Caute, mna by celkom zaujimalo, ci je tu niekto taky, kto nosi aspon nejaku odlahcenejsiu a viac odvetranu verziu integralnej prilby aj na beznejsie jazdenie po lese, lukach a podobne. Napr. ako spomenul bobcakj, tak Giro Switchblade na to moze byt idealna. Sam az tak velmi neriskujem, no niekedy nepadnem skor vdaka stastiu nez schopnostiam a stale mam dojem, ze pri pade je prilba iba na vrchu hlavy dost malo. No s full-face by som si pripadal asi blbo. Je tu niekto taky, kto na to kasle a chodi ako downhiller vsade?
A bladerunner-ovi prajem skore uzdravenie. Ten rontgen vyzera dost neprijemne...
ace_9 taku prilbu by som neodporucal, aj ked das dole nahubok tak je teplo, na enduro vydrzis na bezne jazdenie ale staci klasika, ked chces ochranu tak pozeraj take co idu vzadu nizko napr. Giro Montaro a vela dalsich od inych vyrobcov...
A takisto bladerunner-ovi skore uzdravenie.
... Pri sportovej cyklistike o nenoseni prilby naozaj nemoze byt rec, tam jednoducho zachranuje zivoty a ktokolvek jazdi bez nej zbytocne riskuje...
Dik za doplnenie. Aj pri "sportovej" cyklistike by som este doplnil vynimku pre hill climb preteky, kde je kazdy gram dobry
Tiez by bolo dobre delit cyklistiku skor podla charakteru na dopravnu a rekreacnu, so sportovou sa stretavam skor pri uzatvarani ciest a docasnych zmenach znacenia. Dopravny charakter sa da jednoducho urcit tym, ze cesta ma ciel, napr. prácu, skolu. Pri rekreacnej je cielom cesta, sportovu neviem presne charakterizovat. Sme uz moc mimo temu? vlastoch skus prosim uviest v com su moje "predpoklady" nespravne. A kym odpovies, tak si prosim pozri co je v dopravnom inzinierstve modal split, cesta a hybnost.
cervo april 2017, stret v pomerne malej rychlosti s autom ktore nedalo prednost, po nehode som skumal aj veci a helm mala preliaceninu od narazu. Nemat helmu tak tu nepisem. Kamos v CRO to iste, auto z vedlajsej nedalo prednost, prilba na kasu na niekolko kusov, chalan este jazdil ten tyzden, nemat ju tak mu chodim zalievat fialky vies kam. V meste je to podla mna dolezitejsie ako mimo mesta. Hlavne u nas kde cyklo infrastruktura je robena stylom "namalujem bicykel na zem a hura mozem si vypytat milion za novy cyklochodnik"
V anglicku maju vela svojich "lane". Niekolko rokov som chodil petrzalka - raca po hlavnej racianskej v rannej spicke (neviem ci poznas) a ked to skusili taki ti vikendovi cyklisti so mnou povedali ze uz nikdy nepojdu, ze sa boja o zivot.
Tu treba zacat vyucovat polovodicov a zvysit statut cyklistu aby ho nemohli auta ohrozit a podla mna aj obmedzit + vysoke sankcie a vela kontrolovat. Potom mozno bude dobre ale toto v tejto krajine nehrozi.
bobcakj, s tym chladenim je to teda blbe... To by mi veru vadilo. Nedavno som objednaval novu prilbu a dbal som veru na ten zatylok (Bell Sixer nakoniec). No raz som videl viacere typy zraneni (sanka, zuby...) u niektorych cyklistov (aj cestnych) a musim povedat, ze som velmi zvazoval aj nejaku celotvarovu. Ale je to asi ako hovoris. V lete by to bolo na odpadnutie z prehriatia...
Zigo ved prilba v meste dnes NIE JE povinna ... mas pocit ze sa to v mestach hemzi cyklistami ? ako to ze podiel cyklodopravy je nulovy ?
tvoj predpoklad ze prikaz nosit prilibu sposobi nezaujem o cyklopresuny v ramci mesta je preto usmevny, tie % so splietas tiež ... nezaujem o cyklopresuny v ramci mesta je sposobuju uplne ine faktory ako nejaka prilba ...
scarinko dole pojdem samozrejme podla pokynov organizatorov, kedze to byvaju organizovane preteky.
Ten stret co spominas bol s autom. Kedy vodic namiesto auta bol na bicykli? Motoristi, ktori aspon raz za cas nesadnu na bicykel nemaju casto predstavu ako rychlo sa cyklista dokaze pohybovat, ako ho predchadzat atd. Treba ich posadit na bicykel a preto im klast co najmenej prekazok a naopak motoristov regulovat tak aby klesala atraktivita individualneho motorizmu.
Cyklochodnik neexistuje, takze nemoze stat milion. vlastoch ja viem, ze nie je povinna (vdaka za to cyklokoalicii a dalsim aktivistom), preto stale nechapem preco chcete aby bola.
V niektorych nasich mestach je slusny podiel ciest na bicykli. V ZA je to okolo 6%, PN, TT, NM je to urcite viac. IAD ma v ZA okolo 30%, VOD o cosi viac. Tvoje predpoklady su nespravne.
Podla snad vsetkych prieskumov je zakladnym problemom preco necyklisti odmietaju bicyklovat pocit nebezpecia, vacsinou cez 50% respondentov. Suvisi to aj s chybajucou infrastrukturou. Prilba je ale ochranny prvok a je na mieste si mysliet, ze ma chranit proti nebezpecenstvu. Zakladnym odporucanim pre vsetk procyklisticke kampane je nezobrazovat v nich cyklistov v prilbach ale radsej pekne popularne baby.
Aj mne prilba zachránila život.Nedal som v križovatke prednosť a trafilo ma auto.Prilba(Abus)na sračky,na hlave+pravej sluche 23 stehov+4stehy-roztrhané pravé viečko.Takže som tu a stále jazdím.Ale už o dosť opatrnejšie.Menej kamikadze?.Bladerunner skoré uzdravenie?
divim sa tejto diskusii o prilbe - som myslel ze kazdemu co sa cyklistike ako tak venuje je to uplne jasne. popravde ani ju nevnimam a bez nej sa citim divne.
no rozprava o potrebe nosit ten kus polystyrenu na hlave zacne byt znova aktualna - s pribudanim e-"bikerov" v lesoch a roznych zaciatocnikov ktorych vyprodukovala korona - totizto cim dalej tym viac stretam cyklistov bez prilby na miestach kde by som bez nej radsej zosadol a siel peso. uz som par krat upozornil ze by bolo vhodne ju mat - odpoved bola nabuduce, tak som dodal - aby bolo vobec nejake nabuduce.
ja som teda zatial nastastie rozbil len jednu za mojich cca 20 rokov aktivneho jazdenia - a to bolo na hladkom chodniku v 19km/h rychlosti - vychadzkovym tempom - na mieste kde sa nic nemohlo stat - uz som mohol mat celo na dva kusy. odvedy si ju davam na kokos aj ked idem na vecerny vyklus v civile.
Gusto0 diskutujeme o povinnosti nosit prilbu, resp. tom ako by ju niektori foristi radi prikazovali. Osobne mam/nosim 5 prilieb, odjazdenych tiez 20 rokov ale nemam potrebu ostatnym cyklistom prikazovat aby nosili cokolvek na hlave. Samozrejme mam rad ked cyklisti vyzeraju ako cyklisti a aj momentalna moda rusko a hola hlava ma trosku vyrusuje. Skor ale mavam potrebu vychovavat motoristov ako odhovarat ludi od bicyklovania.
Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný alebo ofenzívny, a preto sa nezobrazuje visibility
No vidis, a ja by som taku potrebu mal ... lebo liecenie si hlupak bez prilby neplati sam, ale mu ho platim ja z mojich dani ... a ked stat nieco plati, ma pravo stanovit podmienky na minimalizaciu rizika platenia
Všetkým ďakujem za priania. Budem sa snažiť z toho čo najrýchlejšie vylízať. Krk, hlava a ľ. plece stále poriadne bolia, hlavne o ten krk a hlavu sa trocha bojím /aj keď vstupné CT bolo OK/, ako sa to bude vyvíjať. Ináč v pohode, mobilný som, dal som dnes krátku prechádzku.
K prilbám- hlave, keď drbne o obrubník, dlažbu, asfalt..., je jedno, či si športový cyklista alebo ideš do práce, na pivo....Jasne rýchlosť môže byť iná...
Ale poviem príklad z nedávnej minulosti z môjho mesta - prakticky centrum mesta, asi už parkovisko /pozdĺžne parkovanie/ starší pán /s pridruženými ochoreniami/ ide na bicykli, určite pomaly /to je presne príklad, čo tu niektorí naznačujú, že prilby nie sú až tak potrebné/, pred ním zastaví auto, vodič urobí chybu, nepozrie do späťáka, otvorí dvere, náraz cyklistu do dverí, pád na hlavu, vnútrolebečné poranenie, o niekoľko dní smrť. Jasná chyba vodiča a určite aj neopatrnosť cyklistu. Keby mal prilbu, s veľkou pravdepodobnosťou by asi žil, dokonca by to bol možno taký banálny úraz, že by sa otrepal od prachu, trochu si ponadávali a možno by odišiel na bicykli....
Takže za mňa prilbu stále....
Doma s pubertiakom bojujem.... je to ťažké niekedy....
No vidis, a ja by som taku potrebu mal ... lebo liecenie si hlupak bez prilby neplati sam, ale mu ho platim ja z mojich dani ... a ked stat nieco plati, ma pravo stanovit podmienky na minimalizaciu rizika platenia
Nemam ani potrebu nazvat hlupakom cyklistu, ktory nezodpoveda mojim subjektivnym predstavam. Zo svojich dani platis aj nasledky nehod zavinenych vodicmi motorovych vozidiel. Tí zavinia na Slovensko cca 25krát viac nehod ako cyklisti (prikladam kolacik), o nasledkoch dufam nemusim pisat. A to sme zatial nespomenuli nepriame naklady negativnych vplyvov IAD. Preco teda nechces aby nosili prilby vodici aut?
bladerunner ak myslime tu istu nehodu, tak podla toho, co som cital islo o dooring a teda chybu vodica motoroveho vozidla. Nehodu zrejme zavinil motorista, ak by bol na bicykli, tak by nemal ake dvere otvarat a k nehode by nedoslo. Kampan na dutch reach som na rozdiel od hovadin o prilbach od BECEPu na Slovensku nevidel.
Zigo skús štrosku prehodiť výhybku . Stále riešiš menej automobilov a viac cyklistov . A dávaš do priamej úmery pokles vážnych úrazov . Tu sa bavíme ale o primárnej ochrane cyklistu nosením prilby . Ľahšie je znížiť riziko ťažkých úrazov príkazom nosienia helmy, ako budovanie nových cyklopruhov, chodníkov , infraštruktúry .
Ľahšie je znížiť riziko ťažkých úrazov príkazom nosienia helmy, ako budovanie nových cyklopruhov, chodníkov , infraštruktúry .
Nie, nie je. Mas nejaky relevantny vyskum pre potvrdenie tohto tvrdenia? Prikaz tu uz bol a zo statistik nevidim, ze by po jeho zavedeni kleslol pocet nehod cyklistov a ich nasledkov. Myslim, ze nejaky pokles bol len v Australii a tam prave je aj nizsi podiel cyklistov. V Spanielsku studia pozitivny vplyv prilieb nepreukazala, dalsie som zhrnul tu a zaujimave cisla najdes aj v jednej prednaske z poslednej cyklokonferencie.
Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný alebo ofenzívny, a preto sa nezobrazuje visibility
Jednoduche riesenie, uraz hlavy cyklistu ktory nema prilbu bude plne hradeny na jeho naklady resp v pripade preukazania viny napr vodicovi bude cast nakladov prenasana na cyklistu bez prilby. Ked pride cyklistovi faktura z nemocnice na par tisic tak on zacne tu prilbu nosit. A nie zigo, ludia nezacnu jazdit autom ak im prikazes prilby.
Zigo skús štrosku prehodiť výhybku . Stále riešiš menej automobilov a viac cyklistov . A dávaš do priamej úmery pokles vážnych úrazov . Tu sa bavíme ale o primárnej ochrane cyklistu nosením prilby . Ľahšie je znížiť riziko ťažkých úrazov príkazom nosienia helmy, ako budovanie nových cyklopruhov, chodníkov , infraštruktúry .
Pravda aj nepravda. Menšie (zákonné) nároky na cyklistu by mohli ústiť do väčšej miery užívania bicyklov ako prostriedok dopravy. (nielen) Obyčajní ľudia a iné nezávislé aj závislé osobnosti radšej nasadnú a otočia kľúčom ako by išli kdesi zbytočne na bicykli. Poznám ľudí, ktorí radšej idú 6km autom ako 500m na bicykli (alebo pešo).
Možno ak by sa veľmi znížili nároky na cyklistu (alebo úplne odstránili) by viac ľudí užívalo bajky a menej áut by bolo. Tým pádom by sa niektorí ľudia možno vykašľali na autá (Lebo dávať pozor na veľa cyklistov), iní by si už aj trúfli ísť na bicykli na cestu (lebo menej áut)
Kapituloval som 😎... závery cyklokonferencie . A ja ti ponúkam reálne skúsenosti z operačnej sály a ARO oddelenia . Helma vs holá hlava . Nic iné neriešim . Holu podstatu , nie urbanizačne problémy cyklistu v podmienkach hustej automobilovej dopravy .
Ramon1: kolko tych hlav bolo poranenych v dosledku cyklo dopravy, nie sportoveho vyzitia /tam o tom nikto nedebatuje - a /tam je toho viac, nielen prilba a hlavne aka/. Zaujima ma hola podstata cisel.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
A bladerunner-ovi prajem skore uzdravenie. Ten rontgen vyzera dost neprijemne...
A takisto bladerunner-ovi skore uzdravenie.
Dik za doplnenie. Aj pri "sportovej" cyklistike by som este doplnil vynimku pre hill climb preteky, kde je kazdy gram dobry
Tiez by bolo dobre delit cyklistiku skor podla charakteru na dopravnu a rekreacnu, so sportovou sa stretavam skor pri uzatvarani ciest a docasnych zmenach znacenia. Dopravny charakter sa da jednoducho urcit tym, ze cesta ma ciel, napr. prácu, skolu. Pri rekreacnej je cielom cesta, sportovu neviem presne charakterizovat. Sme uz moc mimo temu?
vlastoch skus prosim uviest v com su moje "predpoklady" nespravne. A kym odpovies, tak si prosim pozri co je v dopravnom inzinierstve modal split, cesta a hybnost.
V anglicku maju vela svojich "lane". Niekolko rokov som chodil petrzalka - raca po hlavnej racianskej v rannej spicke (neviem ci poznas) a ked to skusili taki ti vikendovi cyklisti so mnou povedali ze uz nikdy nepojdu, ze sa boja o zivot.
Tu treba zacat vyucovat polovodicov a zvysit statut cyklistu aby ho nemohli auta ohrozit a podla mna aj obmedzit + vysoke sankcie a vela kontrolovat. Potom mozno bude dobre ale toto v tejto krajine nehrozi.
tvoj predpoklad ze prikaz nosit prilibu sposobi nezaujem o cyklopresuny v ramci mesta je preto usmevny, tie % so splietas tiež ... nezaujem o cyklopresuny v ramci mesta je sposobuju uplne ine faktory ako nejaka prilba ...
Ten stret co spominas bol s autom. Kedy vodic namiesto auta bol na bicykli? Motoristi, ktori aspon raz za cas nesadnu na bicykel nemaju casto predstavu ako rychlo sa cyklista dokaze pohybovat, ako ho predchadzat atd. Treba ich posadit na bicykel a preto im klast co najmenej prekazok a naopak motoristov regulovat tak aby klesala atraktivita individualneho motorizmu.
Cyklochodnik neexistuje, takze nemoze stat milion.
vlastoch ja viem, ze nie je povinna (vdaka za to cyklokoalicii a dalsim aktivistom), preto stale nechapem preco chcete aby bola.
V niektorych nasich mestach je slusny podiel ciest na bicykli. V ZA je to okolo 6%, PN, TT, NM je to urcite viac. IAD ma v ZA okolo 30%, VOD o cosi viac. Tvoje predpoklady su nespravne.
Podla snad vsetkych prieskumov je zakladnym problemom preco necyklisti odmietaju bicyklovat pocit nebezpecia, vacsinou cez 50% respondentov. Suvisi to aj s chybajucou infrastrukturou. Prilba je ale ochranny prvok a je na mieste si mysliet, ze ma chranit proti nebezpecenstvu. Zakladnym odporucanim pre vsetk procyklisticke kampane je nezobrazovat v nich cyklistov v prilbach ale radsej pekne popularne baby.
no rozprava o potrebe nosit ten kus polystyrenu na hlave zacne byt znova aktualna - s pribudanim e-"bikerov" v lesoch a roznych zaciatocnikov ktorych vyprodukovala korona - totizto cim dalej tym viac stretam cyklistov bez prilby na miestach kde by som bez nej radsej zosadol a siel peso. uz som par krat upozornil ze by bolo vhodne ju mat - odpoved bola nabuduce, tak som dodal - aby bolo vobec nejake nabuduce.
ja som teda zatial nastastie rozbil len jednu za mojich cca 20 rokov aktivneho jazdenia - a to bolo na hladkom chodniku v 19km/h rychlosti - vychadzkovym tempom - na mieste kde sa nic nemohlo stat - uz som mohol mat celo na dva kusy. odvedy si ju davam na kokos aj ked idem na vecerny vyklus v civile.
K prilbám- hlave, keď drbne o obrubník, dlažbu, asfalt..., je jedno, či si športový cyklista alebo ideš do práce, na pivo....Jasne rýchlosť môže byť iná...
Ale poviem príklad z nedávnej minulosti z môjho mesta - prakticky centrum mesta, asi už parkovisko /pozdĺžne parkovanie/ starší pán /s pridruženými ochoreniami/ ide na bicykli, určite pomaly /to je presne príklad, čo tu niektorí naznačujú, že prilby nie sú až tak potrebné/, pred ním zastaví auto, vodič urobí chybu, nepozrie do späťáka, otvorí dvere, náraz cyklistu do dverí, pád na hlavu, vnútrolebečné poranenie, o niekoľko dní smrť. Jasná chyba vodiča a určite aj neopatrnosť cyklistu. Keby mal prilbu, s veľkou pravdepodobnosťou by asi žil, dokonca by to bol možno taký banálny úraz, že by sa otrepal od prachu, trochu si ponadávali a možno by odišiel na bicykli....
Takže za mňa prilbu stále....
Doma s pubertiakom bojujem.... je to ťažké niekedy....
Nemam ani potrebu nazvat hlupakom cyklistu, ktory nezodpoveda mojim subjektivnym predstavam. Zo svojich dani platis aj nasledky nehod zavinenych vodicmi motorovych vozidiel. Tí zavinia na Slovensko cca 25krát viac nehod ako cyklisti (prikladam kolacik), o nasledkoch dufam nemusim pisat. A to sme zatial nespomenuli nepriame naklady negativnych vplyvov IAD. Preco teda nechces aby nosili prilby vodici aut?
bladerunner ak myslime tu istu nehodu, tak podla toho, co som cital islo o dooring a teda chybu vodica motoroveho vozidla. Nehodu zrejme zavinil motorista, ak by bol na bicykli, tak by nemal ake dvere otvarat a k nehode by nedoslo. Kampan na dutch reach som na rozdiel od hovadin o prilbach od BECEPu na Slovensku nevidel.
Nie, nie je. Mas nejaky relevantny vyskum pre potvrdenie tohto tvrdenia? Prikaz tu uz bol a zo statistik nevidim, ze by po jeho zavedeni kleslol pocet nehod cyklistov a ich nasledkov. Myslim, ze nejaky pokles bol len v Australii a tam prave je aj nizsi podiel cyklistov. V Spanielsku studia pozitivny vplyv prilieb nepreukazala, dalsie som zhrnul tu a zaujimave cisla najdes aj v jednej prednaske z poslednej cyklokonferencie.
Pravda aj nepravda. Menšie (zákonné) nároky na cyklistu by mohli ústiť do väčšej miery užívania bicyklov ako prostriedok dopravy. (nielen) Obyčajní ľudia a iné nezávislé aj závislé osobnosti radšej nasadnú a otočia kľúčom ako by išli kdesi zbytočne na bicykli. Poznám ľudí, ktorí radšej idú 6km autom ako 500m na bicykli (alebo pešo).
Možno ak by sa veľmi znížili nároky na cyklistu (alebo úplne odstránili) by viac ľudí užívalo bajky a menej áut by bolo. Tým pádom by sa niektorí ľudia možno vykašľali na autá (Lebo dávať pozor na veľa cyklistov), iní by si už aj trúfli ísť na bicykli na cestu (lebo menej áut)