Navíc jsem si včera při krátké projížďce znovu připomněl, že při šetření
baterie nejde jen o to, jaký má člověk zvolený režim dopomoci, ale jaký má zařazen převod a jakou kadencí jede. Trasu, kterou mám blízko domu (10 km/ z poloviny mírné stoupání, převýšení 200m. Takže asi 6 km stoupání.) Když zvolím režim Eco (2st.)- neznamená to, že ušetřím zaručeně víc, než na vyšším režimu dopomoci Standart (3). Už se mi právě stal opak. Na režimu Standard jsem ušetřil víc energie, než na Ecu. Jde to krásně vidět i na displeji, který ukazuje, jakou okamžitou intenzitu dopomoci z daného režimu člověk spotřebovává. Takže jsem např. včera zařadil v určité fázi režim Standard a sledoval intenzitu dopomoci. Při zařazeném těžším převodu to žralo asi na 60%, při podřazení na lehčí převod se mi zvýšila kadence a míra dopomoci klesla si na 20%. K tomu navíc, se se zvýšením režimu dopomoci prakticky i zvyšuje rychlost, ve chvíli, kdy se mi na tachometru ukázalo 25 km/h, zařadil jsem opět těžší ale rychlejší převod, rychlost stoupla na 26 a nějaké drobné a kolo jelo zadarmo.
Když ve stejném místě nechám zařazený nižší stupeň dopomoci, rychlost mi klesne pod 25 a stále ždímám baterii. V konečném výsledku je pak spotřeba vyšší.
Vyzkoušel jsem to tedy na podzim dvakrát. Jednou s režimem Standart a za pár dní na režim Eco. Eco sežralo víc energie.
Předpokládám, že jinak to může být u jedinců trénovanějších, kteří jezdí běžně s vyšší kadencí. U mně zatím tak. Záleží taky na trati, jak rychle je daný člověk schopen jet, atd.