čítam tu tie alchymistické debaty a celkom nechápem... mňa by zaujímalo čo sa tým 70 kilovým cykloturistom na tých MT400 nepáčilo...? lebo ja ich mám na na Neurone (páka MT401+brzdič MT400+ strmeň RT56+dosky BS01), vážim 95 kg, jazdím na nich traily (Slalomka, TBK, a pod.) a sú úplne v pohode... tiež som bol skeptický, že hneď pojdu dole a kúpim tam XT alebo niečo podobné. ale teraz viem že nie je dôvod...na pevňáku mám XT a nejaký evidentný rozdiel tam teda nevidím...a najmä ked niekto si iba jazdu užíva a nejazdí extra bomby musia tie 400-ky bohate stačiť...nechápem čo tu špirituzujete, jak keby ste jazdili nejakú Enduro world series...
Keby si čítal pozornejšie, tak by si videl, že som písal, že práve ľahkým a rekreačným cyklistom (t. j. tým, ktorí sa idú previezť 2x za mesiac 20 km po cyklotrase) tie MT400-vky bohato stačia, čiže oni sa na ne nemajú prečo sťažovať. Bodaj by nie, ony nie sú zlé, keď sa vozím po meste, ubrzdia v pohode aj ťažkého jazdca. (Mne na krosovom bajku pri jazdení po rovinatých cyklotrasách stačili aj "véčka" s kvalitnejšími klátikmi.) Preto som si ich tam aj nechal, lebo predávajúci chalan sa vyjadril, že by mohli stačiť, tak som si dal povedať. Iné je to však v záťaži (klesanie + rýchlosť + váha + dlhší čas brzdenia). Nie som z tých, ktorí sa pustia z Martiniek skratkami, ale aj na serpentínach naberieš 60 km/h ako nič a takou rýchlosťou serpentínu neprejdeš (teda aspoň ja nie). Samozrejme, že nedržím páky celý čas stlačené, príbrzdím - pustím a takto stále dookola, pred ostrou zákrutou trochu razantnejšie. Keď som šiel Martinky v apríli prvýkrát, mal som XT-čka s kotúčmi Deore 180/160 mm a s brzdením nebol problém, domov do centra Vrútok som zbehol za 23 minút. Vážil som vtedy cca 84 kg.Teraz začiatkom júla som šiel z Veľkej Lúky popri vysielači Krížava opäť tú istú trasu, ale už na inom bajku s týmito MT400-kami na kotúčoch SLX, vážil som cca 87 kg a
brzdy sa mi cca po 2 - 3 km začali prehrievať - kvílili a zvädli, brzdili tak max. na polovicu, čiže viac ako 40 km/h som si už netrúfal ísť. Jednoducho som im už neveril. Navyše počítam aj s turistami, ktorí majú neraz neposedné deti, príp. s autom, ktoré sa ako naschvál vždy vynorí spoza neprehľadnej zákruty. Ešte nedávno som ich chcel dať len odvzdušniť a vymaniť platne za chladičové, lenže tie do strmeňa nevopchám. Navyše mi kotúče (najmä predný) za každých okolností škrtajú o platne a zniem ako električka. No a tak ich chcem dať vymeniť. Sú aj dosť ťažké, zle sa dávkujú a nedajú sa ovládať jedným prstom. Čiže žiadna alchýmia, ale praktická skúsenosť - po kotvách ako sú XT-čka by MT400-vky nestačili asi ani tebe, či?