Zdravím.
Pre niekoho možno hlúpa otázka, ale môžem na ebiku vymeniť zadný 160mm kotúč za 180mm? Samozrejme musím dať patričnú podložku.
Viem, že ak sa mení predný kotúč za nejaký výrazne väčší, rieši sa, či to znesie vidlica a aj samotné koleso. Predpokladám, že vzadu by zo 160 na 180 nemal byť problém.
Ide mi o to, že ak budem meniť zadný kotúč, rovno by som dal 180-tku, ako mám aj vpredu. Je to efektívnejšie a aj výzorovo krajšie.
17.07.2019 - 08:41:02
00
mozes, so spravnym adapterom je to uplne bez problemov
17.07.2019 - 08:50:41
01
vyzorovo mozno, ale efektivnejsie nie....vpredu to ma vyznam, vzadu aspon za mna urcite nie
17.07.2019 - 12:36:47
00
Je pravda, že hlavná brzda či už na aute, motorke, alebo biku je predná, zadná je iba doplnková.
Predná robí možno 75% a viac z celkového brzdného účinku. Ak ale budem meniť kotúč, rád by som mal aj vzadu aj vpredu rovnaké 180mm kotúče.
17.07.2019 - 12:40:07
00
Hosť napísal:
vyzorovo mozno, ale efektivnejsie nie....vpredu to ma vyznam, vzadu aspon za mna urcite nie


Netrep hluposti prosim Ta!
17.07.2019 - 13:03:19
00
samozrejme to ma vyznam aj vzadu, ja by som 160 kotucmi aj ebiky zakazal osadzovat, ved to zjazd na prednom kolese nemoze vydrzat, ja som uvaril vpredu 180mm a idem menit za 203 xtr, vzadu mam 180 to neriesim
17.07.2019 - 13:08:18
01
Práve som to chcel písať. Zmysel to má, čo sa týka prehrievania, predsa len energia v podobe tepla sa rozloží na viac materiálu, a zrejme aj samotná brzda bude trošku menej namáhaná, nakoľko sa zväčší páka.
Keď som valil cca 6 km strmo dole vkuse na brzdách, bál som sa, že zhoria, ale vydržali...
Každopádne 20 palcový rám /najväčší z daného modelu/, 29 palcové kolesá a 160mm kotúč vzadu vypadá dosť komicky :-)
17.07.2019 - 13:15:10
00
v pohode Robo, je to zanedbatelna investicia a urcite to moze priniest aj nejaky minimalny prinos....ale vacsi neznamena vzdy lepsi...ale ja nie som ako Kaper 😊
17.07.2019 - 14:02:56
00
zadne kotuce nik neriesi

Prílohy:

motoGP.PNG
motoGP.PNG 454.6 KiB thumb_up0thumb_down

17.07.2019 - 14:51:40
00
Hosť napísal:
vyzorovo mozno, ale efektivnejsie nie....vpredu to ma vyznam, vzadu aspon za mna urcite nie


logika a hlavne skúsenosti mi hovoria, že zastanem skôr keď brzdím obidvomi brzdami, ako keď brzdím len prednou. zväčšením zadného kotúča sa zvýši celkový brzdný účinok, podľa môjho skromného názoru
17.07.2019 - 14:58:05
00
ano mas pravdu, minimalny prinos brzdneho ucinku to musi mat, fyzika nepusti....skor som chcel pridat do diskusie, ze daleko viac zavisi od techniky jazdy ( a tym aj brzdenia),
kvality plastov, vyberu stopy atd... Tebe to ale nemusim vysvetlovat :)
17.07.2019 - 15:04:37
00
a neberte ma vazne....som aj motorkar a zadnu brzdu pouzivam len vynimocne napr. na jemne dobrzdenie uz ked som v naklone a vtedy som rad, ze zadok nie je silny....ale naucim sa rad aj ine postupy.
17.07.2019 - 15:13:41
01
co ma znazornovat ten obrazok? ved tam je iba rozdiel vo velkosti kotuca, teda brzdnej dosadacej drahy, na mtb bajkoch mas ale platnicky stale rovnake
17.07.2019 - 19:02:28
01
Vazim si kazdy nazor. Ja mam za to, ze prinos 2 cm na zadnom kotuci je minimalny. Na obrazku su homologizovane rozmery predneho kotuca na strojocj,kde sa brzdi aj z 360 Km/h a vidis, ze niekomu vyhovuje aj mensi rozmer.
17.07.2019 - 20:43:30
00
no, vazeni, brzdy su na bajku aj motorke dve na to, aby sa pouzivali. Uz len zalezi na okamzitej situacii, ako ktoru brzdu pouzit. Chcel by som vidiet motorkara na dovolenke, s tromi kuframi, tankvakom a manzelkou za zadkom, ako by brzdil len prednou brzdou. Alebo cyklistu jazdiaceho dole kopcom po sotoline, pouzivat v zakrutach vo vyraznej miere prednu brzdu... Z vlastnej skusenosti, vymenu povodnych kotucov 180/160 za 203/180 je vyrazne citit, najmä na sile, ktoru treba pri brzdeni vyvinut na brzdove packy. Rovnako by som na Ebajky s 29" kolesami zakazal montovat 160 mm kotuce. Ale to sa snad ani nevyskytuje.
19.04.2020 - 16:53:37
01
keyboard_arrow_up