Loic Bruni nema problemy s modrym olejom, mali by ste mu to vysvetlit ;-)
28.04.2020 - 19:17:58
00
Ale ten nebrzdiii😉
28.04.2020 - 19:22:38
03
Preboha co su zac tie guide, sak to sa tu normalne koluju báje :D

Ja som tym mojim Deore nalozil tolkokrat cca 500 vyskovych (Malino, Semmering, Kouty bikeparky napr....) a nikdy sa mi nestalo zeby som bol co i len blizko k tomu aby mi vyvrel olej. Smrdeli, piskali bolo ich treba viac mackat ale vzdy brzdili. Prasata boli horuce nedali sa chytit ale urcite nemali ani cez 100C.

TO co tu popisujete ze fialovy kotuc, cierne dosticky, palive prasata to som bral vzdy ako normalnu sucast dlhsieho zjazdu ale to ako niekto uvari ten olej co ma bod varu 250C to by som si rad pozrel :^)
Vsak to by Rakusky ebajkery v Alpach padali ako muchy, len pomniky by po nich ostavali.
28.04.2020 - 19:22:56
00
zihadlo 5 Magura mu na nebrzdenie urobila aj specialnu paku
https://www.magura.com/en/components/bike/spare-tuning-parts/productdetailpage/?p=48730
28.04.2020 - 19:28:17
00
a nestačilo mu len tu paku odmontovať? ???
28.04.2020 - 20:37:42
00
Swarz: kolko myslis, ze ma falovy kotuc stupnov ? A prasiatko, na ktore ked pluvnes, tak slina len prskne, tak to prasiatko imo nema 100st ale viac.Ale teda neviem kolko, nikda som to neriesil, moze to byt zaujimave. Ale na mojich Code (prva verzia) take problemy nemavam, aj ked su casto horuce /na jednom bajku/. Aj s obycajnymi neorig packami a blbymi dostickami ich neuvarim, problemy su len ak su zodrate dosticky/kotuce. Ale aj vtedy viac menej drzali viac, ako Sainty. Ale tak je pravda, ze je to kus zeleza :D
Guide nie su zle brzdy, len inzinieri z RS dodrbali Avid Trail brzdy tak, ze dali robit packy asi bezprizornym cinancom a prehlasili prasce za AM/EN. Pricom su to frezovane kusy tak, ze tam uz asi nie je co ubrat z materialu. Myslim, ze ani lahsie 4piestiky neexistuju, su tusim lahsie ako vela lahkych jednopiestikov. Oni ale brzdili .. skripali, skuvinali, ale brzdili. Akurat .. este chvilu a asik by mi hadicka praskla. Ale tak jasne .. dal sa ten zjazd asi ist rychlejsie .. menej brzdit, vacsia pohoda. (na 180kotucoch). Ale ja nerad nemocnice :)
Ja inak nechapem, preco sa musi robit milion verzii kdejakych somarskych brzd, v rozptyle 10-30g .. a vacsinou koncia tie brzdy s problemami. Jak Avid tak SRAM a aj Shimano. Servis bud neexistuje, alebo stoji kopec prachov. Vsetko len kupit, rok-dva pouzivat a potom zahodi :( .. v nicom sa nepokrocilo.
28.04.2020 - 21:02:28
02
Lto:Ten fialovy kotuc som myslel po vychladnuti samozrejme. Proste chytal mi farbu bezne, nemusela to byt presne fialova. Ale to som len chcel prispiet do diskusie ze je jedno kolko to prasa ma vahu alebo aky ma bod varu olej ci 150 alebo 250C lebo tu teplotu nedosiahnes kvoli izolacii medzi dostickami a prasatom. Proste je dovod preco sa tie piestiky robia s materialu ktory izoluje. Je to bezpecnostna poistka brzd. Taky pribeh ako ty som mal pri kazdom zjazde v niektorych tych bikeparkoch a nic nevyvrelo, vzdy to brzdilo dalej, len to kvililo a po zastaveni smrdelo po spalenej gume
28.04.2020 - 21:13:10
00
A ktore piestiky ? Shimano ma keramiku, ale Avid/SRAM nie, tam su normalne kovove. Tie teplo prenasaju a dost, inak by si mohol prasiatko chytat holou rukou v pohode. Neviem ako Shimano, ale ak ich keramicke piestiky maju dobru izolacnu vlastnost, tak ak by si dal kovove, co by sa stalo s mineralnym olejom ? :D .. v auto priemysle boli nejake pokusy s brzdami na mineralny olej, ale nakoniec asi vsetci skoncili na DOTke. Asi to ma nejaky dovod. Ale pravda, tam su piestiky, hadice a hlavne tesnenia v secko podstatne vacsie.

A nie je jedno aku vahu ma prasitako. Ver mi. Jazdim rozne brzdy na roznych bajkoch a vela rokov .. a viem to z praxe. Mierne prehrievanie zadnej brzdy som poriesil napr. tak, ze som pripol kus hlinika na prasiatko. Preco asi ma shimano hlinikovy chladic na platnickach , alebo vejar na kotucoch (hej, brzdy su lahke, ale celkovo je to tazke jak slak). Aj ked mas pripnute prasa na hlinikovy ram, je to rozdiel oproti karbonovemu, co neberie teplo. Je to fyzika, to neobabres... tepelna kapacita materialu, tepelelne vedenie, atd. Ale pisem za Avid, Shimano som nejazdil a snad nikdy nebudem musiet :/

Mne tiez nikdy nic nevyvrelo, max. co sa mi stalo na jednych brzdach, ze mi zadna bielo dymila :lol: .. cinske organicke dosticky, co sa nechceli zajazdit. DOTku nevyvries, pretoze nikdy sa mi nestalo, ze by packy boli horuce. Len prasiatko.

Ak potrebujes max. brzdy co sa tyka davkovatelnosti a extremu, tak skus pohladat Magura Gustav :lol:

edit: inak ale nechcem tuto debatu rozvijat, lebo tuna je potrebne uz normalne seriozny pristup, testovanie, teplomer, atd. Inak su to len dohady a kazdeho vlastny pohlad na vec. A este aj rozne situacie. To prave kvoli tomu, ze pristupujes k veciam dost seriozne.
28.04.2020 - 21:20:32
00
je to velmi aj o technike a o tom aky zjazd idete. Ja som isiel uz aj 800m vyskovych zjazd a skoro vobec sa nebrzdilo, lebo to bola asfaltka a islo sa 80kmh, takze brzdil vzduch :D ale zasa ked idem z roboty na tazkom ebiku a este 10kg batoh, tak mi 180tky kotuce zhorali pokazde na 1.3km useku(100m vyskovych), lebo som musel brzdit nonstop a ist 20kmh(teren, neprehladne zakruty, auta, strk atd). Dal som 203mm kotuce a pomohlo to, uz niesu cierne na konci zjazdu ale ked dam nad ne ruku tak salaju riadne, jak peterky :D
Na trail biku co mam guide r tak tie som k vareniu nikdy ani len nepriblizil aj v prudkych zjazdoch, paradoxne, co tu vela ludom vadi, tj nizka vaha prasata=mala masa "zeleza", sa mne nikdy ako negativita neprejavila, mne na tych brzdach vadi len ten gumovy prejav.


igormisina daj do predu 203mm kotuc, to pomoze velmi.
28.04.2020 - 21:30:10
00
no vsak ano, ked mas prudko strmo dole a bude je to sypke, alebo kazdu chvilu skok, alebo niecco, cez co sa neda preletiet, minimalne preto, ze to nepoznas, alebo mas turistov na ceste .. na chrbte tazky batoh .. neda sa lahko porovnavat :) .. tak ako pises
28.04.2020 - 21:37:20
01
ja som predal oblicku a kupil si Trickstuff Diretissima... a vami popisane problemy som uz nikdy nezazil... stoji za uvahu...
28.04.2020 - 21:54:14
01
Chcel by som vymeniť zadný brzdový kotúč 160 mm za 180 mm (Shimano MT-800 CL), ale mám brzdy Shimano M615 a podľa tabuľky Shimano nie je táto kombinácia kompatibilná. Preto sa chcem spýtať skúsenejších či to naozaj bude problém? Brzdové platničky mám kúpené Shimano J02A. Vďaka za rady.
01.05.2020 - 17:52:25
00
podla akej tabulky? Nemal by to byt najmensi problem.
01.05.2020 - 19:36:15
00
budes potrebovat adapter a pojde to
01.05.2020 - 19:43:44
00
S adaptérom samozrejme počítam, to je logické. Len som natrafil na dokument, kde Shimano uvádza vzájomnú kompatibilitu jednotlivých dielov. Že vraj je to kvôli tomu, že v mojom prípade by mohla plocha platničiek zasahovať do unášača resp. mohli by vznikať nežiaduce interferencie. Ale to by sa dalo riešiť aj podložkami či?

http://productinfo.shimano.com/download/pdf/com/2.6/en
01.05.2020 - 21:49:51
00
keyboard_arrow_up