Moja automobilova geneza spocivala v zaciatkoch s Fordom Fiesta, potom som presiel na dvakrat tak velke auto (Alhambra) a potom som siel do trochu mensieho Passata a teraz mam Octaviu. Kazde auto ma nieco do seba.
Fiesta malicke auto, s ktorym sa dobre jazdi v meste, ale aj 4 sme sa zbalili do tohto auta a nejako sme isli
Alhambra mega priestorne auto, velmi prakticke, ale vela veci sa tam kazilo. Najhorsie je, ked na takom aute niekde praskne trubka klimatizacie, na diesloch ked sa pokazi bufik. Chvalabohu, mna bufik obisiel, kedze som mal sestvalec, takze som nebol za chladneho rana ako stihacka
Passat (B7) a Octavia (3) uz tak rozdielne nie su, co sa tyka napr priestoru. Passat ma mozno trochu vacsi kufor. Motory oba dvojlitre, VW manual, Skoda automat. Passat ma teraz vyse 322 tisic km, je po vymene spojky, zotrvacnika a EGR ventilu a zatial su ostatne veci povodne (klop klop). Octavia sa blizi ku 220 tisic km a na motore sa zatial nemenilo okrem beznej udrzby nic. Okolo 200k km som menil tlmice, lebo sa mi zdalo, ze to je nejake rozhojdane.
Este co sa tyka tej regeneracie, tak vela ludi ma nazor, ze ked chces regenerovat, musis tomu nalozit a neviem co. Nie, netreba. Aj v manuali je napisane, ze k
regeneracii dochadza pri ustalenej jazde pri 1700-2500 otackach tusim na 4. alebo 5. prevodovom stupni, takze vytacanim na viac sa akurat zvysi zbytocne teplota a
regeneracia neprebehne (u VW group). A moze to byt v pohode medzi dedinami na okresnej ceste, netreba ist na dialnicu. Ja to spozorujem, ked prevodovka preraduje na vyssie stupne pri vyssich otackach (normalne uz okolo 1500, pri regeneracii je to asi tych 1700 +-), plus samozrejme sa zvysi mierne aktualna spotreba.