takto to vidí Jarda v jednom rozhovore...je to síce hokej, ale aj tak...
Neo: Ale kdyby Kladno nebyla vaše srdeční záležitost, tak byste to asi vzdal…
To máte pravdu, ale v situaci, v jaké jsem byl, to nebylo tak jednoduché. Zaprvé to táhl táta. A za druhé – poslední roky se na sportu strašně podepsalo, jak je v České republice nastaveno financování sportu. Bylo období, kdy všechno šlapalo, ale nikdo se nezamyslel, co bude dál. Nebylo to potřeba. Spousta lidí zbohatla, měla firmy a sponzoring by snadný. Pak ta vlna odezněla, a navíc do toho přišel Facebook, Instagram a média, což v důsledku sportu ublížilo.
Neo: Jak to myslíte?
V době, kdy tyhle věci nebyly, měla jste jako velká firma omezenější možnosti, jak se zviditelnit. Skrze televizi, která byla drahá, rádio, noviny. Další možnost byla skrze sportovní kluby. Sport je v České republice hodně sledovaný a lidé o něj mají zájem. A když vidí logo nějaké firmy na dresu nebo na stadionu, už jim to v hlavě zůstane. A bylo to mnohem levnější než dávat reklamu do televize nebo časopisu. Sociální sítě velkou část peněz, kterou předtím firmy směřovaly do sportu, odlouply. A nikdo na to nějak koordinovaně a cíleně nereagoval.
Neo: Jako že zvítězil přístup tady a teď.
Přesně tak. Ale důsledky vidíme až teď. Zažívám to a myslím, že to zažívá spousta klubů. Bez dotací města a krajů na podporu mládeže a bez sponzorů na seniorský hokej nemáte šanci.