Ano, logika je za tym zhruba taka, ze pri rovnakom tlaku maju oba
plaste rovnaku plochu deformacie (vyjadrene povedzme v cm2) v mieste dotyku plasta s povrchom. Rozdiel je ale v tom, ze sirsi
plast ma tvar tejto plochy sirsi, ale za to kratsi ako uzky plast - zjednodusene povedane, uzky plast ma viac "pretiahnuty" oval nez sirsi plast. A prave dlzka tejto kontaktnej plochy je rozhodujuca pre valivy odpor, pretoze cim je stopa dlhsia (mudro povedane dlzka tetivy kruznice), tym viac je akoby deformovana pomyselna kruznica (obvod plasta) a teda vyssi valivy odpor.
Na druhej strane sa da argumentovat tym, ze preco by som fukal rovnaky tlak na sirsom plasti.. v praxi by som fukol nizsi a konkretne ak by to bol taky tlak, aby komfort jazdy bol rovnaky ako na uzsom, tak valivy odpor vyjde rovnaky.