z dnv do race jeden prestup z busu do električky
z lamača do vrakune jeden prestup z busu do trolejbusu

21 je defakto expres, 63 tiež nestojí úple všade, akurát po prestupe už si na normálnej linke doba cesty cca 50 minút
autom to koľko trvá? pri ideálnej premávke 30-35 min? reálne tak 45?
16.05.2019 - 12:25:55
01
Mas pravdu, su to defakto expresy. Podla mna je tam vsak stale priestor na zlepsenie a pripadne znizenie casu potrebneho na prepojenie vzdialenych mestskych casti. Ideal je okolo 30 min.
Elektricky maju tiez privela zastavok :-).
16.05.2019 - 12:49:25
00
30 min :) skús si tak námatkovo pozrieť koľko trvá v nejakej metropole :) ktorým sa chceme podobať, koľko trvá presun z okrajovej časti do centra ... nie ešte do opačnej okrajovej časti. Sme rozmaznaní a to je náš problém
16.05.2019 - 12:56:39
01
hej, fajnovosť slovákov, aby sa odvšadiaľ dostali všade bez prestupu (rozumeno z Rače do Devína - za deň chce isí koľko? 3 ľudia?, z Rače do Devínskej 5 ľudí? (VW majú vlastné spoje)). väčší zmysel by, z rače, malo aby si nemusel čakať na električku 5 minút aj to ide vždy iné číslo a aby električka nemusela stáť na každom druhom semafore.
k tejto fajnovosti mám ešte jednu vec, tak ako budú nezmyselné tieto "spoje" jazdiace raz za 20 minút ako 59, tak je nezmyselný aj ten tunel, ktorý je plánovaný pod Malými Karpatami pre 500 áut, ale to je debata na iné vlákno.
16.05.2019 - 13:02:17
00
( PRÍSPEVOK VYMAZANÝ )

Autor sa rozhodol vymazať svoj účet spolu s obsahom, ktorým do fóra prispel.


Naposledy upravil IDVert3X dňa 24.06.2019 - 18:17:37, celkovo upravené 1 krát.

16.05.2019 - 13:04:06
00
sranda, ze ked idem MHD z petrzalky do lamaca, abo opacne, mi trva cesta stale tych 15 min :-)
16.05.2019 - 13:07:59
00
tak tomu kur, že ten tunel nie je nezmyselný
16.05.2019 - 13:09:29
02
( PRÍSPEVOK VYMAZANÝ )

Autor sa rozhodol vymazať svoj účet spolu s obsahom, ktorým do fóra prispel.

Prílohy:

Screenshot_20190516_131120.png
Screenshot_20190516_131120.png 68.33 KiB thumb_up0thumb_down

Screenshot_20190516_131245.png
Screenshot_20190516_131245.png 224.33 KiB thumb_up0thumb_down


Naposledy upravil IDVert3X dňa 24.06.2019 - 18:17:25, celkovo upravené 1 krát.

16.05.2019 - 13:11:37
00
IDVert3X Linka tam je, to že nejazdí každú pol hodinu alebo cez víkend je asi spôsobené, že by nebola využívaná :)

lapaloma Chcel by som vidieť štatistiku, koľko áut ide po diaľnici smerom od Trnavy na Malacky a naopak. Aby bola návratnosť danej investície a zničenie veľkej časti prírody.
16.05.2019 - 13:15:12
00
Ako obyvatel Lamaca viem presne, o com IDVert3X hovori. Mame tu isty spoj 92, ktory premava prave medzi Lamacom a Petrzalkou, no hodiny, v ktorych jazdi su absurdne, 2 par hodinove okna v ramci pracovnych dni. Presne tie okna, ked zamerne nikam nechodim, lebo je najvacsia premavka :P A potom konecne vyleziem z domu/homeofficu a nic mi nejde:)
edit: ale je to v poriadku, raz tyzdenne to auto mozem nastartovat.
16.05.2019 - 13:16:26
02
ano, 92-ka, jazdi vcase, ked chodi vacsina ludi z, do roboty, takze ideal...
potom je dalsia moznost bicykel 20-30 min...

Prílohy:

92.JPG
92.JPG 15.33 KiB thumb_up0thumb_down

16.05.2019 - 13:18:20
00
lapaloma Je mi jasne, ze tych 30min by nebolo univerzalnych pre vsetky trasy expresov. Hlavne, aby nebol prilis priepastny rozdiel medzi trvanim cesty s autom a busom:
Namatkovo orientacne vypocty dlzky trvania cesty autom z Google Maps [zapnute vyhybanie sa dialniciam]
Cunovo-Raca 29km,41min
Lamac-Podunajske Biskupice 18km,28min
DNV-Raca 22km,32min

toygrik 3 ludia? 5 ludi ? Prirataj ludi, ktori pristupia na zastavkach-uzloch :-)


Naposledy upravil user_id dňa 16.05.2019 - 13:24:22, celkovo upravené 1 krát.

16.05.2019 - 13:19:00
00
toygrik, budú tadiaľ chodiť kamióny do vw napr a obyvatelia blízkeho záhoria, dnv, lamač, záhorská...
16.05.2019 - 13:20:01
01
init Ak správne rozumiem, tak namiesto toho, aby šla 21 na Nivy, tak by len prešla cez Nivy a pokračovala do Vrakune? Podľa mňa väčší problém celej dopravy je zdvojovanie liniek (83 a 84 - 90% rovnaká trasa), absencia BUS pruhov, dlhé intervaly (napríklad 92), integrovaných zastávok a električkových tratí a ich preferencií. A hlavne, MHD má byť zvýhodnená v meste. Pre príklad, Račianska z rače do centra. Autá stoja aj 3 - 4 km v kolóne. Prečo ľudia nejdú na električku, ktorá ich odvezie za 25 minút do centra? V rači sa dá ľahko zaparkovať. Poobede je podobný problém aj na ceste z mesta. Niečo je v tomto zle, a parkovacia politika to nie je.


lapaloma chcel by som vidieť konkrétne čísla (zatiaľ som ich nevidel a veľmi rád by som, lebo ma toto zaujíma). Ak ten počet je 1000 áut za deň, je to potrebné podľa teba? Ako jedného obyvateľa z 90% Slovenska, ktorého sa významná investícia bude dotýkať, je toto podľa teba potrebné? Investícia za x miliárd? Ak ten počet je nezanedbateľný napr 10 000, nemám nič proti výstavbe.
16.05.2019 - 13:45:30
00
toygrik napísal:
init Prečo ľudia nejdú na električku, ktorá ich odvezie za 25 minút do centra? V rači sa dá ľahko zaparkovať. Poobede je podobný problém aj na ceste z mesta. Niečo je v tomto zle, a parkovacia politika to nie je.


Ak niekto ide len na jedno miesto, tam už je slušná šanca, že prestúpi do MHD. Ale ak potrebuje ešte nakúpiť, zájsť na iné miesto a.p., kde neexistuje rozumné spojenie, to už je dôvod ísť autom.

Dám svoj príklad zo včera. Stretnutie o 13:00 na Jungmanovej. V praxi by to znamenalo o 12. nastúpiť na Regiojet, čomu predchádza 10 minút jazdy autom. Pekne tam vybudovali parkoviská pri staniciach, chválim. Ale stačí, aby kvôli križovaniu vlakov došlo ku krátkemu meškaniu, už to ku klientovi na 13. nestíham a žiadal ma, aby sme začali presne, lebo mal ďalší program. Musel by som teda ísť na vlak už na jedenástu, čo je ďalších stratených 70 minút. Celková doba prepravy tam späť by bola najmenej 3 a pol hodiny. Tak som dal prednosť tomu, že som prešiel autom cez kompu a Rusovce, celková doba prepravy 1 hodina 20min.

Ak sa dá pružnejšie plánovať čas stretnutia, určite dám prednosť vlaku. Ale inak ma presvedčí len viac spojov, viac kombinácií, najmä ak mám pobehať 3 miesta, to už nestačia radiály, treba aj tangenciály, inak človek robí hviezdicové jazdy.

Neviem, či si to radní uvedomujú, ale MHD musí byť dosť veľkoryso posilnená, čo znamená, že to bude stáť veľa peňazí. Najväčšie žúžo sú tie moderné električky, heganie v autobusoch je oproti tomu väčšinou protivné. Inak dosť uvažujem o elektrickej kolobežke...

Potiaľ postrehy rodáka z BA, t.č. cépéčkára.
16.05.2019 - 14:28:21
00
keyboard_arrow_up