nabuchodonozor671, dám vedieť. Neviem, čo máš na mysli pod testovaním. Ja ho akurát prevezmem a budem jazdiť. Potom akurát môžem povedať, či sa mi to páči, alebo nie. Nič viac.
Možnože sa vo svojich úvahách mýlim. Ak však uvážim celkovú hmotnosť bike+jazdec, ktorú má ten motor potiahnuť, napr 100 kg, tak aj takých 5 kg rozdielu je furt len 5%. Krútiaci moment však nesúvisí s hmotnosťou poháňanej sústavy. Preto si myslím, že medzi 90 Nm a 120 Nm musí byť rozdiel. Ten rozdiel je plus 33 %. To je voči tým 5% rozdielu celkovej hmotnosti veľmi významné.
Pôvodne som bol rozhodnutý pre Spešla, ale kamarát z košického e-bajku ma presvedčil. Vlastne nemusel ma presviedčať, lebo v tých 120 Nm som hneď videl niečo prelomové. Tak som mu v júli minulého roku dal zálohu 500 €, aby som niekedy po roku ten
bike dostal. Som už taký, technické novinky ma vedia dostať.
Ale v každom prípade, Spešl je istota, a kto si ho kúpil, určite neľutuje. A tá nižšia hmotnosť je výhodou, keď ho človek chce zavesiť vo vlaku na háky alebo pri prenášaní cez padnuté stromy niekde na trailoch.