patrikde Ja som minulý rok prišla na to, že menší offset mi na vidlici a ráme s položenejším uhlov viac vyhovuje. A tak som tiež kupovala moju Foxu so 44mm offsetom hoci sa pri hlavovoum uhle pod 70° odporúča 51mm. Silverback Superspeed má hlavový uhol podobne ako väčšina iných pretekárskych XCO bajkov 69,5°. Na Ripley-m mám Foxu s 51mm offsetom, hlavový uhol 68,5° a cítim ten rozdiel v neprospech 51mm offsetu.
Väčší offset chápem ako výhodu pri rámoch s dlhšou zadnou stavbou keď chceš zlepšiť zatáčavosť v ostrejších zákrutách pri pomalších rýchlostiach. Bajk sa potom správa "živšie" a je agilnejší. Avšak súčasné XCO a aj maratóny sú nie len stále technickejšie, ale aj rýchlosti v zjazdoch sú vyššie. Pribúdajú skoky. A práve tu pociťujem offset 51mm ako nevýhodu. Pri vyšších rýchlostiach v technických pasážach je
bajk až príliš živý, až nervózny a mám pocit ľahšieho "zamknutia" riaditiek. Aj Enduro a DH bajky majú položený hlavový uhol a malý offset. Myslím, že týmto spôsobom uvažujú aj dizajnéri Spešlu, keď už nová generácia Epicov má "custom"
vidlice s offsetom "iba" 42mm.