moj skromny nazor je taky, ze kazdy servis chcel len zarobit, lebo neverim tomu zeby skuseny mechanik len tak od brucha hadal, ze kde je problem a preto co sa da spravit doma na dvore do servisu nevozim
07.10.2019 - 15:13:58
00
Ja si menim oleje sam, V AT prevodovkach len oblbuju, ze to treba na pristroji s preplachom a ine blbosti. Bez otvorenia vane sa to poriadne urobit neda. Postup je taky, ze vylejes olej, potom nalejes novy a trochu auto prebehnes (treba preradit vsetky prevody vratane R) aby sa sa premiesal s olejom v hydromenici a tym ho preplachol. Potom sa znova vsetko vypusti, zhodi dole vana, filter sa bud meni alebo oplachne v technickom benzine, ocistia alebo vymenia magnety a da sa nove tesnenie. Doliat olej, prebehnut vsetky prevody a doplnit olej.Treba dat pozor, hladina oleja sa kontroluje pri nastartovanom motore. Je ale potrebne kupit plnicku oleja, rucna stoji cca 30,- EUR.
Pri pleplachu na pristroji ti nikto magnety necisti ani filter.
08.10.2019 - 09:28:18
02
Keby si vedel ako ten “stroj” funguje tak nepíšeš takéto - prepáč - hovadiny. Len človek, ktorý AT nerozumie to robí tak, že pustí automatickú výmenu a nič viac.... bohužiaľ je takých odborníkov čím ďalej tým viac....
08.10.2019 - 20:20:35
00
a aky je teda spravny postup?
08.10.2019 - 20:34:31
00
Napíšem to zjednodušene, nakoľko to býva proces na cca 3 hodiny v závislosti od auta.
Zariadením na výmenu oleja AT v prvom rade čístíš prevodovku pred samotnou výmenou a to spôsobom, že pridáš do systému (celého systému vrátane chladiaceho okruhu) detergent presne vypočítaný na množstvo oleja v prevodovke. Tým docieliš rozpustenie usadenín vrátane solenoidov. Tento proces pri naštartovanom motore a striedavom radení jednotlivých režimov trvá prinajmenšom hodinu no záleží od znečistenia. Nasleduje vypustenie oleja, demontáž olejovej vane, vyčistenie všetkého čo sa dá, ak to konštrukcia umožňuje demontujem aj mechatroniku a kontrolujem funkcie.
Po zložení a samozrejme použití nových dielov (filtre, magnety) napustím určité množstvo oleja a manuálnym režimom pri naštartovanom motore vpúšťame do prevodovky nový olej a prepadom vyteká ešte stále znečistený...
toto trvá pokiaľ nový olej a ten z prepadu nie je identický.
Stačí tak? Garantujem, že postup ktorý popisoval človek vyššie je len riedenie starého špinavého oleja.
08.10.2019 - 21:11:54
07
Vdaka za opis, staci. Sam s tym nijaku skusenost nemam, ale zaujala ma tema, a zvazoval som sa s kolegom na taku vymenu podujat. Logicky mi daval zmysel aj postup od Lubora, rad sa teda poucim.
08.10.2019 - 21:25:18
00
Poznam 3 ludi co si dali menit olej na pristroji a nikomu nemenili filter ani nedali dole vanu a necistili magnety. Postup sice moze byt lepsi ale to tak nerobia (aspon nie vsetci),Dvom tvrdili, ze to netreba a jednemu co ma rovnake auto ako ja povedali, ze ina moznost nieje lebo nevedia zohnat nove tesnenie pod vanu tak to nemozu otvorit.
Postup co som opisal nieje z mojej hlavy ale od mechanikov co robia auta ovela dlhsie ako bol spomenuty pristroj vymysleny. Jeden z nich robil 20 rokov mechanika v USA kde snad ani ine ako AT ani nemaju. Ano je pravda, ze takto sa to na 100% nepreplachne a preto na ich doporucenie menim olej po 50 tis. km co je vzdy lepsie ako v znackovom servise tvrdena dozivotna napln. Takto to mam vymene za hodinu s dvojnasobnou davkou oleja + cenu tesnenia a filtra.
09.10.2019 - 07:57:25
01
Chlapi,mám problém,čakáme dvojičky! Bude treba modernizovať vozový park. Som živnostník,asi mi príde najlepšie kúpiť nové auto,lebo veď odpočet DPH,náklady atď...

Mal som vyhliadnutú Octávku kombi,ale vraj sa x ludí s deťmi sťažuje,že ani tá Octávka Combi nie je dostatočne veľká ,lebo veď dvojkočík,kufre atď...

Pozerám po VW Touran, 1.5 TSI lebo jazdím dosť krátkych jázd a celkovo nenabehám viac ako cca 12 000 ročne.

Automat DSG7 je nutnosť,krajšia polovička na tom trvá. Jednak mám obavy s kazivosťou a servisom a financiami pri DSG7 /vlastne aj pri 1.5 TSI /, druhak mám obavy,ako si zvyknem na neustále presadanie medzi automatom a manuálom v iných autách.

Dá sa na to zvyknúť tak,že človek presadne a automaticky nezblbne,že ide vyšliapnuť spojku na automate? ide o to,že automat som nikdy nemal,vlastne ho ani nechcem. No a ako hovorím,budem jazdít aj MT aj AT.

Inak v tomto segmente MPV je to dosť bieda. Francuzi do toho montujú len naftu,rovnako už aj Ford, BMW je drahé,Toyota Verso sa síce ešte ako skladové dá dostať,ale je to proste už staré auto.rovnako ako C-Max a Opel Zafira . Fiat Doblo nechcem,rovnako ani Daciu.
09.10.2019 - 08:25:11
00
Nejaký Peugeot - Rifter, prip. 5008?
Ja skáčem zo svojho automatu (5008) do služobného manuálu (Golf) a občas sa pozabudnem, hlavne keď treba podradiť. Ale motor ma vždy upozorní ;) Inak s tým nemám problém, ešte sa mi nestalo aby som na AT omylom šliapol ľavou nohou tam kde netreba.
09.10.2019 - 08:32:12
01
Tiez som zivnostnik a kupoval som jazdenku 5 r. za polovicnu cenu, da sa odpisat DPH ale iba od predajcu co ju mal vedenu na firmu. Jazdenka je ale vhodna pre toho kto nejazdi vela km. Bezne presadam z AT do MT a nikdy som s tym nemal problem a nepoznam nikoho kto by mal, alebo mal ale sa s tym nepochvalil. Mojej zene sa raz stalo, ze na MT zastala na krizovatke a zabudla na spojku tak jej to zdochlo.
09.10.2019 - 08:36:25
00
lubor1 napísal:
Poznam 3 ludi co si dali menit olej na pristroji a nikomu nemenili filter ani nedali dole vanu a necistili magnety. Postup sice moze byt lepsi ale to tak nerobia (aspon nie vsetci),Dvom tvrdili, ze to netreba ...

A to je presne ten problém. Chytajú sa toho ľudia ktorí jediné čo môžu vymieňať sú žiarovky v zadných svetlách. A čo sa týka tesnení a podobných výhovoriek, originál sa dá kúpiť vždy, pokial auto nemá 30 rokov.
Netvrdím, že postup ktorý si uviedol je zlý, používa ho veľa mechanikov. Prečo to však neurobiť lepšie?
09.10.2019 - 08:38:13
02
Ako pise lubor1, DPH si uplatnis aj z jazdenky, ked je predajca platcom DPH. Tiez mam doma manual a v robote automat, vobec mi to nerobi problem, zvyknes si za par jazd.
09.10.2019 - 08:39:18
00
Skús pozrieť nejaký Ford S-MAX 2.0T s dvojspojkou cez mobile.de, pri niektorých je možnosť odpočtu DPH. Kufor to má dostatočný a je to široké, že aj s dvomi sedačkami vzadu sa tam ešte niekto zmestí, resp tri detské sedačky vedľa seba. Napríklad starší novší s odpočtom DPH ak máš väčší rozpočet tiež s odpočtom DPH
S automatom musíš iba zabudnúť, že máš ľavú nohu :D S Touranom si moc nepomôžeš, nie je vo vnútri o moc širší ako bežné auto.
09.10.2019 - 08:41:18
00
Francisek napísal:
Netvrdím, že postup ktorý si uviedol je zlý, používa ho veľa mechanikov. Prečo to však neurobiť lepšie?

Preto , ze pokial auto do servisu nedas nemas ako zistit ci vedia co robia. Mal som auto 3 x v znackovom servise a bola to hroza za priserne prachy. Teraz poznam par dobrych mechanikov ale problem je, ze maju tolko roboty a treba dlho cakat. Preto som si zacal drobne veci robit sam. Mam dielnu s slusnym vybavenim, tak preco to nevyuzit. Vdaka dobrym vztahom s spomenutymi mechanikmi mi ochotne poradia (pre istotu sa pytam vsetkych a kupodivu mi radia to iste) aj ked to mozno niesu najmodernejsie technologicke postupy, zato su overene praxou.
09.10.2019 - 08:49:39
00
Dík chalani,zvažujem všetky možnosti. Dám vedieť čo a ako:)
09.10.2019 - 08:50:26
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Nosiče na auto)
keyboard_arrow_up