Neviem ake auto mas ty Kenai, ale pokial viem tak tiez si na auto nemozes namontovat hocjake brzdy, lebo auto na to nemusi byt stavane. Ak chces na aute vymenit brzdy za iny "nekompatibilny"/silnejsi typ, tak pokial viem musis prechadzat homologizaciou. Nie je na tom imo nic divne - auto, tak isto ako bicykel, ma byt schopne zabrzdit na nejakej brzdnej drahe pre zamyslany druh vyuzitia, vahy, .....
U aut je to o inom na stastie. Nebudem tu rozvijat OT tak len v skratke.
Auta homologizacia = prevazne pre vseobecnu bezpecnost a plnenie kasy. Auto ma totiz kazdy aj ten co nevie ze brzda nieje pedal.
A ako si napisal silnejsie brzdy, kamarat mal na golfe freefloat metaliky, kotuce okolo 300mm (ledva vosli do 17 diskov) 6 peisty a lietali mu iskry do vyzky spetakov, ked
brzdil tusim to bolo cele od Ferodo racing. Modulacia hroza, ale po zahriati to brzdilo neuveritelne. Namerali tomu mensiu brzdnu drahu zo 100km/h ako 911GT.
Samozrejme TK by nepresiel. Ale nie pre bezpecnost, proste nesplnal predpisy a dal tam ine ako vyrobca predpisal. Co je ale pre moj poust dolezite NEODTRHOL NAPRAVU, NEVYVAKLAL TLMICE ANI SA NEODTRHLI STRMENE.
Limit brzdnej sili na aute nieje sila brzd, ale grip pneu. Auto co nedokaze zastavit kolesa v akejkolvek rychlosti neprejde TK.
Na motorkach za mojej ery okolo roku 2000, nebol limit na velkost kotuca ani pocet piestikov, ani nic podobne. Menilo sa bezne. Kazdy to robil pre vacsiu tepelnu odolnost na okruhu, kde nechcel znicit kotuce po 4 kolach. Zablokovat predne
koleso zvladli aj najlacnejsie seriovky.
A na bicyklovych vidliciach vyrobca vlastne hovori, nedaj silnejsiu brzdu, lebo skor ako dokazes bloknut koleso (odtrhnut grip) odtrhnes strmen. Zakladna funkcia brzd, zastavit kolesa v kazdej situacii nie je splnena a ani nemoze byt, lebo pevnost ostatnych komponentrov je nedostatocna., To je podla mna chore. Synonymum," brzdi opatrne, aby sa to pod tebou nerozpadlo"
S druhou castou suhlasim komplet.