Internety tak vravia, ze maxxterra je +- ako addix soft, maxxgrip +- ultrasoft
10.12.2019 - 19:44:33
00
ahojte,poraďte ake sú dobré plášte do snehu 29 palcové na HT.
12.12.2019 - 21:08:55
00
akeho snehu? :-D vsetko co je dobre aj do blata. viac krat tu bol odporucany nobby nic
12.12.2019 - 21:13:38
01
Maxxis Forkaster
12.12.2019 - 21:41:16
01
Specialized Ground Control tiez napriklad.
13.12.2019 - 07:08:18
00
Caute, chcem sa spytat, co by ste radsej kupili na bike, ci 32mm plaste alebo 28mm plaste, ktore pojdu lepsie??? Teraz mam 32mm
15.12.2019 - 22:15:11
00
32mm budu pohodlnejsie a pri rovnakom tlaku mat aj nizsi valivy odpor, 28mm budu zas mat o nieco malo nizsi aero odpor.. ja by som siel do 32mm
15.12.2019 - 22:54:11
00
dik, tak asi zostanem pri 32mm
18.12.2019 - 16:31:50
00
sirsie plaste maju nizsi valivy odpor ako uzsie ? :O
18.12.2019 - 16:34:29
00
Ano, logika je za tym zhruba taka, ze pri rovnakom tlaku maju oba plaste rovnaku plochu deformacie (vyjadrene povedzme v cm2) v mieste dotyku plasta s povrchom. Rozdiel je ale v tom, ze sirsi plast ma tvar tejto plochy sirsi, ale za to kratsi ako uzky plast - zjednodusene povedane, uzky plast ma viac "pretiahnuty" oval nez sirsi plast. A prave dlzka tejto kontaktnej plochy je rozhodujuca pre valivy odpor, pretoze cim je stopa dlhsia (mudro povedane dlzka tetivy kruznice), tym viac je akoby deformovana pomyselna kruznica (obvod plasta) a teda vyssi valivy odpor.

Na druhej strane sa da argumentovat tym, ze preco by som fukal rovnaky tlak na sirsom plasti.. v praxi by som fukol nizsi a konkretne ak by to bol taky tlak, aby komfort jazdy bol rovnaky ako na uzsom, tak valivy odpor vyjde rovnaky.
18.12.2019 - 17:35:56
00
Tak som zas mudrejsi.Myslel som ze je to uplne naopak,hlavne preto, ze ziletky maju tie plaste uzke.Tam sa ta deformacia zrejme kompenzuje vysokym tlakom.
18.12.2019 - 18:17:52
00
Volakedy boli rychlejsie uzke, teraz su rychlejsie sirsie :) vies, nove vyskumy a hlavne zalezi na terene, podklade
18.12.2019 - 18:42:33
00
Na tvrdom podklade má výhodu užší, na mäkkšom zase širší...
18.12.2019 - 19:09:23
00
juju_pepe napísal:
Tak som zas mudrejsi.Myslel som ze je to uplne naopak,hlavne preto, ze ziletky maju tie plaste uzke.Tam sa ta deformacia zrejme kompenzuje vysokym tlakom.

Tak ono to ma samozrejme aj dalsi rozmer - uzky plast ma nizsi aerodynamicky odpor, potrebuje uzsi rafik (na ktorom vznika znacna cast celkoveho aero odporu), uzsiu vidlicu, ktora opat ma nizsi odpor, je lahsia, atd.. a ako vieme, aero odpor ma od cca 20-25 kmh dominujuci vplyv nad valivym odporom. Tiez netreba zabudat na vahu takych uzkych plastov..
18.12.2019 - 19:15:45
01
áno,širší plášť môže mať menší valivý odpor ako úzky,ak sú splnené isté podmienky-jazda v rozbitom teréne na nízkom tlaku,bezduší,na širších ráfikoch-samozrejme na hladkých zvážniciach bude lepší úzky plášť na vyššom tlaku,ale aj ten bude výhodnejšie jazdiť bezduší ako z dušami
18.12.2019 - 19:59:03
00
keyboard_arrow_up