normalneho paliva :D odvtedy uz len V-Power... A to si nemyslim, ze by stare Mazdacke motory boli nejak extremne fajnove na to co sa do nich naleje...
11.03.2019 - 09:02:04
00
všeobecne benzíny majú menšiu "citlivosť" na aditíva ako ropáci...

pri dnešných turbomotorčekoch, ide hlavne o čistenie nasávacích ventilov a keď je priamovstrek, tak na prúser je u benzínu zarobené...

čo viem, keď si dávali merať na valcoch motory, tak aditíva ani nie, ale oktánové číslo 95 vs 98 alebo 100ka z rakúska vedeli spraviť cca 5 % nárast výkonu u hladkých a na turbomotoroch 8-10%, ale tam bolo tých úprav viac aj na nasávaní, filtre... aditívum je len bonus a samozrejme, ak to bude menej klepať, dymiť, viac čistiť, ako obyčajný "čistý" benzín to je len plus...

myslím, že dnes už všetky palivá majú nejaké tie aditíva, akurát "prémiové" ich majú viac... a čo som sa bavil na pumpe, tak sa to už vozí priamo namiešané z fabriky...

no a s tým Etanolom v benzíne a Biozložkami v dízli... ach jaj... šak EU Fordy na to vedeli trpieť... stačilo natankovať menej kvalitnú naftu a už to fičalo...
11.03.2019 - 09:03:32
00
Ako je to so starými (cca 18 rokov) motormi a 100 oktánovým benzínom? Občas som ho natankoval kvôli "prečisteniu", no okrem zvýšenej spotreby som rozdiel nezaznamenal (Clio Sport 172 a Peugeot 206 RC).
11.03.2019 - 09:06:35
00
Pokiaľ nemáš v ECU mapu na 100oktán, sú to len vyhodené peniaze. Niektorí sa budú biť do pŕs, že cítia vyšší výkon aj tak, ale je to len placebo....

robo96 práve Shell väčšinou dopadá v testoch kvality paliva zle, skús prejsť na benzín OMV.


Naposledy upravil Supafly666 dňa 11.03.2019 - 10:17:14, celkovo upravené 1 krát.

11.03.2019 - 09:16:59
01
hlavne je to o tom,že OMW vozí palivo z rakúska,a vraj že sa vyrábajú z Arabskej ropy-to je ale možno len fáma(arabská ropa je celkovo kvalitnejšia ako ruská)tým pádom sa dá vyrobiť lepšie palivo-ale najdôležitejšie je,že prémiová nafta nemá sajrajt (biozložku) ktorá časom zalepí-upcháva miniatúrne dierky vo vstrekovačoch,taktiež vytvára menej popola,ktorý zasa nezalepí variabiltu turba,nezaserie predčasne filter pevných častíc(všetko pochúťky na drahé opravy)-teda z toho vyplýva,že vyššia cena prémiového paliva je len zdanlivá,v dlhodobom časovom horizonte je vlastne prevádzka lacnejšia(ak počítame aj cenu drahých opráv)
11.03.2019 - 09:27:06
01
madbugie : ano, tak nejako. Ale pozor, additivami vies oktanove cislo zvysit, tak zalezi o co ide. Mozno , ze ked natankujes zo 4 rozne benziny, tak nieco vyhrajes a je dobre :D
dano5: z rakuska ano, ale nie vseobecne, co pumpa to iny pes .. nikdy nevies, ak ti neprezradia, ci je benzin z rakuska, alebo ho doviezli zo Slovnatfu, alebo (na vychode) trosku popancovali "vychodnejsim" benzinom :lol: S OMV a vyssimi oktanmi som byval spokojny , svojho casu.
tmax : nevadi, ze je stary motor, len to musi vediet vyuzit. Kazdy vyrobca ma nejaky rozsah map, kedy vie prestavovat spalovanie podla cidla klepania, ale obvykle to asi nebude viac ako 98 .. neviem.
11.03.2019 - 09:33:46
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Nosiče na auto)
keyboard_arrow_up