Kategórie
Bike-techZatiaľ mám vyhliadnutý tento: http://eshop.merida.sk/cyclocross-300-cierna-metaliza-modry-_d24352.html#prettyPhoto
Novinka -17% Pinarello Grevil F7 Rival AXS 28 bicykel, radiant aura, redakčný bicykel
5 899 €
-17%
MOC 7 099 €
-21% Rock Machine Gravelride 500 28 bicykel, mint/čierna/strieborná
1 179 €
-21%
MOC 1 489 €
-10% Panaracer GravelKing Slick 700x40C plášť, TLR, kevlar, ružová/čierna
53,99 €
-10%
MOC 59,99 €
Akcia -27% Pirelli Cinturato™ GRAVEL RC 700x40C SpeedGRIP TechWALL plášť, TLR, kevlar
50,99 €
-27%
MOC 78,99 €
Akcia -25% Pirelli Cinturato™ Cross M 700x33C plášť, TLR, kevlar
47,99 €
-25%
MOC 71,99 €
Akcia -16% Pirelli Cinturato™ Gravel S 700x45C TechWALL SpeedGRIP plášť, TLR, kevlar, classic
51,99 €
-16%
MOC 78,99 €
savings Schwalbe X-ONE Allround 700x33C Performance R-Guard plášť, TLE, kevlar, skinwall
28,99 €
savings
MOC 49,99 €
-19% Pirelli Cinturato™ Gravel H 700x45C plášť, TLR, kevlar, classic
50,99 €
-19%
MOC 78,99 €
Výpredaj -26% Pirelli Cinturato™ Gravel S 27.5x2.0" TechWALL SpeedGRIP plášť, TLR, kevlar classic
47,99 €
-26%
MOC 71,99 €
-14% Pirelli Cinturato™ GRAVEL RC-X 700x40C TechWALL X SpeedGRIP plášť, TLR, kevlar
56,99 €
-14%
MOC 81,99 €
-21% Panaracer Gravelking Slick R 700x35C plášť, TLR, kevlar, hnedá/čierna
53,99 €
-21%
MOC 74,99 €
Akcia -18% Pirelli Cinturato™ Gravel S 700x40C TechWALL SpeedGRIP plášť, TLR, kevlar
50,99 €
-18%
MOC 78,99 €
-29% Maxxis Velocita AR 700x40C EXO plášť, TR, kevlar, tanwall
39,90 €
-29%
MOC 55,99 €
savings Maxxis Ravager 700x45C Silkshield plášť, TR, kevlar
34,90 €
savings
MOC 55,99 €
ak by si chcel minuloročný model Koyuk 1.0 ten modro-žltý 560 mm som videl visieť na predajni v Trnave, za pekných 820€ máš pevné osky, síce mechanické kotúčovky, ale to je do budúcna riešiteľné, jedine by som na začiatok vymenil tie cestné kľuky 50/34 za nejaké tie gravelové 46/30
Predný náboj SHIMANO HB-TX505, 32H, CENTER LOCK, QR Type
Zadný náboj SHIMANO FH-TX505-8, 32H, CENTER LOCK, M10x135mm, QR Type
ak tomu dobre rozumiem tak sú to pevné osky, ale nie na imbusový šrob, ale na QR páčku, ale mali by to byť pevné osky? či je to klasický rýchloupinák...
Shimano CN-HG95 reťaz, 10-rýchl., 116 článkov
34,99 €
MOC 40,99 €savings Shimano Ultegra CN-6701 reťaz, 10-rýchlostná
od 22,99 € savings
MOC 41,99 €GRX je práve presne pre Gravel prispôsobená sada... hydraulické brzdy, 1x11 alebo 2x10, 2x11 sady nie je to na "závodné" účely aby bola kazeta odstupňovaná ako na 105 kde idú prevody 11,12,13,14,15,17,... ale kompatibilné sú, takže ak ti nevyhovuje základná GRX kazeta, tak si tam môžeš dať cestnú 105 tuším 11-34
takisto plášte... 28-32 je skôr na cestu... gravely mávajú zvyčajne 35-37 plášte, nad 40 už menej
takže nerozumiem tomu, načo naňho dávať tenké gumy a ťažké prevody... to je potom rozumnejšie kúpiť plnokrvný cesťák..
Moja skusenost s Kellys Soot 50 cca 950km(50/36x11/34) CHPCH, Kralovka, Cierny vah, absolutne no problem, vsetko ostatne menej narocne s prstom v nose. A plati to iste ako na full-e, co nevyusalapem, tak potlacim, nikto ma za to neodstreli/ruku nohu neodsekne...
Ďalej nerozumiem tým argumentom - vsak ja vyleziem aj Lomnický štít, takže všetci čo máte 46/30 ste sračky, ktoré nevládzu bicyklovať.
No a nakoniec nerozumiem tomu, že niekto tu kritizuje, že v tom jazdí v teréne, a že tam sa jazdí už na horaku. No a čo, tak budem na tom robiť aj downhill...
A ešte jedna vec podľa mňa šport by mal spájať nie rozdeľovať!
Pretoze niekto sa o cx ci gravel biky zaujima a metody ako z gravelov spravit plnohodnotne MTB len zahlcuju tento segment bordelom
Na druhej strane gravel nie je cx. Čiže nejaká oficiálna uci kategória. Takže tu by som nevidel problém ako si ho ľudia upravia...
A ešte jedna vec podľa mňa šport by mal spájať nie rozdeľovať!
... ak takto uvažuješ , chod rovno do 46/30 . Mám 46/34 a určite vymením za 46/30 , vzadu mám 11/32 Sram Red kvoli váhe a odstupňovaniu a nebudem ho meniť .
každý sme iný, vek, váha, výkonnosť, atď ale:
cestné prevody a tenké plášte na graveli, kontra 2" XC gumy, tak sa teda pozrieme na rýchlostné pomery pri max prevode...
pri kadencii 80 to máme 4800 ot./hod (taká stredná kadencia, by som povedal...)
max. prevodový pomer, cestné kľuky 50/34 = 50/11 = 4,5454
max. prevodový pomer, gravel kľuky 46/11 = 4,0909
cyklo gumy 700*28 obvod = 2150 mm x 4800 x 4,5454 = 46,9 km/h
cyklo gumy 700*28 obvod = 2150 mm x 4800 x 4,0909 = 42,2 km/h
gravel gumy 700*37 obvod = 2205 mm x 4800 x 4,5454 = 48,1 km/h
gravel gumy 700*37 obvod = 2205 mm x 4800 x4,0909 = 43,3 km/h
XC gumy 700x45 obvod = 2250 mm x4800 x4,5454 = 49 km/h
XC gumy 700x45 obvod = 2250 mm x4800 x4,0909 = 44,2 km/h
z uvedeného vyplýva jediné... že áno logicky 50/46 zubov je cca tých 8% rozdiel... zasa nárastom obvodu gumy sa nám to eliminuje o 2,5% alebo 5%
prostá otázka pri pohľade na tieto čísla, dosahuje niekto z nás vôbec aspoň približné priemerné rýchlosti ??? (každý si odpovie sám za seba
takže riešiť cestné placky na "hobby" gravele, je tak trošku mimo misu si myslím... toť vsjo asi... aj pri pomalej kadencii 60 za minutku a maximálnom prevode pôjde gravel na 46 zuboch a 11 kazete priemernou rýchlosťou 33 km/h
aj jednoplacka 40 zubová na 11 kazete pôjde cca 38 km/h pri 80 kadencii, gravel je skôr o minimálnom prevode, ktorý by sa mal zhruba pohybovať niekde na úrovni 0,85 ak s tým chceme trošku liezť niekam do terénu a kopcov... kto rieši len asfaltky, tak aj okolo 1,0 bude stačiť, proste každý si nájde čo mu vyhovuje, v akom teréne a prostredí jazdí, ako sa fyzicky cíti a pohoda klídek tabáček... slunce v duši a vítr ve vlasech