Brzdove dosticky boli vo vsetkych pripadoch rovnake?
15.09.2019 - 01:10:13
01
zaujimave info:
gewichte.mtb-news.de

este zaujimavejsie: i.imgur.com
i.imgur.com

Napr XT M785 vaha komplet 574g
BR-MT520 + MT501 komplet 608g
len 34g rozdiel, to je nic

a voci M8000 = 528g
80g co uz je celkom moc.

Ale kedvezmeme do uvahy ze rodiel medzi XT kotucom 180 a 203 je 30g na 2 kolesa je to 60g cize tam uz sotoji za zvzenie ci M8000 203mm, alebo MT520 a 180mm. S adaptermi to moze byt uz uplne za jedno. Ak vemzme do uvahy cenu, asi zaver jasny.

Lacnejsia brzda + lacnejsi kotuc vs drahsia brzda + drahsi kotuc a brzdna sila by mala byt porovnatelna.
15.09.2019 - 02:01:05
01
Bruco napísal:
Brzdove dosticky boli vo vsetkych pripadoch rovnake?


Ano, organicke shimano.
15.09.2019 - 09:32:27
02
teraz prechadzam z M7000 na MT520, hned ako nieco pojazdim dam vediet dojmy ;)
15.09.2019 - 10:38:05
01
Kruci samozrejme ze BL-MT501 su I-SPEC II a teraz mozem hlada radenie s I-SPEC II pre 10s co je zrejme len SL-M7000-10 alebo SL-M6000-IR
15.09.2019 - 12:35:50
00
Kenai napísal:
No aby som to zosumarizoval. Problem nie je velkost kotuca, ale brzdna sila, co je celkom vtipne, lebo stavat vidlu tak, ze brzdy nesmu brzdit prilis aby to vidla prezila je tragykomicke. Limitujucim faktorom pre spomalenie by mala byt prilnavost plasta nie kvalita brz, alebo dokonca vidlice. Podla mna chore a zavanajuce porusovanim zakladnych pravidiel bezpecnosti. Keby islo o auto, koto by si ho kupil keby napisali, ze brzdna sila je obmedzena aby to neodtrhlo napravu. I ked boh vie co tie inteligentne asistenty valstne riesia.


Neviem ake auto mas ty Kenai, ale pokial viem tak tiez si na auto nemozes namontovat hocjake brzdy, lebo auto na to nemusi byt stavane. Ak chces na aute vymenit brzdy za iny "nekompatibilny"/silnejsi typ, tak pokial viem musis prechadzat homologizaciou. Nie je na tom imo nic divne - auto, tak isto ako bicykel, ma byt schopne zabrzdit na nejakej brzdnej drahe pre zamyslany druh vyuzitia, vahy, .....

Mozes skusit kontaktovat vyrobcu, mozno ti povedia na ake brzdne momenty je stavana vidla. Iste su tam dost velke rezervy, a ako hovoris, dolezity je celkovy moment - brzdna sila vyvijana prasatom na kotuc, ani paka od kotuca same o sebe "neznamenaju nic", dolezity je ich sucin, teda: M=r x F ("x" je vektorovy sucin, pre potreby tuna je to obycajne nasobenie). Ako si tam prihodil, rozdiely medzi jednotlivymi brzdami mozu byt dvojnasobne (~55Nm vs 115Nm, coz je pri 180mm kotuci 305N vs 637N od prasata).
Teda, ano, malo by byt vpodstate jedno ci zmenis prasa alebo kotuc (jedine "riziko" ked tak vidim na uchyte prasata kde navarky/zavity mozno su ine pre vacsie rozmery kotucov? a teda, s adapterom na vacsi kotuc mozu/budu tieto navarky viac namahane, lebo adapter znova vytvara dalsiu paku). Problem je, ked zacnes kombinovat - zvacsenie/zmenu kotuca a zmenu prasata. Tam sa uz relativne zmeny zacinaju nasobit, cize, napr. pri 2x silnejsom prasati a o 12.8% vacsom kotuci (180->203) bude zmena 225.6% (cize "extra" 12.8%). A myslimze tomuto sa vyrobcovia snazia zabranit pre na to nedostatocne pevne vidly.
15.09.2019 - 12:37:06
01
stanos4 napísal:
Neviem ake auto mas ty Kenai, ale pokial viem tak tiez si na auto nemozes namontovat hocjake brzdy, lebo auto na to nemusi byt stavane. Ak chces na aute vymenit brzdy za iny "nekompatibilny"/silnejsi typ, tak pokial viem musis prechadzat homologizaciou. Nie je na tom imo nic divne - auto, tak isto ako bicykel, ma byt schopne zabrzdit na nejakej brzdnej drahe pre zamyslany druh vyuzitia, vahy, .....


U aut je to o inom na stastie. Nebudem tu rozvijat OT tak len v skratke.
Auta homologizacia = prevazne pre vseobecnu bezpecnost a plnenie kasy. Auto ma totiz kazdy aj ten co nevie ze brzda nieje pedal.
A ako si napisal silnejsie brzdy, kamarat mal na golfe freefloat metaliky, kotuce okolo 300mm (ledva vosli do 17 diskov) 6 peisty a lietali mu iskry do vyzky spetakov, ked brzdil tusim to bolo cele od Ferodo racing. Modulacia hroza, ale po zahriati to brzdilo neuveritelne. Namerali tomu mensiu brzdnu drahu zo 100km/h ako 911GT.
Samozrejme TK by nepresiel. Ale nie pre bezpecnost, proste nesplnal predpisy a dal tam ine ako vyrobca predpisal. Co je ale pre moj poust dolezite NEODTRHOL NAPRAVU, NEVYVAKLAL TLMICE ANI SA NEODTRHLI STRMENE. Limit brzdnej sili na aute nieje sila brzd, ale grip pneu. Auto co nedokaze zastavit kolesa v akejkolvek rychlosti neprejde TK.
Na motorkach za mojej ery okolo roku 2000, nebol limit na velkost kotuca ani pocet piestikov, ani nic podobne. Menilo sa bezne. Kazdy to robil pre vacsiu tepelnu odolnost na okruhu, kde nechcel znicit kotuce po 4 kolach. Zablokovat predne koleso zvladli aj najlacnejsie seriovky.

A na bicyklovych vidliciach vyrobca vlastne hovori, nedaj silnejsiu brzdu, lebo skor ako dokazes bloknut koleso (odtrhnut grip) odtrhnes strmen. Zakladna funkcia brzd, zastavit kolesa v kazdej situacii nie je splnena a ani nemoze byt, lebo pevnost ostatnych komponentrov je nedostatocna., To je podla mna chore.
Synonymum," brzdi opatrne, aby sa to pod tebou nerozpadlo"

S druhou castou suhlasim komplet.
15.09.2019 - 13:09:11
01
Prechod z 160mm na 180mm kotuc je vyrazny alebo minimalny?, v smere tom, ze mi zcerna pokazde 160mm kotuc ked idem dole kopcom z roboty na useku ktory je strasne rozbity, uzky, strmy a este aj auta tam chodia, takze to ubrzdujem na 20-30kmh. Je to low cost bike takze prve co ma napadlo vymenit kotuc, nejdem tam davat ziadne ice tech ani podobne veci.
16.09.2019 - 22:23:28
00
Co tam mas za kotuc, ak este nizsiu radu ako deore, tak prechod na 180mm SLX bude zasadny rozidel papierovo 120% Mne to urobilo obrovsky rodiel, na zcernanie kotucov mi MK nestacia to musim ist aspon >1000m nv a nesetrit brzdy. Ak tam uz teraz je deore 160mm alebo este vyzsia sada kotucov, tak potom sa icetech nevyhens. Pripadne metaliky platne, ale to poradia ostatni co maju skusenost ja jazdim zatial len organiky.
16.09.2019 - 22:33:07
00
Ak máš na 6 dier rak 180tky 66 asi nájdeš len ťažko niečo lepšie v takej cene.
16.09.2019 - 22:47:13
00
@kenai dakujem ale modelova rada ma nezaujima ani ice tech, ani to kde ty ne/spalis brzdy, iba priemer rotoru :) Osobne som este z 160 na 180mm neprechadzal, vzdy som mal bud 180 rovno na biku alebo teraz 203mm, preto sa pytam tuna co maju realnu skusenost. Toto je tazky stary bike a ako som pisal predtym, musim(chcem) asi na 1km strmom zjazde nonstop brzdit aby som neletel a dole uz brzdy "horia", predna nie, ta to este ako tak dava ale zadok je spekacik. (nikdy som takto brzdy nespalil ani na zjazdoch ktore mali 10x tolko vyskovych metrov, cize tym to nieje).

Dam tam ten 180mm, pomoze to aspon daco, ci to uplne odstani zapekanie, uvidim a pofererujem :)
16.09.2019 - 23:25:52
00
Trochu to urcite pomôže, ale keď budeš brzdiť v kuse tak upečies aj tie 🙂 vyskusaj k tomu ešte metalicke platničky, idealne s chladicom
17.09.2019 - 00:47:26
00
mne praveze zacal cernat kotuc s metalickymi platnami (BBB) - na organike vsetko ok.
17.09.2019 - 08:26:18
00
Tak metaliky nepomahaju odvodu tepla a brzda sa bude prehrievat rovnako,akurat pri prehriati nestrati az tak ucinok.
17.09.2019 - 08:28:04
02
Kaper presne tak som to aj myslel :) platničky s chladičom by pomohli, len tie nie sú lacné a ak to niekto chce dať na starší bike a nedať do toho moc, tak asi nie. Lebo platičky by stáli viac ako kotúče :) Pár stojí cca 20 €, kotúč RT66 180 mm 17 €. Ako najlacnejšie riešnie vidím tento kotúč s klasickými resin platničkami, tie stoja asi 6 €. Vydrží to trochu dlhšie a brzdiť bude lepšie ako na 160tke, no pri nesprávnom brzdení sa ti prehreje všetko, netreba od toho čakať zázrak :)
17.09.2019 - 08:45:20
00
keyboard_arrow_up