Ja ale neriešim používanie/nepoužívanie heliem.
Ja vravím, že je OK (a mne celkom jedno) či je prilba povinná alebo nepovinná. Takmer v celej EÚ je nepovinná (výnimka je tuším len RO a BG). Ale vôbec by som sa nečudoval, keby si to poisťovňe dali do výluk.
Len problem poistovni byva ten, ze ty si zlomis ruku a oni povedia, nemal si prilbu, tak sorry. Presne takto je to s alkoholom. Nemusis mat absolutne ziadnu vinu, ale ked nafukas, koniec. No a potom je tu otazka prilby ako takej .. napr. bezne prilby zle alebo vobec nechrania tu najcitlivejsiu cast hlavy vobec. A to je slucha. Naraz do obrubnika v tejto rychlosti zabije. Inde to clovek casto prezije, akurat bude krvacat jak prasa. Nestaci mat prilbu. Je nutne mat spravnu prilbu, spravne upevnenu, atd.
Zas koľko pádov na bicykli sa eviduje? Ja som ich mal už x a evidovalo sa 2x (akože som bol v nemocnici). Vtedy ale bola ešte trochu iná doba a prilba bola iba pre tých, čo sa boja bicyklovať ???. Navyše drahá zbytočnosť ??
Tak prilba nech je hocijaká, aspoň je to aká taká ochrana a o milión lepšia ochrana ako "nič. Na druhej strane osobne by som bral vodičák a konfiškoval auto pri kolízii s cyklistom bez ohľadu na okolnosti. A potom až odvolania a námietky a prešetrovanie.
Kapituloval som ?... závery cyklokonferencie . A ja ti ponúkam reálne skúsenosti z operačnej sály a ARO oddelenia . Helma vs holá hlava . Nic iné neriešim . Holu podstatu , nie urbanizačne problémy cyklistu v podmienkach hustej automobilovej dopravy .
Takze tvoje "realne" skusenosti s osetrovanim malej vzorky cyklistov, ktori mozno ani neboli ucastnikmi dopr. nehod su relevantnejsie ako celoslovenske statistiky nehodovosti a vysledky zahranicnych (Slovenske zdravotne skoly ani ministerstvo sa o nehodovost a jej nasledky nezaujimaju) vyskumov?
Ked to chces cele vztiahnut iba na seba, tak kolko poraneni hlavy si osetroval cyklistom a kolko vodicom motorovych vozidiel? Nebali by prilbu nosit skor vodici aut ako cyklisti?
@scarinko ak preukazes, ze nosenie prilby ma pozitivne dopady na nehodovost a zavedie sa povinnost pre vsetkych ucastnikov cestnej premavky, tak som za. Ja budem prilbu nosit tak ako doteraz.
@bobcakj ak su podla teba data a statistiky o doprave zbytocne, tak skus niekedy vyratat signalny plan pre svetelne riadenu krizovatku, navhnut vozovku na dopr. zatazenie, ktore nepoznas apod. Svoj zdravy rozum pouzivaj prosim na rozhodovanie o sebe, ak rozhodujes aj o inych, tak skus najskor analyzovat sucasny stav.
Akurat vo stvrtok som sa sptrepal na bic pred domom v relativne velkej rychlosti, podsmyklo mi obidve kolesa, samozrejme prilbu som mal ako vzdy, ale ostala bez skrabanceka, padol som na tvar, lice a a usta so zubami, cize klasicka prilba mi bola na dve veci! Preto ked povinna prilba, tak len s integralou! ?
Problem je, ze kazdy vidi veci z vlastneho pohladu, z vlastnych skusenosti .. ale casto je potrebne sa odosbnit a pozriet na veci z vyssej nadmorskej vysky /co pise Zigo, aj ked mozno nie so vsetkym suhlasim/. Nieco podobne ako teraz zakaz cestovania. Zakladom zlepsenia je ale vzdy vychova spolocnosti urcitym sposobom od malicka. Tak ako kedysi dopravna vychova /neviem ako dnes/ .. a namiesto spusty balastu o tom, ake saty mala aka moderatorka na plese, aspon 10% z casu venovat informovanosti ludi. Aj napr. o zakladani ohna teraz, ked je tak teplo. Niekto si to uvedomi, niekto nie, niekto ani nechape .. ale tak, ako medialna masaz (priama aj podprahova) funguje na vymyvanie mozgov, rovnako to funguje aj na podstatne zalezitosti. Vychova vodicov (pranierovanim "zlych" skutkov) o bezpecnej vzdialenosti (ale nie, bezpecna vzdielnost nie 1.5m, ako vsade pisu .. ta sa meni. V kolone je v pohode 0.5m, ale ak ma auto obieha 150tkou, aj 2m je malo). O dosledkov "malych" padov, ktore musi Ramon riesit. O zatacani pred cyklistom. Otvarani dveri. Ale rovnako cyklistom natlct do hlavy, ze nemozu robit co ich napadne a predvidat. Ked vidim, ze auto zaparkovalo, tak sa nebudem tlacit k jeho dveram. Ale ludia musia mat volu, sa ucit a menit. A to jaksik moc nejde. Len ked maju strach. Ci z choroby, alebo represii. Ale pokial to nebudu robit ochotne a povedzme pre to, aby brali ohlad na druhych, nikto sa to nezlepsi. Takze bude treba ludi vymenit Ramon1: ja chapem vsetko co si o tom napisal, ale kontext bol iny .. takze to neber osobne. Chcel som poukazat na to, ze aj ked sa niekedy moze nieco javit nejako, moze byt vsetko uplne inak. Len pri praci co mas, je to ine, ja viem.
Dzuch-Ban: ale v pohode si, hej ? Tak ono , keby auta namisto 100 airbagov mali trubkovy ram (ako na rallye), 4, ci 5bodove pasy a intergraly povinne vsetci, tiez by bolo menej umrti a zraneni.
lto, mal by som byt, akurat zuby neviem ako dopadnu, sklovina popraskana na jednotkach, dvojkach, ale drzia... zatial, inak len lisaje pod okom a na rukach a huba rozbita...
Zigo asi si každý hovoríme o svojom, to je jedno. Ja svoj rozum používam až keď mi donesú ľudí po nehodách. Nerobím si ale štatistiky, takže pre debatu s tebou môj nepodložený názor vlastne nemá žiadnu váhu.
Wladix v konecnom dosledku je jedno, co si tam napatles. Vsetky tri uvedene veci maju viac menej rovnake ucinky. Vyskusaj, co ti zaberie najlepsie ja napr. nedam dopustit na Voltaren
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Ja vravím, že je OK (a mne celkom jedno) či je prilba povinná alebo nepovinná. Takmer v celej EÚ je nepovinná (výnimka je tuším len RO a BG). Ale vôbec by som sa nečudoval, keby si to poisťovňe dali do výluk.
Tak prilba nech je hocijaká, aspoň je to aká taká ochrana a o milión lepšia ochrana ako "nič. Na druhej strane osobne by som bral vodičák a konfiškoval auto pri kolízii s cyklistom bez ohľadu na okolnosti. A potom až odvolania a námietky a prešetrovanie.
Takze tvoje "realne" skusenosti s osetrovanim malej vzorky cyklistov, ktori mozno ani neboli ucastnikmi dopr. nehod su relevantnejsie ako celoslovenske statistiky nehodovosti a vysledky zahranicnych (Slovenske zdravotne skoly ani ministerstvo sa o nehodovost a jej nasledky nezaujimaju) vyskumov?
Ked to chces cele vztiahnut iba na seba, tak kolko poraneni hlavy si osetroval cyklistom a kolko vodicom motorovych vozidiel? Nebali by prilbu nosit skor vodici aut ako cyklisti?
@scarinko ak preukazes, ze nosenie prilby ma pozitivne dopady na nehodovost a zavedie sa povinnost pre vsetkych ucastnikov cestnej premavky, tak som za. Ja budem prilbu nosit tak ako doteraz.
@bobcakj ak su podla teba data a statistiky o doprave zbytocne, tak skus niekedy vyratat signalny plan pre svetelne riadenu krizovatku, navhnut vozovku na dopr. zatazenie, ktore nepoznas apod. Svoj zdravy rozum pouzivaj prosim na rozhodovanie o sebe, ak rozhodujes aj o inych, tak skus najskor analyzovat sucasny stav.