Kategórie
Bike-techServis vidlíc, tlmičov a teleskopických sedloviek # údržba # vidlica # tlmič # oprava # poradenstvo # náhradné diely # technické otázky # servisovanie
mam otazku, kolko vas priemerne stoji servis vasho (vzduchoveho) Fox tlmica a kde si ho davate servisovat? Ja ho musim zaslat priamo do Slovkolexu pretoze potrebujem vymenit jeden diel aby som si ho mohol servisovat neskor sam, ale ta cena ma celkom dviha zo stolicky (108 Euro).. Hadam to bude jednorazova investicia.
resp. ak by mal niekto doma pokazenu/zlomenu dhx 5, odkupil by som ju na nahradne diely
posledný komentár: 17. 8. 2025 o 12:31
-30% RockShox Deluxe Ultimate RCT Trunnion tlmič, 205 x 60 mm, OEM
329 €
-30%
MOC 469 €
Akcia -21% RockShox Vivid Ultimate RC2T Standard tlmič, 230 x 62.5 mm
589 €
-21%
MOC 919 €
savings RockShox Vivid Ultimate RC2T Standard tlmič, 230 x 65 mm
579 €
savings
MOC 909 €
Akcia -14% FOX Float DPS Trunnion Remote Up Factory PTL SV EVOL tlmič, 165x45 mm
509 €
-14%
MOC 649 €
-9% RockShox SIDLuxe Ultimate RL 3P Standard tlmič pre Specialized Epic Evo, 190x45 mm
455 €
-9%
MOC 569 €
savings RockShox Super Deluxe Ultimate Flight Attendant RC2T tlmič, 185x55 mm
709 €
savings
MOC 1 049 €
-20% RockShox fork DAMPER ASSEMBLY - REMOTE 17mm (POPLOC, PRE-2013 PUSHLOC) TURNKEY (THREAD PITCH 0.8mm)
62,99 €
-20%
MOC 78,99 €
-20% RockShox Service Kit Basic - pre vidlice Sid 29/27+B A3
18,39 €
-20%
MOC 22,99 €
savings RockShox servisný kit pre vidlice Judy, 200 hodín/1 rok
15,19 €
savings
MOC 24,99 €
Po zlozeni a nafukani na pozadovany tlak je hned na prvy pohlad vidno rozdiel a to na mierke SAG-u (viď foto), dokonca aj po vyfuknuti vzduchu z komory a zanoreni vidlice do plneho zdvihu sa vidlica vrati do vychodiskovej pozicie, neostane zanorena niekde v polovici tak ako to bolo pred tym.
Zatial som ju testoval len na rovnej betonovej ploche, ale hned po prvom zatlaceni som zistil ze z nej mozem z povodneho tlaku cca 10PSI upustit. Zaciatok zdviju je pekne stabilny, nezanara sa pri kazdom pohybe na sedle, alebo inej malej zmene taziska, ale aj tak ostava pekne maslovy a aktivny ked som do vidlice zatlacil.
V priebehu tyzdna vidlu otestujem aj v terene.
Este vcera podvecer som bol vidlu otestovat aj v terene a mam z nej dobry pocit. Po doladeni vidlice na spravny tlak (u mna cca 25% SAG) ktory je mimochodom o 5PSI nizsi ako pred upgradom je vidlica v zakladnej nezatazenej polohe pocitovo tvrdsia a hlavne nieje zanorena o cca 1 cm ako to bolo bezne pred tym. Po nasadnuti na bajk a zanoreni vidlice do SAG-u je pekne stabilne v rovnakom zdvihu. "Nehojda" sa tak ako pred tym, ked som len zmenil polohu na sedle, vdaka tomu sa mi aj trackstand robil omnoho lahsie, dokonca nemam pocit ze by sa nejak zanarala pri slapani po asfaltovej rovine,. V terene je pekne aktivna od zaciatku zdvihu, zbytocne sa neprepada, ale zase by som nepovedal ze stratila citlovost na mensie nerovnosti, je tam citit vacsia opora v prvej tretine a mam pocit ze bajk sa mi na predku ovlada o cosi lepsie. Vo vidlici mam jeden token a pri testovani v miernom terene (pumptrack, cca 30cm dropy, stredne velke korene, bunnyhopy) som vyuzil 80% zdvihu, do bikeparku by som si este jeden token pridal.
Podla mna tie peniaze sa tento upgrade oplati. Ak niekto naozaj jazdi v poriadnom terene a nie len nekde po hradzi a lensych zvazniciach toto urcite oceni. Kazdopadne 20€ nieje tak vela aby to nestalo za skusku.
Este vcera podvecer som bol vidlu otestovat aj v terene a mam z nej dobry pocit. Po doladeni vidlice na spravny tlak (u mna cca 25% SAG) ktory je mimochodom o 5PSI nizsi ako pred upgradom je vidlica v zakladnej nezatazenej polohe pocitovo tvrdsia a hlavne nieje zanorena o cca 1 cm ako to bolo bezne pred tym. Po nasadnuti na bajk a zanoreni vidlice do SAG-u...
Podla mna je cely tento akoze "upgrade" kit od RS akurat tak pekny o.j.e.b., pretoze riesi v podstate zly navrh povodnej verzie vidlice, cize tu ide skor o fix a mal by byt ponukany ako bezplatna oprava a nie ako "upgrade kit"...
Na strane druhej, dat si zmensit negativku za 20e.. budis, kazdeho osobna vec
Alebo ešte keby si nezohnal tam, tak napr z UK
https://shop.windwave.co.uk/
Ten krok do cca 2:25
Lebo som ju otvoril a olej nikde a viem že by tam mal ísť tak že či s tým tu má niekto skúsenosti aby som ho tam nedal viac a niečo sa nepokazilo.
Pípadne do kadial zaliať ak to má niekto v oku
A to naŕtanie tej dusíkovej patrony ma celkom zaujíma že čo to sprav a nebuche to?
https://youtu.be/j_MVU0Bi3vc
Dlhu dobu som pracoval v zahranici a tam som bol zvyknuty doniest bike do servisu aby urobili rozborku a zborku a nikto s tym nemal ziaden problem aj ludia s ktorymi som tam bol to robili rovnako a vsetkym to prislo normalne.
Teraz som sa vratil na SK a v niekolkych servisoch sa uz na mna pozerali ako na choreho ked chcem rozoberat vidlicu ktora nema ziadnu zavadu. Vacsinou pocuvam ze je to zlozite, ze to musia niekam posielat, ze z toho tecie olej a preco rozoberat nieco co funguje. Jediny argument ktory uznavam je ten posledny, ale zase je to 26 posledna svojho druhu a mam ju rad
Aky je vas nazor? Servisovat preventivne ci nie? Vidlica je FOX 32 Float 26 CTD Fit 100 air Diky
Od kedy mne v servise povedali na 800€ vidlicu, že mám kašlať na servis, dojazdiť a potom radšej kúpiť novú tak servisujem sám.