mgrigliak napísal:
Ja sa radšej zabávam jazdou ako tuningom. Ale MT400 sú brzdy, na ktoré nenadávali zväčša len cyklisti do 70 kg alebo rekreační cykloturisti.

čítam tu tie alchymistické debaty a celkom nechápem... mňa by zaujímalo čo sa tým 70 kilovým cykloturistom na tých MT400 nepáčilo...? lebo ja ich mám na na Neurone (páka MT401+brzdič MT400+ strmeň RT56+dosky BS01), vážim 95 kg, jazdím na nich traily (Slalomka, TBK, a pod.) a sú úplne v pohode... tiež som bol skeptický, že hneď pojdu dole a kúpim tam XT alebo niečo podobné. ale teraz viem že nie je dôvod...na pevňáku mám XT a nejaký evidentný rozdiel tam teda nevidím...a najmä ked niekto si iba jazdu užíva a nejazdí extra bomby musia tie 400-ky bohate stačiť...nechápem čo tu špirituzujete, jak keby ste jazdili nejakú Enduro world series...
29.07.2020 - 00:26:40
05
Zase ja a moje niekedy nezmyselné pubertálno hlúpe myšlienkové pochody teda aspoň ja to tak niekedy vnímam :D

A to či sa mi oplatí kúpiť nové 2018 a novšie "nové" resp. zhodené/zabrhnuté sram brzdy nakoľko som dáko uznal že zlepenec dvoch sád od shimana nebude mať požadovaný efekt.
A dobré srami z bazáru sa dajú zohnať lacno a že s týmito novými nieje tolko problémov ako s avidmi a spol.
Len že ich teba častejšie odvzdušnovať ale s tím nemám problém lebo čo čitam tak to je kameň úrazuu len neviem akú majú životnosť lebo že dotka rozožiera tesnenia po čase tak neviem ako s tým to ma najviac zaujíma nie to prisprostené odvzdušnovanie ale to či budem musieť kupovať nové brzdy každé 2-3 sezóny resp ich budem musieť pretesnovať

aj keď dáke code tam sa to asi aj oplatí cca čo som pozeral tak teraz je sada na brzdu cca 40 € prasa a strmeň a že pri shimanach resp brzdách co majú minerál aj 10 rokov a tesnenia v pohode neteču ani nič podobné

síce kto by mal tak dlho jedny brzdy ale tak no ekológia nebudeme predsa robiť zbytočný odpad :D
29.07.2020 - 00:44:08
00
rozmyslam medzi sram centraline alebo toto trp vyzera dobre robia veci pre auta https://www.bike-discount.de/en/buy/trp-tr-25-disc-rotor-center-lock-676689
nema stym niekdo skusenosti ? popripade ci budu nato vhodne organic brzdy nepisu to tam totizto
29.07.2020 - 03:28:54
00
neboj sa dobrý bude :)
29.07.2020 - 06:52:38
00
Že "dobre srami" to je nejaký oxymoron ? :D
29.07.2020 - 07:42:47
00
luky64 napísal:
čítam tu tie alchymistické debaty a celkom nechápem... mňa by zaujímalo čo sa tým 70 kilovým cykloturistom na tých MT400 nepáčilo...? lebo ja ich mám na na Neurone (páka MT401+brzdič MT400+ strmeň RT56+dosky BS01), vážim 95 kg, jazdím na nich traily (Slalomka, TBK, a pod.) a sú úplne v pohode... tiež som bol skeptický, že hneď pojdu dole a kúpim tam XT alebo niečo podobné. ale teraz viem že nie je dôvod...na pevňáku mám XT a nejaký evidentný rozdiel tam teda nevidím...a najmä ked niekto si iba jazdu užíva a nejazdí extra bomby musia tie 400-ky bohate stačiť...nechápem čo tu špirituzujete, jak keby ste jazdili nejakú Enduro world series...


Keby si čítal pozornejšie, tak by si videl, že som písal, že práve ľahkým a rekreačným cyklistom (t. j. tým, ktorí sa idú previezť 2x za mesiac 20 km po cyklotrase) tie MT400-vky bohato stačia, čiže oni sa na ne nemajú prečo sťažovať. Bodaj by nie, ony nie sú zlé, keď sa vozím po meste, ubrzdia v pohode aj ťažkého jazdca. (Mne na krosovom bajku pri jazdení po rovinatých cyklotrasách stačili aj "véčka" s kvalitnejšími klátikmi.) Preto som si ich tam aj nechal, lebo predávajúci chalan sa vyjadril, že by mohli stačiť, tak som si dal povedať. Iné je to však v záťaži (klesanie + rýchlosť + váha + dlhší čas brzdenia). Nie som z tých, ktorí sa pustia z Martiniek skratkami, ale aj na serpentínach naberieš 60 km/h ako nič a takou rýchlosťou serpentínu neprejdeš (teda aspoň ja nie). Samozrejme, že nedržím páky celý čas stlačené, príbrzdím - pustím a takto stále dookola, pred ostrou zákrutou trochu razantnejšie. Keď som šiel Martinky v apríli prvýkrát, mal som XT-čka s kotúčmi Deore 180/160 mm a s brzdením nebol problém, domov do centra Vrútok som zbehol za 23 minút. Vážil som vtedy cca 84 kg.Teraz začiatkom júla som šiel z Veľkej Lúky popri vysielači Krížava opäť tú istú trasu, ale už na inom bajku s týmito MT400-kami na kotúčoch SLX, vážil som cca 87 kg a brzdy sa mi cca po 2 - 3 km začali prehrievať - kvílili a zvädli, brzdili tak max. na polovicu, čiže viac ako 40 km/h som si už netrúfal ísť. Jednoducho som im už neveril. Navyše počítam aj s turistami, ktorí majú neraz neposedné deti, príp. s autom, ktoré sa ako naschvál vždy vynorí spoza neprehľadnej zákruty. Ešte nedávno som ich chcel dať len odvzdušniť a vymaniť platne za chladičové, lenže tie do strmeňa nevopchám. Navyše mi kotúče (najmä predný) za každých okolností škrtajú o platne a zniem ako električka. No a tak ich chcem dať vymeniť. Sú aj dosť ťažké, zle sa dávkujú a nedajú sa ovládať jedným prstom. Čiže žiadna alchýmia, ale praktická skúsenosť - po kotvách ako sú XT-čka by MT400-vky nestačili asi ani tebe, či? :-)
29.07.2020 - 09:07:55
04
Encore napísal:
Že "dobre srami" to je nejaký oxymoron ? :D

No tak tie nové keď sa prehliadne to že ich treba pred každou sezónou odvzdušniť
29.07.2020 - 09:14:01
00
zero554 mal som ich ale 6dier - 180/160 - vydrz velmi dobra, nikdy sa mi neskrutili, ani raz som ich nerovnal. za mna spokojnost.
teraz mam centerline a zatial to vyzera dobre. tu v shope sa daju kupit aj nebalene (len 6dier) za peknu cenu, zatial nemam dovod menit.
29.07.2020 - 09:52:25
00
BRAN1SLAW napísal:
No tak tie nové keď sa prehliadne to že ich treba pred každou sezónou odvzdušniť

Osobne som SRAM brzdy nikdy nejazdil, čiže môj názor asi nebude uplne objektívny, ale veľmi ich cyklistická obec nechváli, v čom vidím výhodu SRAM brzd je že sú ľahké, a niekto tvrdí ževraj majú lepšiu modulovateľnosť ako Shimano, ale to tiež neviem potvrdiť. Každopádne jednoduchý servis a odvzdušnovanie, cena aspon pre mňa osobne hrajú do karát Shimana.
29.07.2020 - 10:31:25
00
SRAM brzdy s Bleeding edge sa odvzdušňujú ľahšie a jednoduchšie ako Shimano. A servis má Shimano veru jednoduchší, lebo kúpiš akurát páku, hadicu, strmeň a meníš kus za kus. SRAM predáva aj jednotlivé diely.

Ale tiež som sa rád zbavil SRAM Guide R a šiel do SLX 7120. Moduláciu mali síce fajn, ale ľahko som ich uvaril a výkon tiež žiadna sláva. Code sú vraj fajn, ale cenovo už moc drahé.
29.07.2020 - 10:45:31
00
Veď to že zhodené Code R sa tu na bazáre pohybujú okolo 160 aj s kotúčmi a tie su fajn (kotúče) a dajú sa zrovnávať s Zee nové nové je 210 brzdy + kotúce dajme 60 a to je o 100 € viac a tie code sú možno aj lepšie a neviem lebo čo sledujem tak v zahraničí prevládajú sram brzdy nad shimanami tak aj preto
29.07.2020 - 11:19:53
00
volodaj napísal:
SRAM brzdy s Bleeding edge sa odvzdušňujú ľahšie a jednoduchšie ako Shimano. A servis má Shimano veru jednoduchší, lebo kúpiš akurát páku, hadicu, strmeň a meníš kus za kus. SRAM predáva aj jednotlivé diely.

Ale tiež som sa rád zbavil SRAM Guide R a šiel do SLX 7120. Moduláciu mali síce fajn, ale ľahko som ich uvaril a výkon tiež žiadna sláva. Code sú vraj fajn, ale cenovo už moc drahé.


A mal si s nimi nejaký zavažný problém typu čo som spomínal tesnenia a pod
29.07.2020 - 11:24:04
00
Pri SRAMe? Nestihol som, predal som ich po necelej sezóne. Inak ak už niektoré SRAM tak určite RS/RSC verziu. To prepákovanie páčky dosť urobí. Klasické Rká majú strašne dlhý chod páčky než začnú brzdiť. To mi na tých mojich Guide R strašne vadilo. Kamošove Guide RS úplne iných chod, trochu si potiahol a platne začali brzdiť.
29.07.2020 - 11:42:55
00
Čiže klasika to aj na shimanach riešil že som ich musel trocha preplniť aby mali menší prazdny chod
29.07.2020 - 12:19:39
00
volodaj napísal:
SRAM brzdy s Bleeding edge sa odvzdušňujú ľahšie a jednoduchšie ako Shimano. A servis má Shimano veru jednoduchší, lebo kúpiš akurát páku, hadicu, strmeň a meníš kus za kus. SRAM predáva aj jednotlivé diely.

Ale tiež som sa rád zbavil SRAM Guide R a šiel do SLX 7120. Moduláciu mali síce fajn, ale ľahko som ich uvaril a výkon tiež žiadna sláva. Code sú vraj fajn, ale cenovo už moc drahé.


Že drahé :D, vôbec niesu drahé nakoľko po Code RSC je to druhý najvyšší model a brzdia lepšie ako Hopy, vidím že tu májú ľudia zlé skúsenosti so Sramom len preto že jazdia shit radu, minimum čo môžem odporučiť sú Guide RE, ideálne tie Code R a ak ich človek kúpi nové od niekoho v bazáry nieje o čom.
29.07.2020 - 12:55:32
00
keyboard_arrow_up