Zdravim,
zakladal som uz temu ze sa obzeram po novom bicykli, ale toto by mohlo byt uzitocne pre buducich kupcov tiez tak to oddelujem na temu osobitnu.
Mam zaujem o kupu bickyla Bianchi Aria, ale pocul som uz nazor ze Aero geometria nie je to prave pokial ho chcem pouzivat aj na dlhsie vyjazdy.
Sazmorejme, hlavny argumentom preco ho chcem je ze je pekny. Mal som predtym bicykel Wilier GTR Team ktory netusim akej geometrie je.
K teme: Som taky vychadzkovy jazdec, sem tam sa idem previest 40km, cez vikendy potiahnem aj 100, sem tam sa prihlasim na nejake preteky, sem tam idem vyslapat nejaky dlhsi kopec a sem tam idem napr. aj do Talianska na kopce.
Bicykel sa mi naozaj paci aj na ukor vybavy ale nechcem nieco pricom nevydrzim 100km alebo pricom nevyslapem kopec.
Bol som si ho skusat ale po par minutach je tazko pvoedat ci pri nom vydrzim cely den.
Ake mate skusenosti? Endurance geometrie vacsinou nie su take pekne, paci sa mi ten agresivny dizajn, ale je to taky rozdiel ze sa mi napriek tomu oplati do toho ist?
12.07.2018 - 12:20:41
00
GTR bola a je typická endurance mašina
s výdržou to máš tak: pokiaľ si tam dáš ortodoxný aero setup, tak asi budeš mať problém, držať aero pozíciu je záležitosťou zvyku a odjazdených km (a ohybnosti).
v dnešnej situácii sa dokonca aero rámy poslednej generácie dostávajú do postavenia univerzálov - jediná otázna výhoda climbing bicyklov je nižšia hmotnosť, pokiaľ obhoz aj tak nezariadi tých 6,8+ (to sa samozrejme týka pretekárov, hobík môže mať aj 5kilovú mašinu) a aj tak väčšina pro setupov je okolo 7,5 kila. A aj tá sa prejaví vo výstupe, v klesaní ju potom môže aero výhoda premazať.
Na druhej strane, dá sa použiť kratší predstavec a/alebo nechať podložky pod predstavcom pre menej extrémny posed. To, že by pojazd na aero ráme bol nejaký podstatne drsnejší ako na climbing ráme pár rokov neplatí (a o tom, ako karbón niečo "odpruží" aj na climbing mašine sa dá ľahko presvedčiť pri vymetení prvej diery, he he, teda pokiaľ nemáš niečo ako SAT), je to +/- to isté. Či bude divne vyzerať endurance posed na aero mašine? Nooo... 50 % fóra a 100 % bežných smrteľníkov si to nevšimne :D
12.07.2018 - 13:08:04
02
Canyon Ultimate si pozeral? Tu je dobre porovnanie, podla ktoreho ma Aeroad skor nevyhody na "bezne" jazdenie a Ultimate je idealny kompromis:

https://magazine.bikesoup.com/different-can-road-bike-canyon-ultimate-vs-endurace-vs-aeroad
12.07.2018 - 14:01:25
00
No prave Canyon ma moc neoslovil, skor mi ide napr. o tu Ariu, ktorej Aero nie je take agresivne, neviem ci niekto ma nieco podobne, a ci sa s tym da v pohode jazdit aj kopce aj dlho >100km
12.07.2018 - 14:27:24
00
skus si pozriet Bianchi Infinito CV, je to endurace geometria mozno vhodna prave pre teba... ja ho mam tiez a som max. spokojny samozrejme vo farbe celeste
12.07.2018 - 22:19:58
00
Ahoj, nakoniec si vybral aero geometriu? Ako si s ňou spokojný? Mám presne podobný problém že neviem či vybrať aero alebo endurance, ale aero ma láka oveľa viac.
10.08.2020 - 22:58:59
00
Nechapem, ako ludia pridu k rozhodovaniu medzi aero a endurance... To je ako kabriolet/SUV alebo biela/cierna.
14.08.2020 - 10:18:35
00
Aj aero bike dokaze mat endurance geometriu.
14.08.2020 - 10:25:55
00
ftu2 Ano, aj kabriolet mozes zakryt pevnou strechou a upravit mu podvozok aby bol vyssi a komfortny. No uznaj, kupuje si pre to niekto kabriolet?
Vyhody z aero bajku plynu povedzme od rychlosti > 40km/h, no pri zachovani aero pozicie jazdca, ktora ma na znizenie odporu vzduchu totiz najvacsi vplyv.
Ak si ako hobbik dam 70km "vylet" s 500m prevysenia na aero bajku s endurance posedom, o kolko sekund skor budem na pive? 😁
14.08.2020 - 10:46:36
00
tu sa ale bavi hlavne o estetike, nie o nahanani sekund. ten kabriolet si trocha zle prirovnal s tym podvozkom. kabrio nemusi byt len platena strecha a porsche, alebo mustang. moze byt aj astra, megan, t-roc...
14.08.2020 - 11:31:44
00
Nejake tipy?
Aero vzhlad, endurance geo, +-8kg, kotuce, 30+mm tyre clearance, nejaka feature na tlmenie vibracii (CV, isoSpeed,...), idealne neplatit oblickou
14.08.2020 - 12:52:03
00
Cau, len odpoviem na otazku: vybral som Bianchi Aria a som mega spokojny. Je krasny, jazdi sa mi na nom fajn. Ano bral som ho hlavne kvoli tomu alo vyzera a vobec nelutujem :). Som zrovna ten typ co ma aj ine rezervy kde usetrit vahu a nemam pocit ze by som sa na nom citil nepohodlne - aj ked pravdepodobne teda na nom nesediˇ dostatocne aero :D
14.08.2020 - 21:02:05
02
ftu2 Nenarazam na vykon ci cenu. Ale kupit Megan kabrio a potom od toho chciet napr. Karoq? ? Vlastne, ukazte mi taky bajk.
14.08.2020 - 21:26:29
00
scarinko https://www.freecycle.fr/en/endurance-road/3540-bh-quartz-aero-disc-45-2019.html prisera z tvojho sna? 😁
14.08.2020 - 22:28:51
00
Takto nazivo to vyzera fakt divne :)
Nenasiel som tyre clerance, ziadna feature a cena je stale na urovni oblicky.

Celkom sa mi pacia
Vitus ZX1 CRS - tyre max 28mm
Infinito CV disc - cena
Trek Emonda - tazky, drahy
Cannondale SuperSix - dost drahy
14.08.2020 - 23:28:09
00
keyboard_arrow_up