Xelius SL DB verzia na mech. Ultegre má katalógovú hmotnosť 8,5 bez pedálov (+/- sedí). Len nové kolesá (FFWD F3D + Dura Ace 11-30
kazeta + Veloflex Raven galdy + Dura Ace kotúče) a sedlovka (Pro Vibe - 219 g miesto 340!) je 1200 g dole. A to tam mám 28 mm galdy. S pedálmi 7,5niečo. Rezervy sú ešte ťažké non-series páky a kokpit (úplne by stačilo zreplikovať Groupama FDJ setup, kde je sedlovka/prdstavec/rajdy Pro Gear, a je to tak 200+ g dole len na výmene Zippu za Pro - a Pro
komponenty nie sú ani ultradrahé, ani ultraľahké). Prechod na Ultegru Di2 by dal ešte niečo dole (lebo páky Di2 sú snáď o 300 g ľahšie) a prechod na Duru možno ešte nejakých 10+ dekov. Čiže na takých 7,2-3 end user weight sa Xelius sá dostať s vcelku bežnými komponentami. V Mku teda.
Aircode je asi o 150 g ťažší ako Xelius (non-DB verzie, keďže Aircode nemá DB verziu). Rovnaký rozdiel hmotnosti by zhruba bol aj medzi DB verziami. Čiže tých 7,5 povedzme bez veľkého hororu. K tomu ale ešte pribúda asi pol kila ďalšej kozmetiky - košíky, držiak Garminu, samotný garmoš, senzory, etc., takže štartová hmotnosť môže atakovať 8 kíl.
Samozrejme, asi by došlo aj ku zmene kolies, kde by asi stúpla hmotnosť - aj cena. Pokiaľ by sme sa ale bavili o setupe aero rám do veľkých kopcov, asi by som zostal pri 40 - 50 mm ráfoch, nech ma neodfúkne, a to by stále mohlo byť bez výraznej zmeny hmotnosti.