Ahojte.
Tak využijem toto staršie vlákno a rozšírim. Stalo sa presne to čo som nechcel, aj keď som to vlastne chcel. Zo srandy som kamošovi ponúkol svoj
bike a on sa chytil že by ho asi skúsil kúpiť. V konečnom dôsledku aj keď neviem či ho kúpi on, alebo ho dám na bazár, namotal som sa na kúpu nového. Aktuálne obrusujem NEURON 6,9/2017, upravený na bezduše a
brzdy prehodené na SLX.
Nakoľko som s CANYONom spokojný, geometria mi sedí chcem ostať verný značke. A pravda je že že výber už toho roku nie je bohvie čo, všade majú všetko predané. NEURONy budú expedovať cca o mesiac, včera mi to potvrdila ČR podpora.
No a moja dilema.
Zvažujem AL 6, AL 7, možno CF 8.
https://www.canyon.com/cs-sk/mountain-bikes/trail-bikes/neuron/neuron-al-6.0/2467.html?dwvar_2467_pv_rahmenfarbe=BU%2FBK&quantity=1#!accordions=1_0
https://www.canyon.com/cs-sk/neuron-al-7.0/50006082.html?uuid=c1c6dc68c11353a06970dcbde5#!accordions=1_0_0
https://www.canyon.com/cs-sk/mountain-bikes/trail-bikes/neuron/neuron-cf-8.0/2471.html?dwvar_2471_pv_rahmenfarbe=BK%2FGY#!accordions=1_0
AL 6 a 7 mi prídu podobné, v podstate až na pruženie a pohon.
- momentálne mám RockShox a nepostrehol som že by na moje jazdenie nepostačovali, nikdy som ale FOX neskúšal. Stojí táto zmena za to? Postrehnem pri svojom hobby jazdení malej fatry rozdiel?
- druhá vec, pohon. Som skôr fanúšik Shimana, viem si ho servisovať, nastavovať, .... Na tie sady SRAM som tu na fóre myslím našiel dosť rozporuplné skúsenosti. Odskúšané ale nemám. Keďže som naučený na 2x11, myslím že Shimano by mi viac sedelo aj rozsahom
kazety 10-51 + zvažujem 32 Z prevodník.
- v oboch verziách by som hneď od nova menil brzdy, aspoň za M6000 a IceTech platničky + prerábka na bezduše. Akurát pozerám, že skrz vnútorné vedenie bowdenov udem musiať
brzdu rozpájať a skladať? Je nejaká možnos ťahať
bowden aj vonkajškom ako na starých verziách?
Pri oboch AL verziách ma teda čaká ešte investícia cca 200-250 do zmeny komponentov. A preto mi napadla verzia či už by nestálo za to ísť do CF 8 a bez upgradu. Všimol som si tam lepšie kolesá, nižšiu váhu, lepšiu kazetu, lepšie brzdy (aj keď mi to nič nehovorí) ....
Zažívam si tým ale asi problém každého z nás, začínam sa dostávať slušne cez pôvodný cenový strop
Tak by som si rád vypočul nejaké názory čo by bolo nebolo a prečo lepšie horšie, ....
Som skôr hobby ako výkonový jazdec. Na FULL som prešiel pre komfort svojej prdele, nie že by som ho zásadne potreboval. Ročne dám 1500-2000km, najmä v domácom prostredí, okolie Raj. Teplíc. Taká najvýstižnejšia trasa, kto pozná lokalitu bude si vedieť predstaviť. Od kúpeľov hore kalváriou na zvážnicu/chodník, tou na spodnú vyhliadku nad kúpaliskom. Nazad na chodník a smer Poluvsie, dole do Poluvsia cez pár klopeniek (skoky obchádzam
). A potom asfaltkou do Medzihorskej doliny k horarni, dole trailom popri potoku (skoky obchadzam
). A zase starou asfaltkou do Kuneradu a lukami domov, popripade smerom Turie. Asi je z toho jasne, ze zrovna moc neskacem (na skokoch), uzivam si skor jazdu terenom ako taku. Co to najazdim aj po asfaltoch a lukach. Aj preto sa mi pozdava kombinacia 32
prevodnik a 51 - 10 kazeta.
vďaka