Ak je otazka, ci 100oktanovy benzin je lepsi ako klasicky 95, tak odpoved je jednoducha. Je. Ale prejavi sa to skor u turbo a vykonnejsieho auta. Spotreba klesne,
vykon stupne, ale ta spotreba je cca o 5% nizsia, ale benzin drahsi skoro o 10%, takze tak. Skor 98tka ked tak, v CR naposledy co som tankoval, bola len o kusok drahsia od 95tky, ale u nas to uz tusim prestali predavat. Ostatne, aj tak za to pytali trochu moc (kedysi ked som to skusal, tak mi najlepsie vychadzal 99 blue octane a najhorsie shell, tam to bolo citelne, ako je to dnes, netusim .. je to uz par rokov). Co sa tyka premiovych dizlov, tak som uz cital vselijake story na nete, hlavne v suvislosti so Shell, ako jednotlive
pumpy klamu. Konkretne sa mi nechce hladat odkaz. Ale prave tusim OMV, ktore ale vozilo z Nemecka naftu, tam to fungovalo. Podrobnosti si nepamatam. Niekde na ceskom webe tusim bola o tom cela story. Co je v pripade benzinu, ale hlavne nafty dolezitejsie je primes repky. Niektore dizle su na repku doslova alergicke a premiove nafty prave myslim repku neobsahuju. S naftou je to problematickejsie ..